- LNK.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kauno bandymas suvaldyti elektromobilių vairuotojus, kad šie nesukčiautų, baigėsi nesėkme, tad šią savaitę apmokestintos visos iki šiol buvusios nemokamos elektromobilių įkrovimo stotelės. Miestas sutaupys dešimtis tūkstančių eurų už elektrą, o vairuotojai skundžiasi, kad apmokėjimo sistema tokia sudėtinga, jog ją suprasti reikia aukštojo mokslo.
Kaunietis Audrius elektromobilį vairuoja ne vienerius metus ir sako, kad jo nekeistų į jokį kitą. Vyro negąsdina, kad pasikrauti mieste mašinos nemokamai nebegalės.
„Manau, kad tai gerai, nes, pavyzdžiui, eilių nėra. Trečiadienį sumokėjau 5 eurus, kad nuvažiuočiau beveik 200 kilometrų“, – teigė A. Steponaitis
Visgi, panašu, kad kai kuriuos vairuotojus apmokestinimas išgąsdino, nes tokį vaizdą pamatyti Kauno centre, kad elektromobilių aikštelės būtų tuščios, anksčiau būdavo beveik neįmanoma. Kaune apmokestinti visi elektromobiliai.
Kiek teks susimokėti priklauso nuo laiko, kada kraunama, mat pastovaus tarifo nėra.
„Kaina susideda iš „Igničio“ dalies, elektros perdavimo dalies ir nustatyta marža už aptarnavimą įmonei, kuri buvo parinkta viešųjų pirkimų būdu“, – aiškino Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.
Pavyzdžiui, viduryje dienos įkrovimo kaina mieste net mažesnė už buitinio vartotojo sumokamą.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
„Matome 8 valandas į priekį kiek kainuos elektra, o kainos patrauklios. Buvo dienų kada kaina siekė 15 centų, buvo, kad siektų ir 24 centus“, – kainomis pasidalino Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas.
Nors kaina vairuotojų negąsdina, tačiau susimokėti galima tik turint specialią programėlę, kuri vairuotojams sunkiai suprantama.
Kaunas planuoja plėsti įkrovimo stotelių tinklą iki 106, keisis ir apmokėjimo būdai. Esamose stotelėse apmokėjimas bus tik programėle, o naujose turėtų būti paprasčiau.
Nors vairuotojai skatinami persėsti į mažiau tašius elektromobilius, tačiau miestas apmokestinti jų krovimą ryžosi neapsikentęs nesąžiningų vairuotojų, kai mašinos būdavo kraunamos ne namuose, o miesto sąskaita ir paliekamos paromis. Pernai Kaunas bandė sutrumpinti krovimo laiką leidžiant nemokamai krautis tik pusvalandį, tačiau ir čia vairuotojai rado būdų gudrauti.
Skaičiuojama, kad miestas sutaupys dešimtis tūkstančių eurų.
„Būdavo tokių mėnesių, kad už elektrą mokėdavome po 50 tūkst. eurų“, – tikino M. Matusevičius.
Lietuvos energetikos agentūra skelbia, kad elektromobilių vairuotojai ir toliau Lietuvoje išleidžia mažiausiai už savo keliones mašina. Skaičiuojama, kad nuvažiuoti 100 kilometrų elektromobiliu pirmąjį šių metų ketvirtį kainavo pigiausiai – vidutiniškai 4,73 euro. Tuo tarpu su dyzelinu varoma mašina nuvažiuoti tą patį atstumą kainuoja 8,98 euro.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Muziejų nakties maršrutu – paskui kaizerio kareivius
Tarptautinės muziejų tarybos inicijuojamas renginys Muziejų naktis pakvietė į keliones ir Kaune. Intriguojančių maršrutų pasiūlė IX fortas. Vienas jų – „IX fortas kaizerio kareivio akimis“. ...
-
Skambanti diena: Kauno senamiestį tvindo muzika1
Šeštadienį, gegužės 18 dieną aštuonioliktą kartą prasidėjo Gatvės muzikos diena. Ji, kaip ir kasmet, pasižymi marga žanrų įvairove – nuo etnografinės, klasikinės iki eksperimentinės muzikos. ...
-
Per piką Pilies žiede – dar didesnis chaosas: pakeistos eismo tvarkos dalis vairuotojų nepastebi16
Penktadienį Pilies žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, nubraižyta ištisinių linijų, tačiau dalis vairuotojų važiuoja kaip seniau, sukeldami chaosą. Daugiau automobilių rikiuojasi ir Šv. Gertrūdos gatvėje, mat tik iš &...
-
Dvi disertacijos vienu metu, viena iš jų – Japonijoje9
Kauno technologijos universiteto Mechanikos inžinerijos ir dizaino (KTU MIDF) fakulteto docentė Inga Skiedraitė savo pavyzdžiu įrodė, kad parašyti dvi disertacijas vienu metu įmanoma, net jei viena jų rašoma studijuojant Japonijoje. Nors ...
-
Sarkazmas keliuose: kiek reikia skubančių vairuotojų sankryžai užblokuoti?14
Spūstys jau tapo kasdienybe. Sąmoningumas padeda visiems sveikiems ir greičiau grįžti namo. Tačiau taisyklių paiso ne visi. ...
-
Kauno verslams nestinga iššūkių, bet jau matosi šviesa8
Pastarieji metai verslams nestokojo iššūkių: gyvenimus izoliavo pandemija, vėliau prasidėjo karas Ukrainoje, o dabar ir karinis konfliktas Artimuosiuose Rytuose. Apie tai, kaip dabar gyvena Kauno verslas ir ko laukti ateityje, kalbamės su Ka...
-
Pilies žiede pakeista eismo tvarka: vairuotojai masiškai kerta naujas ištisines linijas62
Jonavos gatvės žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, tad atvažiuojant nuo Kauno pilies įvažiuoti į žiedinę sankryžą nepavyks, čia naujai nubraižyta ištisinė juosta. Patekti į šią žiedinę sankryžą iš Senamiesčio ...
-
Hipiai – laisvės proveržio išraiška8
Gėlių vaikai ir laisvės šaukliai iš Kauno savo istorijomis iliustravo mokslininkės Egidijos Ramanauskaitės knygą „Kauno hipiai. Tapatybės paieškos 1966–1972“. ...
-
Darbo inspekcija paaiškino, už ką Kauno klinikoms skirta bauda2
Valstybinė darbo inspekcija (VDI) nustatė psichologinio smurto apraiškas ir darbo laiko pažeidimus Kauno klinikų Anesteziologijos klinikoje, ketvirtadienį pranešė nacionalinio transliuotojo LRT naujienų portalas. Dėl šių nusiženg...
-
Kauniečiai fiksuoja itin žemai skrendančius karinius sraigtasparnius: gali ir stogą nurauti56
Panemunėje užfiksuotas karinio sraigtasparnio skrydis visiškai virš gyvenamųjų namų. Kauniečiai tikino, kad net langai ir stogas drebėjo. ...