Pirmasis pasaulyje autonominis keltas jungiasi prie „Tele2“ 5G ryšio: plukdo be kapitono ir įgulos

  • Teksto dydis:

Daugeliui jau teko girdėti apie bepiločius automobilius, kurie vairuoja patys, tačiau ar esate girdėję apie keltą be kapitono? Vienintelis toks elektrinis autonominis keltas pasaulyje Švedijos sostinėje veikia jau metus. Tam, kad galėtų sklandžiai plukdyti keleivius, keltas naudoja 5G ir daiktų interneto („IoT“) technologijas. Pasak Ernesto Stačiūno, „Tele2“ verslo sprendimų komandos vadovo, šiuolaikinės technologijos įgalina žmones kasdien gyventi tvariau ir prisideda prie jūrų ekosistemos išsaugojimo.

Tvarias keliones įgalina technologijos

Daugeliui prie jūros įsikūrusių miestų keltai yra kasdienio gyvenimo pagrindas – greitas ir patogus būdas gyventojams keliauti išvengiant spūsčių gatvėse. Tačiau nors keltai yra svarbi tokių miestų transporto sistemos dalis, neretai vis dar yra varomi ypač taršiu jūriniu dyzelinu.

Kasmet keltai perveža beveik tiek pat keleivių, kiek oro linijų bendrovės, tad susidarantis taršos kiekis reikšmingas jūrų ir vandenynų ekosistemoms: teršia jūros gyvūniją ir mažina jūros žinduolių, koralų ir žuvų populiaciją, taip pat nukenčia ir jūros paukščiai, mintantys žuvimis.

Čia pokytį ėmėsi inicijuoti technologijų bendrovės – Stokholme jau metus kursuoja pirmasis pasaulyje keleivinis elektrinis keltas, naudojantis „Tele2” 5G ryšio ir daiktų interneto technologijas. Keltą, pavadintą „MF Estelle“, sukūrė Norvegijos bendrovė „Zeabuz“ ir jos partnerė „Torghatten“.

„Keltas veikia autonomiškai – neturi kapitono. Naujosios kartos 5G ryšį keltas pasitelkia būtent tam, kad kelto trajektoriją, prireikus, būtų galima valdyti nuotoliniu būdu. Tam būtinas kuo mažesnis vėlavimas, o 5G leidžia realiu metu stebėti situaciją, ją iš karto valdyti ir gauti grįžtamąjį ryšį“, – sakė E. Stačiūnas.

Elektra varomas keltas neišmeta jokių teršalų. „MF Estelle“ vienos kelionės metu gali plukdyti 24 keleivius. Stokholme keleiviai iš Kungsholmeno salos, kurioje įsikūrusi miesto rotušė, šiuo keltu per septynias minutes perplaukia per Mälareno ežerą į didžiausią Stokholmo salą Södermalmą. Sausumos keliais ši kelionė vidutiniškai užtrunka apie dvidešimt ir daugiau minučių.

Keltas veikia autonomiškai – neturi kapitono. Naujosios kartos 5G ryšį keltas pasitelkia būtent tam, kad kelto trajektoriją, prireikus, būtų galima valdyti nuotoliniu būdu.

 

5G ryšio technologiją naudojantis keltas yra Stokholmo programos, kuria siekiama visiškai panaikinti mieste keltų sukeliamą taršą, dalis.

Dėmesys Baltijos jūrai

„Tele2“ imasi ir kitų veiksmų, susijusių su jūrų ekosistemos tausojimu. Baltijos jūra patenka tarp penkių labiausiai užterštų jūrų pasaulyje. Neseniai įmonė prisijungė prie iniciatyvos „Išsaugokime Baltijos jūrą“. Devynis mėnesius truksiančios ekspedicijos pėsčiomis aplink Baltijos jūrą tikslas – atkreipti dėmesį į Baltijos jūros taršą ir rasti reikalingų sprendimų šiai situacijai pakeisti.

Nulinio CO2 pėdsako savo veikloje siekianti „Tele2“ primena, kad jūros ir vandenynai, kaip ir miškai, yra atsakingi už deguonies gamybą, todėl svarbu juos prižiūrėti ir tausoti.

„Tele2“ taip pat imasi priemonių mažinti el. atliekų kiekį. Sąvartynuose dūlančios elektroninės atliekos neretai užtvindomos lietaus, kuris nuplauna įvairias chemines medžiagas į dirvožemį, o iš jo – ir į jūras bei vandenynus. „Tele2“ užsibrėžė iki 2030 m. perdirbti arba antram gyvenimui prikelti net 30 proc. savo anksčiau parduotų mobiliųjų. Į salonus atnešti naudoti mobilieji įrenginiai sutaisomi, atnaujinami, grąžinami į antrinio naudojimo rinką arba perdirbami.

Be to, „Tele2“ savo veikloje naudoja tik žaliąją energiją iš atsinaujinančių šaltinių, taip pat sumažino automobilių parką ir pasiūlė darbuotojams alternatyvius keliavimo būdus.

Praėjusiais metais „Tele2“ grupė tarp 500 Europos įmonių užėmė pirmąją vietą klimato lyderių 2023 m. reitinge. Šį sąrašą „Financial Times“, kartu su statistikos bendrove „Statista“, sudarė jau trečiąjį kartą.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių