- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teisę ne tik tikrinti, bet ir panaikinti techninės apžiūros galiojimą, jeigu jūsų automobilis taršus.
Kaip tikrinimas atrodys ir kada jau galite sulaukti aplinkosaugininkų reido? Apie tai komentavo Vilniaus aplinkos apsaugos skyriaus vedėjas Edgaras Skrebė.
– Visi pareigūnai, kurie atlieka išmetamų dujų patikrinimą, dėvės nustatyto pavyzdžio uniformą. Automobiliai bus žymėti. Aplink visą automobilį matoma oranžinės spalvos juosta. Šonuose ir priekyje – aplinkos apsaugos ženklas su užrašu „Lietuvos Aplinkos apsauga“. Taip pat įjungti mėlynos spalvos švyturėliai. Automobilis gali būti stabdomas ir lazdele, ir baltos spalvos su raudonu skrituliu lazdele. Nebūtina turi būti įjungti švyturėliai.
– Kada reidai galėtų prasidėti?
– Planuojame pradėti balandžio mėnesį. Noriu paminėti, kad pirmieji reidai bus prevencinio pobūdžio. Nustatę viršijimus tikrai nebausime ir techninių apžiūrų nenaikinsime.
– O nuo kada bausite?
– Padarę prevencinius reidus pereisime prie rimtesnių kontrolės veiksmų. Visuomenę informuosime.
– Tai jau buvo daroma, tikrindavote taršius automobilius, tačiau tai vykdavo su policijos pareigūnais?
– Taip. Iki šių metų taip pat vykdavo šiuo tikslu rengiami reidai. Policija padėdavo sustabdyti automobilius, o matavimus atlikdavo Aplinkos apsaugos agentūros specialistai. Nuo šių metų, įsigaliojus teisės aktų pakeitimams, viską darome patys.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Sakykime, sustabdžius automobilį, kaip viskas atrodys? Bus prijungta įranga, taip?
– Visų pirma, priėjęs pareigūnas prisistatys, nurodys sustabdymo priežastį, paaiškins, kad bus atliekami matavimai, prijungs kompiuterį prie automobilio sistemos. Susives automobilio duomenis: markę, pagaminimo metus. Paklaus, koks yra variklis – benzininis ar dyzelinis? Nuo to priklausys, kokiu aparatu bei kokie parametrai bus matuojami. Į išmetamąjį vamzdį įstatomas zondas. Vairuotojo bus paprašoma šiek tiek spustelti akseleratoriaus pedalą ir paimti išmetamų dujų mėginiai.
– Viskas labai panašiai, kaip vyksta ir techninės apžiūros metu, taip?
– Iš principo beveik identiškai. Beveik tie patys parametrai matuojami.
– Įrangą reikėjo naują įsigyti?
– Taip. Vis dar vykdome pirkimus. Turime pirmuosius rezultatus. Matavimui benzininio variklio skirtas prietaisas matuoja anglies monoksido koncentraciją, kitus parametrus, susijusius su benzininiu variklio darbu. Taip pat turime dar vieną aparatą benzininio variklio dūmingumui matuoti.
Nustačius viršijimą bus surašomas administracinio nusižengimo protokolas. Paskirta bauda nuo 100 iki 300 eurų. Ir per 48 valandas nustos galioti techninė apžiūra. Ji bus panaikinta vietoje, bet dar dvi paras galios.
– Jeigu matavimai nebūtų sėkmingi, kas tada?
– Kaip minėjau, pirmieji reidai bus prevencinio pobūdžio. Jokių sankcijų nebus taikoma ir administracinių sprendimų nebus priimta. Vėliau, kai pradėsime kontrolę vykdyti iš esmės, nustačius viršijimą bus surašomas administracinio nusižengimo protokolas. Paskirta bauda nuo 100 iki 300 eurų. Ir per 48 valandas nustos galioti techninė apžiūra. Ji bus panaikinta vietoje, bet dar dvi paras galios.
– Per dvi paras reikia nuvažiuoti ir susitvarkyti automobilį?
– Taip, reikėtų. Visų pirma, reikėtų nuvykti į techninės priežiūros centrą arba paprastai sakant – autoservisą. Pažiūrėti, kas negerai su automobiliu ir pakartoti techninę apžiūrą.
– Visuomenėje buvo ir neigiamų atsiliepimų. Kai kurie sako, kad tamsiu metu nežinos, ar stoti, ar ne, nes čia ne policijos pareigūnai. Ką atsakytumėte tokiems?
– Tamsiu paros metu šių reidų tikrai nevykdysime. Automobiliai ženklinti, pareigūnai uniformuoti, švyturėliai, garso signalai naudojami. Iš principo nuo policijos skiriasi tik emblema ant automobilio.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas svarstys siūlymą įpareigoti pavežėjus fiksuoti vaizdą ar garsą automobilio salone3
Seimas svarstys siūlymą įteisinti prievolę pavežėjams automobilio salone įrengti vaizdo registratorių ar garso įrašymo įrangą. ...
-
Eismo įvykio liudininkas: faktai nusveria nuomonę1
Įvykus eismo nelaimei svarbus vaidmuo tenka ne tik joje dalyvavusiems, bet ir įvykį mačiusiems žmonėms. Liudininkai gali suteikti naudingos informacijos ir policijos pareigūnams, ir vykstant teisminiam ginčui. ...
-
Muitinė neleis apeiti sankcijų2
Lietuvos muitinė sugriežtino reikalavimus eksportuojamų, taip pat reeksportuojamų ar gabenamų tranzitu iki penkerių metų senumo automobilių dokumentams. ...
-
Sukčiai nesnaudžia: kaip apgaudinėjami naudotų automobilių pirkėjai?
Per metus Lietuvoje parduodama beveik 0,5 mln. transporto priemonių. Dauguma jų – ne nauji, išpuoselėti, o gerokai gyvenimo matę ratuočiai. Naudotų automobilių pirkėjai patiria didelių nuostolių, nes šioje rinkoje netrūksta nes...
-
Vardinių numerių kaina klaipėdiečių nebebaugina: koks užrašas – populiariausias?6
Nuo šių metų pradžios vardiniai automobilių numeriai ženkliai pabrango, bet uostamiesčio gyventojų tai nesustabdė – šiemet tokius numerius įsigijo triskart daugiau klaipėdiečių nei pernai. Unikalūs valstybiniai numeriai tampa d...
-
Kauno senamiestyje – parkavimo pokyčiai27
Kauno taryba priėmė sprendimą apmokestinti įvažiavimą į Senamiestį tiems, kurie šią zoną kerta tranzitu. Kad sistema veiktų tinkamai, reikia pakoreguoti ir parkavimo zonų įkainius. ...
-
Seimas spręs dėl baudų už taršius automobilius7
Seimas ketvirtadienį balsuos, ar sušvelninti vairuotojų ir savininkų atsakomybę už jų automobilių keliamą taršą keliuose. ...
-
Įvardijo, kokiomis priemonėmis bandys suvaldyti kelių erelius: ne visi vertina teigiamai61
Kelių direkcija kuria planus, kaip suvaldyti greičio viršytojus. Tiesa, galbūt naujų greičio matuoklių ir nestatys, tačiau perėjų ir vadinamųjų „gulinčių policininkų“ bus daugiau. Saugaus eismo ekspertai įsitikinę, kad preven...
-
Palangoje atidarytas didžiausias Vakarų Lietuvoje elektromobilių įkrovimo parkas24
Penktadienį Palangoje atidarytas didžiausias Vakarų Lietuvoje elektromobilių įkrovimo parkas. ...
-
Stebėtinas aplaidumas: prasitęsti vairuotojo pažymėjimą vėluoja tūkstančiai18
Lietuvoje daugiau kaip 1,5 mln. žmonių turi vairuotojo pažymėjimą, tačiau kasmet šimtai tūkstančių lietuvių vėluoja laiku jį pasikeisti. Taip vairuotojai ne tik rizikuoja gauti baudą, bet ir gali turėti nemalonumų įvykus eismo įvykiui. ...