- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nutinka eismo įvykis, transporto priemonė nemažai apgadinama. Žinoma, tai ateityje gali sumažinti mašinos vertę, bandant ją parduoti. Ko gali tikėtis nukentėjęs žmogus, be to, kad draudimo įmonė suremontuos automobilį, LNK reportaže pasakojo Transporto priemonių draudikų biuro žalų administravimo departamento direktorius Rimantas Kleinauskas.
– Dar priklauso pakaitinis automobilis, prekinės vertės teikimas. Jei nusprendžiama parduoti automobilį, natūralu, kad po eismo įvykio pinigų suma mažėja.
Prekinės vertės netekimas skaičiuojamas ne visoms transporto priemonėms, o tik lengviesiems automobiliams, sunkvežimiams, kurie yra iki 3,5 tonos keliamosios galios.
Registracijos dokumentuose žymima M1 ir N1. Kitoms transporto priemonėms tas neskaičiuojama. Dar pagrindinis dalykas, ši išmoka mokama tik toms transporto priemonėms, kurios yra ne senesnės nei penki metai. Pasibaigus penkių metų laikotarpiui prekinė vertė neskaičiuojama.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Nuo ko priklauso išmokos dydis?
– Išmokos dydis priklauso nuo transporto priemonės vertės ir sugadintų detalių atitinkamo koeficiento. Liaudiškai pasakius, kad visi suprastų, tai kiekviena detalė teisės aktais yra įvertinama kažkokiu procentu. Jeigu detalė remontuojama, priklausomai nuo remonto sudėtingumo. Koeficientas gali būti 0.1 arba 0.2, 0.3. Jeigu detalė yra keičiama, koeficientas gali būti truputį didesnis.
Dar priklauso dažymas. Nudažyti taip, kaip buvo nudažyta gamykliškai, niekas nesugeba. Vadinasi, dažymas skirsis. Kai sudedami visi koeficientai, jie dauginami iš automobilio vertės. Kad būtų suprantamiau – tarkime, jog automobiliui nubraukiamas visas šonas, pagal apskaičiavimus sugadintas sparnas, dvi durelės ir dar priekinis sparnas. Skaičiuojame koeficientą: 0.1, 0.2, 0.2, 0.1, gaunasi 0.6 ir dar, sakykime, uždažymas, sakykime 0.4. Gaunasi vienas procentas. Dabar viskas priklauso nuo to, kokia yra automobilio vertė. Jeigu tai 100 tūkst. eurų, vienas procentas bus vienoks, jeigu 10 tūkst., vienas procentas bus kitoks.
Labai paprastai skaičiuojama, tai greičiausiai yra pats paprasčiausias žalos nustatymo būdas.
– Lubų čia nėra?
– Ne. Viskas nuo kainos priklauso. Nes ir „VW Golf“ gali būti vakar pirktas, o gali būti ir 4 metų bei 11 mėnesių. Kuo suma ar vertė mažesnė, tuo mažiau prekinės vertės gaus savininkas. Už tuos pačius sugadinimus, už tą patį procentą.
– Kas turėtų informuoti nukentėjusį vairuotoją apie tai, kad jam priklauso tokia išmoka?
– Praktiškai tą padaryti turėtų draudikas, papasakoti viską, kas priklauso automobilio savininkui. Kad jam priklauso remontas, pakaitinis automobilis, prekinės vertės netekimas ir taip toliau. Bet, kaip taisyklė, ir teismuose būna, kad jei kažko neprašo, tai ir nepriteisia.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas svarstys siūlymą įpareigoti pavežėjus fiksuoti vaizdą ar garsą automobilio salone3
Seimas svarstys siūlymą įteisinti prievolę pavežėjams automobilio salone įrengti vaizdo registratorių ar garso įrašymo įrangą. ...
-
Vardinių numerių kaina klaipėdiečių nebebaugina: koks užrašas – populiariausias?6
Nuo šių metų pradžios vardiniai automobilių numeriai ženkliai pabrango, bet uostamiesčio gyventojų tai nesustabdė – šiemet tokius numerius įsigijo triskart daugiau klaipėdiečių nei pernai. Unikalūs valstybiniai numeriai tampa d...
-
Kauno senamiestyje – parkavimo pokyčiai27
Kauno taryba priėmė sprendimą apmokestinti įvažiavimą į Senamiestį tiems, kurie šią zoną kerta tranzitu. Kad sistema veiktų tinkamai, reikia pakoreguoti ir parkavimo zonų įkainius. ...
-
Seimas spręs dėl baudų už taršius automobilius7
Seimas ketvirtadienį balsuos, ar sušvelninti vairuotojų ir savininkų atsakomybę už jų automobilių keliamą taršą keliuose. ...
-
Įvardijo, kokiomis priemonėmis bandys suvaldyti kelių erelius: ne visi vertina teigiamai61
Kelių direkcija kuria planus, kaip suvaldyti greičio viršytojus. Tiesa, galbūt naujų greičio matuoklių ir nestatys, tačiau perėjų ir vadinamųjų „gulinčių policininkų“ bus daugiau. Saugaus eismo ekspertai įsitikinę, kad preven...
-
Palangoje atidarytas didžiausias Vakarų Lietuvoje elektromobilių įkrovimo parkas24
Penktadienį Palangoje atidarytas didžiausias Vakarų Lietuvoje elektromobilių įkrovimo parkas. ...
-
Stebėtinas aplaidumas: prasitęsti vairuotojo pažymėjimą vėluoja tūkstančiai18
Lietuvoje daugiau kaip 1,5 mln. žmonių turi vairuotojo pažymėjimą, tačiau kasmet šimtai tūkstančių lietuvių vėluoja laiku jį pasikeisti. Taip vairuotojai ne tik rizikuoja gauti baudą, bet ir gali turėti nemalonumų įvykus eismo įvykiui. ...
-
Japonų motociklui – titulas Lietuvoje
Antrą kartą Lietuvoje surengtą konkursą „Metų motociklas“ laimėjo japonų kūrinys – „Honda CRF 1100D4 AfricaTwin“. ...
-
Kelyje prireikė pagalbos? Pirmasis stabtelės estas2
Estijoje – paslaugiausi vairuotojai, o mažiausiai linkusiųjų sustoti ir padėti kitiems – Lietuvoje. ...
-
Taurelės magija vis dar stipresnė už bausmę2
15 proc. vairuotojų Lietuvoje prie vairo yra sėdę neblaivūs, o 8 proc. teigia atsidūrę situacijoje, kai buvo atkalbinėjami nuo vairavimo išgėrus. ...