- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasakojo vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas.
– Kokią didžiausią klaidą vairuotojai daro tokiomis oro sąlygomis?
– Pradeda bijoti, ko nereikia bijoti. Svarbiausia, kad išsigąsta, o tada išsigandę vairuoja. Tada nesusiderinama, sprendimai neteisingi, baimės įvairiausios trukdo vertinti situaciją, prisidirbama bėdų.
– Vasarinės padangos irgi nemažą vaidmenį turėjo? Kaip keičiasi vairavimas, kai oro sąlygos žieminės, o padangos – jau vasarinės?
– Turime viską kompensuoti. Jeigu turime vasarines padangas, bet kelias artimas žiemos keliui, reiškia galime kažką padaryti. Ką gi? Dažniausiai tai skirti daugiau dėmesio. Sakėme, kad žmonės dažniau bijo, vengia staigaus stabdymo, nes galima paslysti. Tai nestabdykime staigiai, žiūrėkime į situaciją, prognozuokime, neskubėdami padarykime visus veiksmus iš anksto, tolygiai. Neteks staigiai stabdyti, greitėti ar sukti vairą, taip išvengsime ekstremalios situacijos.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Eisme dalyvauja ir pėstieji, kurie ne visada mato važiuojantį automobilį.
– Dėmesingumas. Viską lemia dėmesingumas, net ir su greičiu. Jeigu važiuojame Kelių eismo taisyklių (KET) leistinu greičiu, viskas yra gerai. Svarbiausia, kad dėmesingumas atitiktų situaciją, kad viskas, ką pamatome, spėtume į tai sureaguoti. Nežiūrėti, ar kažkur yra duobutė, ar sniego lopinėlis, o žiūrime toli į priekį. Toli, tai keli šimtai metrų. Esu klausęs žmonių, kiek jie žiūri į priekį, dažniausiai girdžiu atsakymus 50 ar 20 metrų. Kartais išgirstu drąsų žodį, 100 metrų. O kodėl ne trys, keturi šimtai? Tada matome daug daugiau, nesusidaro kritinių situacijų.
– Vairavimas sutemus. Kai lyja, šlapdriba, matomumas prastas. Kaip tuomet?
– Mes visada turime pasirinkimą. Galime nevairuoti, galime išsikviesti taksi, kad mus nuvežtų labiau patyręs vairuotojas.
– Kaip padangos veikia tokiomis oro sąlygomis, jei yra pritaikytos važiuoti sausu keliu, karštomis vasaros dienomis?
– Nebūtinai sausu keliu, galima ir šlapiu, vasarą lyja. Labai priklauso nuo greičio. Jei dabar matome Vilniaus sąlygas, kai šlapias ir šaltas asfaltas, jei greitis yra taisyklių ribose, 50 ar 60 kilometrų per valandą, aplinkkeliuose šiek tiek didesnis, nemanau, kad kažkas ypatingai pajaus skirtumą.
Apie skirtumus galima kalbėti, jei žmonės važiuos užmiesčio keliais, maksimaliu leistinu greičiu, arba magistralėje pagal datą, ten turime juridinę teisę važiuoti 130 kilometrų per valandą greičiu. Nežinau, ar verta šiomis dienomis tai daryti, greičiausiai – neverta. Mieste panikuoti tikrai nevertėtų. Vairuotojas neturėtų pajausti stabdymo skirtumo, važiuodamas šlapiu asfaltu.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Vairuokite kaip moterys“: neigia ilgus metus gyvavusį mitą, kad vyrai vairuoja geriau5
Visuomenėje vyrauja nuomonė, kad vyrai vairuoja geriau ir saugiau nei moterys. Tačiau Prancūzijos eismo įvykių statistika rodo ką kita. 2022-2023 m. 84 proc. mirtinų autoįvykių sukėlė vyrai. Todėl dabar nauja socialinė kampanija Prancūzijoje ske...
-
Atskleistas 2025 metų Dakaro ralis: naujovės ir iššūkiai1
Šeštadienio vakarą, 2025-ųjų Dakaro ralio prezentacijos metu buvo atskleistas preliminarus lenktynių maršrutas bei pakoreguoti varžybų principai. ...
-
Per piką Pilies žiede – dar didesnis chaosas: pakeistos eismo tvarkos dalis vairuotojų nepastebi18
Penktadienį Pilies žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, nubraižyta ištisinių linijų, tačiau dalis vairuotojų važiuoja kaip seniau, sukeldami chaosą. Daugiau automobilių rikiuojasi ir Šv. Gertrūdos gatvėje, mat tik iš &...
-
Balandį Lietuvos naudotų lengvųjų automobilių rinka išaugo daugiau nei 10 proc.
Balandį naudotų lengvųjų automobilių įregistruota 10,2 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Sarkazmas keliuose: kiek reikia skubančių vairuotojų sankryžai užblokuoti?16
Spūstys jau tapo kasdienybe. Sąmoningumas padeda visiems sveikiems ir greičiau grįžti namo. Tačiau taisyklių paiso ne visi. ...
-
Pilies žiede pakeista eismo tvarka: vairuotojai masiškai kerta naujas ištisines linijas64
Jonavos gatvės žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, tad atvažiuojant nuo Kauno pilies įvažiuoti į žiedinę sankryžą nepavyks, čia naujai nubraižyta ištisinė juosta. Patekti į šią žiedinę sankryžą iš Senamiesčio ...
-
Į ateities kelius – be vairuotojo1
Ateities transporto sistemoms skirtos technologijos žengė dar vieną žingsnį į priekį: bendrovė „Hyundai“ paskelbė, kad jos elektromobilio „Ioniq 5“ pagrindu sukurtas robotaksi Jungtinėse Amerikos Valstijose išlaikė egz...
-
Grėsminga promilių statistika3
Šį mėnesį sulaikytų neblaivių vairuotojų antirekordininku pretenduoja tapti Vilniaus gyventojas. ...
-
Kelius remontuos iki vėlyvo rudens1
Už valstybinės reikšmės kelių priežiūrą atsakinga bendrovė „Via Lietuva“, šiemet suplanavusi didelės apimties kelių ir jų infrastruktūros atnaujinimo darbų, prašo eismo dalyvių kantrybės. ...
-
Perspėja automobilių pirkėjus: saugokitės pardavėjų gudrybių12
Naujų automobilių pirkėjai jaučiasi ramūs, nes dėl suteiktos garantijos jie bent kelerius metus gali nesirūpinti automobilio problemomis. Naudota transporto priemonė neretai atneša galvos skausmą. Specialistai pataria, kaip išsirinkti na...