- Sniegė Balčiūnaitė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vyriausybė sutinka, kad savivaldybėms, esančioms greta vidaus vandens telkinių arba turinčioms jų savo teritorijoje, būtų leista nustatyti vietines rinkliavas už galimybę vandens transporto priemonėms švartuotis ar stovėti, kai laivas iškeliamas ant kranto.
Ministrų kabinetas trečiadienį iš esmės pritarė grupės parlamentarų inicijuotoms Vidaus vandenų transporto kodekso pataisoms, tačiau kartu pateikė pasiūlymų jas tobulinti.
Pataisų iniciatoriai sako, kad pakeitimais siekiama sukurti galimybę kai kurioms savivaldybėms rinkti rinkliavas už vandens transporto priemonių naudojimąsi viešąja infrastruktūra – upėmis, ežerais, dirbtiniais vandens telkiniais.
Vyriausybė taip pat pritarė Susisiekimo ministerijos siūlymui įpareigoti savivaldybes nustatyti vietas, kur būtų galima švartuotis ar stovėti.
Tuo metu vietinės rinkliavos siūloma neimti už vandens transporto priemonių švartavimą vidaus vandenų uostuose ir prieplaukose, nesvarbu, ar jie yra valstybės ar privatūs.
„Vidaus vandenų transporto kodekse (...) jau įtvirtinta vidaus vandenų uostų ir komercinių prieplaukų valdytojų pareiga užtikrinti visų vežėjų vienodas teises įplaukti į vidaus vandenų uostus ir komercines prieplaukas, naudotis vidaus vandenų uostų ir komercinių prieplaukų krantinėmis ir kitais įrenginiais kroviniams pakrauti ir iškrauti, keleiviams įlaipinti ir išlaipinti, visomis logistinėmis vidaus vandenų transporto paslaugomis, mokant su tuo susijusius mokesčius ir rinkliavas“, – teigiama trečiadienį patvirtintoje Vyriausybės išvadoje.
Be to, joje nurodoma, kad į valstybės saugomas teritorijas, savivaldybių įsteigtus saugomus draustinius, jų paskelbtų kraštovaizdžio objektų teritorijas ir nustatytas vietinės reikšmės apsaugines zonas patenka 76 proc. valstybinės reikšmės vidaus vandenų kelių ir 33 proc. vietinės reikšmės vidaus vandenų kelių bei kiti laivybai tinkantys vandens telkiniai, kurie nepriskirti vidaus vandenų keliams.
„Dažnu atveju susidarytų situacija, kai nuolat kelių savivaldybių teritorijoje plaukiojančios vidaus vandenų transporto priemonės valdytojui reikėtų kreiptis netgi ne į vieną savivaldybę, o atvykus į naują tvarką pasirinkusios savivaldybės teritoriją reikėtų mokėti papildomą vietinę rinkliavą“, – tvirtinama išvadoje.
Dėl to vandenų transporto priemonių savininkai patirtų dideles išlaidas ir administracinę naštą, nes kiekvienoje aplankytoje savivaldybėje reikėtų gauti leidimą. Susisiekimo ministerija prognozuoja, kad taip būtų sudaroma galimybė nepagrįstai riboti komercinę ir pramoginę laivybą.
Todėl Vyriausybė siūlo atsisakyti pataisų iniciatorių siūlymo rinkliavas imti ir už leidimus įplaukti į tam tikras, ypač saugomas savivaldybės teritorijas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvos atstovas su ES kolegomis spręs dėl muitų rusiškiems ir baltarusiškiems grūdams
Užsienio reikalų viceministras Simonas Šatūnas su Europos Sąjungos (ES) kolegomis ketvirtadienį Briuselyje turėtų patvirtinti maksimalius importo muitus rusiškiems ir baltarusiškiems grūdams. ...
-
VERT spręs dėl gamtinių dujų kainos gyventojams nuo liepos
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) ketvirtadienį ketina patvirtinti dabar galiojančius bendrovės „Ignitis“ tiekiamų gamtinių dujų tarifus buitiniams vartotojams antrajam pusmečiui. ...
-
Seimui pristatomas siūlymas pratęsti bankų solidarumo įnašą
Seimui ketvirtadienį pristatoma Vyriausybės iniciatyva dar vieneriems metams pratęsti pernai įvestą laikiną bankų solidarumo įnašą taip siekiant gauti papildomų lėšų gynybai. Iš jo 2025-aisiais tikimasi surinkti apie 60 mln. eu...
-
Patvirtintas draudžiamų į Lietuvą įvežti rusiškos ir baltarusiškos kilmės produktų sąrašas5
Vyriausybė patvirtino Žemės ūkio ministerijos parengtą draudžiamų į Lietuvą importuoti rusiškos ir baltarusiškos kilmės žemės ūkio produktų bei pašarų sąrašą, kuriame yra daugiau kaip 2,8 tūkst. įvairių produkt...
-
Stoja piestu dėl minimalios algos didinimo: mūsų sistema – ydinga43
Anksčiau Socialinės apsaugos ir darbo ministerija skaičiavo, kad kitąmet minimalus mėnesinis atlyginimas (MMA) galėtų augti kone 16 proc., tačiau užprotestavus tiek darbdaviams, tiek ekonomistams, Lietuvos bankas rekomenduoja jį kelti palaipsniui: ki...
-
Ruošiamasi dar vieno 11 kilometrų kelio Vilnius-Utena ruožo rekonstrukcijai2
Bendrovė „Via Lietuva“ (anksčiau – Lietuvos automobilių kelių direkcija) ruošiasi dar vieno magistralinio kelio Vilnius-Utena ruožo rekonstrukcijai ir skelbia konsultacijas su rinkos dalyviais. ...
-
Verslas palaiko LB siūlymą MMA didinti etapais, profsąjungos – prieš
Centriniam Lietuvos bankui (LB) pasiūlius minimalią mėnesio algą (MMA) didinti dviem etapais – 2025 ir 2026 metais, kad po dvejų metų ji pasiektų 50 proc. vidutinio darbo užmokesčio (VDU), verslo organizacijų atstovai sako, jog LB atsižvelgė ...
-
Palangos verslininkai kainų į viršų nešokdins?7
Pernai pasiekusi rekordą, kai kurorte nakvojo net 1 mln. 300 tūkst. žmonių, šiemet Palanga taip pat nori daug jų privilioti. Žada naujovių, ypač ratuotiems poilsiautojams ir turintiems elektrines mašinas. Kainų šuolio, net panaiki...
-
A. Romanovskis: draudimo įmoka brangintų ir kitas paslaugas1
Finansų ministerijai kaip vieną galimų papildomo gynybos finansavimo šaltinių pasiūlius apmokestinti dalį draudimo sutarčių, Lietuvos draudikų asociacijos vadovas sako, kad toks mokestis brangintų net tik draudimo, bet ir kitų sektorių pasla...
-
„Kauno švara“ ir „Žaliasis taškas“ tyrė kauniečių plastiko ir metalo pakuočių atliekų konteinerį10
Gegužės 28 d. Kaune, Ukmergės gatvėje, esančiame kieme vyko plastiko ir metalo konteinerio krata, kurios metu gyventojai buvo supažindinti su neteisingo rūšiavimo pavyzdžiais ir mokomi tai daryti teisingai. ...