- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kauno viešasis transportas turi vieną moderniausių bilietų sistemų visoje Lietuvoje, o besinaudojančių ja kasmet vis daugėja – šių metų sausio mėnesį fiksuotas rekordinis 100 mln. e. bilietas. Minint „Kauno autobusų“ 90 metų kelyje sukaktį, keleiviams pristatyta riboto leidimo „Žiogo“ kortelė, kuria galima papildyti savo „Žiogų“ kolekciją!
Kolekcionuok ne monetas, o „Žiogus“
Ne visi žino, kad kolekcionuoti galima ne tik suvenyrus, monetas ar pašto ženklus – „Kauno autobusai“ keleivius kviečia kolekcionuoti korteles „Žiogas“, kurių nuo šiol yra net penkios rūšys.
Pirmasis „Žiogas“ – standartinė žalios spalvos kortelė, kurią įsigyti gali kiekvienas keleivis, kuriam nėra taikoma arba taikoma 50 ar 80 proc. viešojo transporto lengvata. Vaikams ir senjorams, turintiems teisę į lengvatą, kuri suteikia galimybę įsigyti 3 metų e. bilietą už 3 eurus, išduodamos personalizuotos kortelės, kurios išsiskiria spalvų gama ir keleivio nuotrauka kitoje pusėje.
Partnerio nuotr.
Tačiau tai – tik dalis „Žiogų“. 2022 m. Kaunui tapus Europos kultūros sostine, buvo sukurtos riboto leidimo viešojo transporto kortelės, kuriose pavaizduotas projekto „Kaunas 2022“ simbolis. Šios kortelės sulaukė didelio kauniečių ir miesto svečių iš užsienio valstybių susidomėjimo, jų parduota 2 tūkst. vienetų.
Partnerio nuotr.
„Sakoma, kad nepažinsi miesto, jei nekeliausi viešuoju transportu. Kodėl? Nes viešasis transportas yra miesto istorijos ir kultūros dalis. „Kaunas 2022“ viešojo transporto kortelė atspindi svarbų įvykį Kauno miesto istorijoje, kuris, tikiu, ilgai išliks turinčių šią kortelę atmintyje“, – dėstė M. Tarasevičius.
Naujas eksponatas tavo kolekcijoje – istorinė „Žiogo“ kortelė
Šių metų vasario 8-ąją „Kauno autobusai“ minėjo garbingą 90-ojo jubiliejaus sukaktį ir šiai progai sukūrė riboto leidimo istorinę „Žiogo“ kortelę.
Partnerio nuotr.
„Naujoje „Žiogo“ kortelėje vaizduojamas vienas svarbiausių bendrovės istorinių momentų. Kauno rotušės fone 1934-aisiais Rotušė–Aukštoji Panemunė maršrutu kursavęs „Büssing NAG“ autobusas, tapęs ne tik viešojo transporto, bet ir miesto simboliu“, – kortelės dizaino idėją aiškino rinkodaros direktorius M. Tarasevičius.
Partnerio nuotr.
Anot rinkodaros direktoriaus, šios kortelės dizaino žinutė skirta susimąstyti apie tai, nuo ko viskas prasidėjo ir koks viešasis transportas buvo tada.
Dar XX a. pradžioje perėjus nuo konkės prie motorizuoto miesto transporto, keleivius vežė keleiviniai automobiliai. Kiek vėliau, kai Kaunas tapo laikinąja sostine, buvo siekiama gerinti susisiekimą ir užtikrinti keleivių vežimą autobusais. Pasiūlymus teikė įvairios įmonės ir asmenys, o 1926-aisiais pradėta svarstyti apie savarankišką miesto susisiekimo organizavimą. Kol ši idėja buvo svarstoma, miesto taryba leido vežti keleivius visiems, kas nori, be jokių apribojimų, o svarbiausiu viešojo transporto maršrutu tapo Rotušė–Aukštoji Panemunė.
„Kadangi miesto valdžia nebuvo patenkinta privačių vežėjų darbu, šį darbą į savo rankas perėmė miesto savivaldybė ir 1934 m. įsteigė autobusų įmonę, kuri šiandien žinoma „Kauno autobusų“ pavadinimu“, – pasakojo M. Tarasevičius.
Kaip įsigyti?
Istorinių kortelių kiekis – ribotas, o norintys ją įsigyti, tą padaryti gali Keleivių aptarnavimo centre (Laisvės al. 114) arba „Kauno spaudos“ kioskuose. Šių „Žiogo“ kortelių, kaip ir įprastų viešojo transporto kortelių, kaina – 1,50 euro ir su jomis galima atsiskaityti keliaujant miesto autobusais ir troleibusais.
Nuo konkės iki vieno jauniausių transporto parkų šalyje
Viena seniausių Lietuvoje viešojo transporto įmonių „Kauno autobusai“ per ilgus gyvavimo metus išgyveno daugybę pokyčių – nuo 1934-ųjų tobulėjo transporto priemonės, bilietų ir maršrutų sistema, darbo organizavimas, pasikeitė kelios darbuotojų ir keleivių kartos.
Šiandien transporto priemonių vidutinis amžius siekia vos šešerius metus, o daugiau kaip 160 tūkst. kauniečių ir miesto svečių kiekvieną darbo dieną keliauja moderniomis transporto priemonėmis.
Partnerio nuotr.
2018 m. prasidėjo esminis transporto priemonių atnaujinimas – nupirkta 25 nauji žemagrindžiai „Temsa“ autobusai, 30 „MB Sprinter“ mažos talpos autobusų, 85 nauji „Solaris Trollino 12“ žemagrindžiai troleibusai. 2020 m. įsigyta 100 naujų hibridinių autobusų, o pernai įsigyti dar 64 hibridiniai autobusai, tarp kurių ir 18 m ilgio autobusai – pirmieji nauji tokio ilgio autobusai Kaune!
Atnaujinamos ne tik transporto priemonės. 2016 m. buvo sukurta mobilioji aplikacija regos negalią turintiems žmonėms – „Transporto balsas“. 2018 m. sukurta bilietų žymėjimo programėlė „Žiogas“, o 2021 m. pristatyta visiškai atnaujinta bilietų sistema. Keliaujant su „Žiogu“ ir pasiekus maksimalią kaupiamojo e. bilieto sumą (28; 14 ar 5,6 euro), likusias kalendorines dienas keleivis gali keliauti nemokamai, o pirmasis persėdimas per 30 minučių – nemokamas.
Dar 2021 m. atidarytas naujas Keleivių aptarnavimo centras, 2023 m. pradėti naudoti STOP mygtukai ir praplėstos paslaugų apimtys į tolimesnes rajono vietoves.
Visa tai – įrodymas, kodėl Kauno viešąjį transportą šiandien galime vadinti moderniausiu, patogiausiu ir naujausiu per daugiau nei devynis dešimtmečius.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Valstybinei ligonių kasai vadovaus G. Bendorius
Valstybinės ligonių kasos (VLK) direktoriumi tapo ilgametę vadovavimo patirtį turintis Gytis Bendorius. ...
-
„BaltCap“ įmonių ieškinys „Interactive Brokers“ bus nagrinėjamas Lietuvoje ir neviešai
Vengrijoje veikiančiai JAV vertybinių popierių prekybos platformai „Interactive Brokers Central Europe“ nepavyko pasiekti, kad investicijų fondo „BaltCap“ įmonių ieškinys dėl Šarūno Stepukonio pradangintų milijon...
-
LSMU taryba sprendimą dėl sklypo perleidimo „Rheinmetall“ ketina svarstyti birželio 13-ąją7
Sprendimą, ar perduoti valstybinės žemės sklypą Radviliškio rajone Vokietijos „Rheinmetall“ amunicijos gamyklai, Lietuvos sveikatos mokslų universiteto (LSMU) taryba ketina svarstyti neeiliniame posėdyje birželio 13-ąją. ...
-
Nesibaigiant ginčams dėl „Linavos“ vadovo posto į jį paskirtas N. Raulinaitis1
Į Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ generalinio sekretoriaus pareigas teismo praėjusią savaitę grąžintas Zenonas Buivydas po kelių dienų vėl buvo atleistas. ...
-
Žiniasklaida: tyrime dėl „Vičiūnų grupės“ įmonės eksporto į Rusiją – keturi įtariamieji
Tyrimą dėl „Vičiūnių grupės“ valdomos „Plungės kooperatinės prekybos“ galimo sankcionuotų prekių eksporto į Rusiją pradėjusi teisėsauga nustatė keturis sankcijų Rusijai pažeidimu įtariamus asmenis, skelbia LRT Tyrimų ...
-
Registrų centras sukūrė mobiliąją programėlę „LT ID“
Registrų centras sukūrė dokumentų pasirašymui ir tapatybės patvirtinimui elektroninėje erdvėje skirtą mobiliąją programėlę „LT ID“. ...
-
Kelionių organizatoriai jau „ruošia roges žiemai“ – kas laukia turistų?
Lietuvos oro uostų duomenimis, pirmąjį 2024 m. ketvirtį keliavo 4 proc. daugiau turistų nei tuo pačiu laikotarpiu prieš metus. Geresnę metų pradžią fiksuoja ir kelionių organizatoriai. Stebėdami augantį klientų aktyvumą, jie anksčiau nei...
-
„Citus“ pristato „Ežero takais by CITUS“ – prasideda 78 butų projekto statybos ir pardavimai
Pirmosiomis birželio dienomis Vilniuje, Sidaronių g., šalia vieno iš didžiausių Buivydiškių tvenkinių, kūrybiškų NT projektų ir vietokūros kompanija „Citus“ pradeda jau anonsuotą projektą „Ežero takais...
-
„Philip Morris Baltic“ atstovas: tabako akcizų politika smarkiai prisideda prie nelegalios prekybos4
Tyrimų bendrovės „Povaddo“ apklausai parodžius, kad 76 proc. Lietuvos gyventojų mano, jog šalis susiduria su nelegalios prekybos tabako ir nikotino gaminiais problema, „Philip Morris Baltic“ išorinių reikalų vadovas ...
-
Pamatykite: kaip atrodo dolomito sprogdinimai karjeruose?
Keliams ir aikštelėms įrengti naudojama skalda bei atsijos, kurios kasdien gaminamos iš dolomito. Tad šios uolienos nuolat sprogdinamos karjeruose. ...