- Ainė Jacytė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Prioritetas: nors formos pasirinkimą paveikia kūrinio idėja, skulptūra E.Pauzai pati įdomiausia.
-
Stilius: žvelgiant į buvusio Kauno meno mokyklos auklėtinio kūrinius nesunku atpažinti jo braižą – lengvas motyvų ir kontekstų žaismas, vyraujanti dviejų dimensijų plastika, tradicinis atlikimo būdas ir technologijos.
-
Stilius: žvelgiant į buvusio Kauno meno mokyklos auklėtinio kūrinius nesunku atpažinti jo braižą – lengvas motyvų ir kontekstų žaismas, vyraujanti dviejų dimensijų plastika, tradicinis atlikimo būdas ir technologijos.
-
Stilius: žvelgiant į buvusio Kauno meno mokyklos auklėtinio kūrinius nesunku atpažinti jo braižą – lengvas motyvų ir kontekstų žaismas, vyraujanti dviejų dimensijų plastika, tradicinis atlikimo būdas ir technologijos.
-
Stilius: žvelgiant į buvusio Kauno meno mokyklos auklėtinio kūrinius nesunku atpažinti jo braižą – lengvas motyvų ir kontekstų žaismas, vyraujanti dviejų dimensijų plastika, tradicinis atlikimo būdas ir technologijos.
-
Stilius: žvelgiant į buvusio Kauno meno mokyklos auklėtinio kūrinius nesunku atpažinti jo braižą – lengvas motyvų ir kontekstų žaismas, vyraujanti dviejų dimensijų plastika, tradicinis atlikimo būdas ir technologijos.
-
Stilius: žvelgiant į buvusio Kauno meno mokyklos auklėtinio kūrinius nesunku atpažinti jo braižą – lengvas motyvų ir kontekstų žaismas, vyraujanti dviejų dimensijų plastika, tradicinis atlikimo būdas ir technologijos.
-
Stilius: žvelgiant į buvusio Kauno meno mokyklos auklėtinio kūrinius nesunku atpažinti jo braižą – lengvas motyvų ir kontekstų žaismas, vyraujanti dviejų dimensijų plastika, tradicinis atlikimo būdas ir technologijos.
-
Stilius: žvelgiant į buvusio Kauno meno mokyklos auklėtinio kūrinius nesunku atpažinti jo braižą – lengvas motyvų ir kontekstų žaismas, vyraujanti dviejų dimensijų plastika, tradicinis atlikimo būdas ir technologijos.
-
Stilius: žvelgiant į buvusio Kauno meno mokyklos auklėtinio kūrinius nesunku atpažinti jo braižą – lengvas motyvų ir kontekstų žaismas, vyraujanti dviejų dimensijų plastika, tradicinis atlikimo būdas ir technologijos.
-
Stilius: žvelgiant į buvusio Kauno meno mokyklos auklėtinio kūrinius nesunku atpažinti jo braižą – lengvas motyvų ir kontekstų žaismas, vyraujanti dviejų dimensijų plastika, tradicinis atlikimo būdas ir technologijos.
Kauno kolegijos Menų akademijai šie metai yra ypatingi – drauge su Vilniaus dailės akademijos Kauno fakultetu žymimas Kauno meno mokyklos 100-mečio jubiliejus.
Kiekvieną mėnesį Menų akademija, kviesdama į personalines absolventų parodas, nustebina ne tik faktais, kad tokie kūrėjai, kaip: fotografas Rimantas Dichavičius, menininkas Stasys Eidrigevičius, tarpdisciplininio meno kūrėjas Dainius Liškevičius ir daugelis kitų – savo kūrybinį kelią pradėjo būtent šioje vietoje, kurioje 1922-aisiais, per vieną naktį, dėl Justino Vienožinskio ryžto ir jo mokinių atsidavimo įrengti Kauno meno mokyklos pamatai, bet ir tuo, kad kiekvienas menininkas savo ekspozicija Menų akademijos „Pelėdų kalno“ galerijos erdvę atveria naujai.
Dviejų dešimtmečių kūryba
Penktoji 100-mečiui skirta paroda – skulptoriaus Evaldo Pauzos „Kalnas“. „Skulptorių parodos Kaune rengiamos retai. E.Pauza išsiskiria kaip vienas iš aktyviausiai savo kūrybą pristatančių menininkų“, – su parodos atidarymu sveikindama skulptorių ir Menų akademiją, akcentuoja Lietuvos dailininkų sąjungos Kauno skyriaus Tapybos sekcijos pirmininkė Rebeka Bruder.
Statiška baltų ekspozicinių pjedestalų kompozicine struktūra transformavus „Pelėdų kalno“ galeriją, žiūrovas raginamas susitelkti į konceptualius E.Pauzos darbus ir nenukreipti dėmesio į antraplanes detales. Ekspozicijoje pristatomi pastarųjų dviejų dešimtmečių skulptūros kūriniai, su kuriais į savo pirmosios meno mokyklos erdves skulptorius sugrįžta pirmą kartą.
„Parodoje eksponuojami darbai, kurių kiekviename galime įžiūrėti truputį ironijos ar sarkazmo, papildo vienas kitą, rodos, šnekučiuojasi tarpusavyje. Esu dėkinga menininkui už kelią, kuriuo į šią parodą ant Pelėdų kalno jis atvedė“ , – sako Menų akademijos vadovė, parodos kuratorė dr. Inga Valentinienė.
Skulptūra – svarbiausia
Į alma mater menininkas sugrįžta prabėgus keturiems dešimtmečiams. Tuomečiame Stepo Žuko taikomosios dailės technikume mokęsis E.Pauza sako, kad menų studijų pasirinkimas buvo aiškus ir kryptingas.
„Kiek tik save prisimenu – daug lipdydavau. Ir nors paauglystėje buvo abejonių, kurią vaizduojamųjų menų sritį pasirinkti, polinkis į skulptūrą galiausiai viską nulėmė“, – pasakoja kūrėjas.
Stilius: žvelgiant į buvusio Kauno meno mokyklos auklėtinio kūrinius nesunku atpažinti jo braižą – lengvas motyvų ir kontekstų žaismas, vyraujanti dviejų dimensijų plastika, tradicinis atlikimo būdas ir technologijos. / Justinos Lasauskaitės nuotr.
Kūrybinio kelio pradžią dailės technikume menininkas prisimena su geromis emocijomis. „Piešimo, tapybos ir kitos menų disciplinos buvo aukšto lygio. Ypač piešimas. Paskaitos vykdavo kiekvieną dieną, po keletą valandų, o po paskaitų dar turėdavome kitai dienai padaryti šūsnį eskizų. Tikriausiai tai ir lėmė, kad užsidegėme piešimu. Ketvirtame kurse su grupiokais organizuodavome papildomus piešimo užsiėmimus mano namuose. Samdėme pozuotoją ir piešdavome“, – prisimena E.Pauza ir priduria, kad tvirtas menų dalykų žinių pamatas yra labai svarbus.
„Kuo daugiau žinių, tuo galimybės išreikšti save yra platesnės“, – pabrėžia skulptorius. Aistra piešimui išlikusi iki šiol. Galbūt nedaugeliui yra žinoma, kad menininkas kuria ir grafikos meno darbus. Bet kūrybos sričių skirtybių E.Pauza nesureikšmina ir sako, kad vaizduojamojo meno formos pasirinkimą paveikia kūrinio idėja. Tačiau skulptūra menininkui yra pati įdomiausia, todėl jo kūryboje ji – svarbiausia.
Prioritetas: nors formos pasirinkimą paveikia kūrinio idėja, skulptūra E.Pauzai pati įdomiausia. / Justinos Lasauskaitės nuotr.
Paskatinimas jaunajai kartai
Personalinėje parodoje „Kalnas“ eksponuojamos skulptūros – interpretatyvios, asociatyvios, susijusios su tam tikrais istoriniais laikmečiais („Figūrantas (šunų dresuotojas, pasirengęs šuns atakai)“, „Basanavičius“, „Žmuidzinavičius“, „Su meile“ ir kt.). Ekspoziciją papildo ir vystoma konceptualios skulptūros serija („maxitaxi 1“, „maxitaxi 2“, „maxitaxi 3“), kurioje menininkas įžengia į 3D erdvę.
Tematiškai skirtingus kūrinius sujungia kalno simbolis, siejamas su Žaliakalniu, kuriame menininkas praleido didžiąją savo gyvenimo dalį, ir su Pelėdų kalnu, ant kurio prieš šimtmetį pastatyta Kauno meno mokykla. Šioje vietoje ir dabar savo kūrybinį kelią pradeda daugybė jaunų, talentingų kūrėjų, kuriems E.Pauzos paroda gali būti paskatinimu atidžiau pažvelgti į juos supantį pasaulį. Pasak skulptoriaus, pasaulio stebėjimas – menininko misija.
Kas? E.Pauzos paroda „Kalnas“.
Kur? Kauno kolegijos Menų ir ugdymo fakulteto Menų akademijos „Pelėdų kalno“ galerijoje (A.Mackevičiaus g. 27).
Kada? veikia iki birželio 5 d.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Audra“ tęsiasi: festivalio veiksmas keliasi į Ąžuolyną
Trečiadienį prasidėjęs festivalis „Audra“ įsibėgėja, o stichijos Kaune tęsis iki pat sekmadienio. Apšilus pirmuosiuose festivalio koncertuose ir kultūrinėse veiklose, verta ruoštis ir finaliniams programos akcentams. &Scaron...
-
Autentiškas žvilgsnis į Taivano kasdienybę1
Pirmadienį Kaune atidaroma paroda „Taivanas 2 plius 2“, kviečianti pažvelgti į Taivano kasdienybę lietuvių ir taivaniečių kūrėjų akimis. ...
-
Violončelės virtuozei Kaunas – puikių kolegų ir šeimai nutikusio stebuklo miestas
Sėkmingai užbaigęs intensyvų pavasario koncertų sezoną Kauno miesto simfoninis orkestras neskuba atostogauti. Šiomis dienomis Kauno valstybinėje filharmonijoje kartu su violončelės virtuoze Kristina Reiko Cooper ir maestro Constantinu Orbelianu...
-
Nacionaliniame kultūros forume aštriai diskutuota apie kultūros ir verslo sinergiją regionuose1
Nuolat visuomenei ir politikams priminti kultūros svarbą. Kultūra jungia praeitį, ateitį ir dabartį, skatina bendruomenių veiklą, pritraukia talentus, kuria vietos įvaizdį, gydo įsisenėjusias stigmas, jungia skirtingas disciplinas, skatina verslą....
-
Turkų pianistas C. Çakmuras apie ankstyvą pripažinimą ir sėkmę: nebuvau kažkoks stebuklingas vaikas
Birželio 12 d. Pažaislio muzikos festivalyje svečiuosis jaunas ir itin perspektyvus turkų kilmės pianistas Canas Çakmuras (tariama Džanas Čakmuras). ...
-
Rudenį sugrįžta „90‘s Disco Fest“: „Žalgirio“ arenoje gyvai skambės legendinės „Ace of Base“ dainos2
„Žalgirio“ arenos ir „90's Disco Fest“ komanda praėjusią savaitę oficialiai pranešė, kad šis renginys Lietuvoje taps kasmečiu. Pasak renginių organizatoriaus „Legends Concerts Europe“, toks sprendima...
-
Kur tas šuo išeina naktį?
„Ąžuolyno“ bibliotekoje rašytoja Jurga Vilė pradinukus nukėlė į savo knygų pasaulį. Šįkart ji kauniečiams pristatė knygą „Šuo, kuris išeina naktį“. ...
-
„Romuvos“ lauko kinas vėl kviečia į magiškus vasaros vakarus po žvaigždėtu dangumi4
Neatsiejama filmų mylėtojų vasaros tradicija tapęs „Romuvos“ lauko kinas sugrįžta naujam sezonui. Nuo birželio pradžios iki rugpjūčio pabaigos Nacionalinio Kauno dramos teatro Mažųjų scenų kiemelyje (Kęstučio g. 62) kiekvieną antra...
-
Kaune prasideda šiuolaikinio miesto festivalis „Audra“
Kaune trečiadienį prasideda didžiausias Baltijos šalyse šiuolaikinio miesto festivalis „Audra“. ...
-
J. Cininas darbuose – tolimų tautų tradicijos ir tvarumas1
Tolimojoje Australijoje lietuvybę puoselėjanti dailininkė Jazmina Cininas atskleidžia senas šiandien populiarios tvarumo temos ištakas. Kauno paveikslų galerijoje atidaromoje parodoje išvysime australų folkloro objektų, sukurtų nau...