- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vienoje vaizdingiausių Kauno vietų – Nemuno ir Neries santakoje – jau prasidėjo darbininkų subruzdimas. Ruošiamasi statyti naująjį vadinamąjį Kėdainių tiltą. Tiltas bus 417 metrų bei sujungs Vilijampolės ir Marvelės krantus, praneša LNK.
Nemuno ir Neries santakoje tiriamas gruntas. Vyksta darbai vandenyje. Keturis dešimtmečius bandyta imtis tilto statybų, tačiau vis nesėkmingai.
„Šitas tiltas yra miestui bendrajam plane numatytas senai. Tai ilgai mes rinkom rangovą, bet dabar jau turim, sutartis pasirašyta, įsigaliojus ir vyksta paruošiamieji, inžineriniai, tiriamieji darbai, darbo projekto rengimas. Kai visa tai atliksim, pradėsim ir tikruosius darbus“, – aiškino Kauno miesto savivaldybės Statybos valdymo skyriaus vedėjas Vigimantas Abramavičius.
Tiltą ryžtasi statyti dėl to, kad miestas, o ypač centras dūsta kamščiuose.
„Matome apkrautas Birštono, Gertrūdos gatves, Pilies žiedą, kur eismas yra labai intensyvus. Ir pastačius tiltą, manome, kad apie 1000 automobilių galėtų sumažėti šitoj arterijoj ir pasinaudoti būsimuoju tiltu“, – teigė Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.
Keturių eismo juostų tiltas pritaikytas ir sunkiasvoriam transportui.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Sunkusis transportas irgi juda ten, kur yra patogiau, tai tikime, kad mažiau apkrautos bus centrinės gatvės ir Kėdainių tiltu tikrai galės ir sunkusis transportas riedėt“, – pridėjo M. Matusevičius.
Kauno savivaldybės planuose tiltas bus itin sudėtingas inžinerinis statinys.
„Plieninė perdanga yra apie dešimties tūkstančių tonų plieno konstrukcija. Taip pat atramos gelžbetoninės. Viso šiame objekte bus sunaudota daugiau negu 20 tūkst. kubinių metrų gelžbetonio“, – apie tilto konstrukciją pasakojo „Autokaustos“ statinio statybos vadovas Justinas Jasiulevičius.
Ne tik pati santaka pasikeis, bet ir eismas abiejuose krantuose – tiek Marvelėje, tiek Vilijampolėje.
Jis pakankamai bus ir pats gražus, galima bus ir į tiltą pažiūrėt.
„Rekonstruojama Brastos gatvė kitoj pusėj į žiedinę sankryžą, šitoj pusės bus pusiau tunelinis pravažiavimas Užnemunės gatve važiuojančiam transportui. Ir trimito formos sankryža kitoje pusėje“, – sakė J. Jasiulevičius.
Pasak specialistų, tai vienas sudėtingiausių kada nors apskritai statytų objektų. Žadama, kad tilto statybos upei pakenti neturėtų.
„Bus viena atrama centre Nemuno, bet tiltas suprojektuotas taip, kad jis pritaikytas laivybai. Yra 10 metrų aukštis nuo vandens lygio iki tilto perdangos apačios“, – tikino J. Jasiulevičius.
Kauniečiai dėl tilto pasidalijo į dvi stovyklas. Vieni sako nebegalintys apsikęsti kamščių, kiti nori ir toliau grožėtis santaka be jokių statinių prieš akis.
„Sumažins kamščius, gyventojams lengviau judėt. Visai gerai, aš vertinu teigiamai“, – savo nuomonę išreiškė pakalbintas praeivis.
„Ten ir taip gražiai atrodo, kam ten to tilto? Man tai atrodo, kad nereikia“, – kalbėjo kita kaunietė.
Valdininkai sako, kad tiltas vaizdo nesubjauros.
„Jis pakankamai bus ir pats gražus, galima bus ir į tiltą pažiūrėt. O nuo tilto pažiūrėt ir į Santaką, turbūt irgi vaizdas tam tikras gražus atsvers. Taip kad, negalvoju, jog tas tiltas užstos kažkokį gražų vaizdą arba sudarys vizualinę taršą“, – teigė V. Abramavičius.
Ne vienerius metus planuojant statybas, tilto kaina nuolat keitėsi. Šį kartą pasirinkta esą mažiausia, tačiau gana įspūdinga – kiek daugiau nei ketverius metus truksiančios statybos kainuos per 115 mln. eurų.
Paskutinį kartą visiškai naujas tiltas Kaune pastatytas prieš septynerius metus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Inspektorių radinys ūkyje: nugaišęs veršiukas ir arklys su pūliuojančiais randais nuo pančių
Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) su portalu kauno.diena.lt pasidalijo sukrečiančiais patikrinimo rezultatais. ...
-
Nemuno policijos komisariatas – atnaujintame pastate: pasižvalgykite8
Trečiadienį oficialiai atidarytas Nemuno policijos komisariatas. ...
-
Istorinė akimirka: Kaune į vandenį nuleista didžiausia Baltijos šalyse upinė barža35
Vidaus vandens kelių direkcijos (VVKD) Kauno žiemos uoste į vandenį nuleista upinė barža, galinti vienu metu gabenti iki 90 konteinerių. Tai istorinis momentas visai laivybai, nes krovinių gabenimas vidaus vandenimis padės ne tik sutaupyti, bet ir že...
-
Kauno pramonininkų asociacija pasirašė sutartį su Lietuvos mokyklų vadovų asociacija3
Besibaigiant sezonui, gegužės 13 dienos popietę visi Kauno krašto pramonininkų ir darbdavių asociacijos (KKPDA) nariai rinkosi į metinį ataskaitinį susirinkimą, kuris vyko AB „Volfas Engelman“ Galerijoje. Asociacijos vadovybė naria...
-
Trūksta žodžių: pakrantę sutvarkė, bet šiukšles išvertė laukuose1
Kaišiadorys šiemet tapo Lietuvos kultūros sostine ir prie įvažiavimo į miestą, šalia vieno ežero, pasistatė miesto ženklą. Tam reikėjo sutvarkyti ežero pakrantę ir išrauti nendres. Tačiau, atrodo, viskas, kas išt...
-
Kaune apdovanojimais pagerbtos socialiai atsakingos organizacijos ir iniciatyvos7
Kaunas penktus metus iš eilės įvertina socialiai atsakingas organizacijas bei iniciatyvas, rodančias išskirtinį dėmesį specialiųjų poreikių turintiems žmonėms. Šią savaitę įteikti apdovanojimai „Kaunas visiems“ 20...
-
Kauno parama Ukrainai – perduos nebereikalingą greitosios automobilį
Kauno miesto taryba atliepė į Charkivo rajono atstovų prašymą suteikti humanitarinę pagalbą – greitosios medicinos pagalbos automobilį. Ši transporto priemonė padės teikti pagalbą nuo karo nukentėjusiems ukrainiečiams. ...
-
Keičiasi vietos, kur bus galima prekiauti maistu iš specialių automobilių1
Miesto tarybos posėdyje pakoreguotos prekybos Kauno viešosiose vietose taisyklės, pagal kurias bus daugiau vietų, kur galima prekiauti maistu iš specializuotų automobilių. Tiesa, kai kurios vietos nebuvo populiarios, todėl nuo šiol j...
-
Patvirtinta: už įvažiavimą į Senamiestį teks susimokėti99
Kauno taryba pritarė apmokestinti įvažiavimą į Senamiestį. Mažų emisijų zoną kertant tranzitu reikės sumokėti 2 eurus, tačiau jei žmonės čia užsibus, mokestis bus taikomas tik už parkavimą. Gyventojams numatyta išimčių. ...
-
„Ryanair“ atidarė antrą orlaivių priežiūros angarą Kauno oro uoste – investavo 20 mln. eurų3
Airijos pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ Kauno oro uoste antradienį oficialiai atidarė antrąjį orlaivių remonto ir techninės priežiūros pastatą su dviem angarais, į kurį investavo 20 mln. eurų. ...