Kauno bandymas suvaldyti sukčiaujančius vairuotojus baigėsi nesėkme: kas bus toliau?

  • Teksto dydis:

Kauno bandymas suvaldyti elektromobilių vairuotojus, kad šie nesukčiautų, baigėsi nesėkme, tad šią savaitę apmokestintos visos iki šiol buvusios nemokamos elektromobilių įkrovimo stotelės. Miestas sutaupys dešimtis tūkstančių eurų už elektrą, o vairuotojai skundžiasi, kad apmokėjimo sistema tokia sudėtinga, jog ją suprasti reikia aukštojo mokslo. 

Kaunietis Audrius elektromobilį vairuoja ne vienerius metus ir sako, kad jo nekeistų į jokį kitą. Vyro negąsdina, kad pasikrauti mieste mašinos nemokamai nebegalės.

„Manau, kad tai gerai, nes, pavyzdžiui, eilių nėra. Trečiadienį sumokėjau 5 eurus, kad nuvažiuočiau beveik 200 kilometrų“, – teigė A. Steponaitis 

Visgi, panašu, kad kai kuriuos vairuotojus apmokestinimas išgąsdino, nes tokį vaizdą pamatyti Kauno centre, kad elektromobilių aikštelės būtų tuščios, anksčiau būdavo beveik neįmanoma. Kaune apmokestinti visi elektromobiliai. 

Kiek teks susimokėti priklauso nuo laiko, kada kraunama, mat pastovaus tarifo nėra. 

„Kaina susideda iš „Igničio“ dalies, elektros perdavimo dalies ir nustatyta marža už aptarnavimą įmonei, kuri buvo parinkta viešųjų pirkimų būdu“, – aiškino Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.

Pavyzdžiui, viduryje dienos įkrovimo kaina mieste net mažesnė už buitinio vartotojo sumokamą. 

Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:

 

 

„Matome 8 valandas į priekį kiek kainuos elektra, o kainos patrauklios. Buvo dienų kada kaina siekė 15 centų, buvo, kad siektų ir 24 centus“, – kainomis pasidalino Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas.

Nors kaina vairuotojų negąsdina, tačiau susimokėti galima tik turint specialią programėlę, kuri vairuotojams sunkiai suprantama. 

Kaunas planuoja plėsti įkrovimo stotelių tinklą iki 106, keisis ir apmokėjimo būdai. Esamose stotelėse apmokėjimas bus tik programėle, o naujose turėtų būti paprasčiau. 

Nors vairuotojai skatinami persėsti į mažiau tašius elektromobilius, tačiau miestas apmokestinti jų krovimą ryžosi neapsikentęs nesąžiningų vairuotojų, kai mašinos būdavo kraunamos ne namuose, o miesto sąskaita ir paliekamos paromis. Pernai Kaunas bandė sutrumpinti krovimo laiką leidžiant nemokamai krautis tik pusvalandį, tačiau ir čia vairuotojai rado būdų gudrauti. 

Skaičiuojama, kad miestas sutaupys dešimtis tūkstančių eurų. 

„Būdavo tokių mėnesių, kad už elektrą mokėdavome po 50 tūkst. eurų“, – tikino M. Matusevičius. 

Lietuvos energetikos agentūra skelbia, kad elektromobilių vairuotojai ir toliau Lietuvoje išleidžia mažiausiai už savo keliones mašina. Skaičiuojama, kad nuvažiuoti 100 kilometrų elektromobiliu pirmąjį šių metų ketvirtį kainavo pigiausiai – vidutiniškai 4,73 euro. Tuo tarpu su dyzelinu varoma mašina nuvažiuoti tą patį atstumą kainuoja 8,98 euro. 



NAUJAUSI KOMENTARAI

Biznis isibegeja ...

Biznis isibegeja ... portretas
Kur desites mokesit kiek bus nurodyta. i lenkija - uzsipilti - neisdegs ... :D:D

O

O portretas
Toliau dar gražiau

Simas

Simas portretas
Labai geria kad apmokestino. Vakar kaip tik kai buvo sauleta diena kroviausi automobili. Programele aiski suprantama. U= 18 kw sumok4jau tik 1.5 Eur. kas yra 7 centai uz kilovata. Puiku.
VISI KOMENTARAI 22

Galerijos

Daugiau straipsnių