- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kovo 15 d. baigiasi technologinė pertraukai ir oficialiai, jei orų sąlygos tinkamos, prasideda kelių statybos darbų sezonas.
Šiais metais pagal sutartis numatyta pabaigti didžiąją dalį darbų, vykdomų kelyje A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda, taip pat pradėti vykdyti kitus reikšmingus kelių plėtros ir priežiūros projektus.
Pasak VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovo Remigijaus Lipkevičiaus, dėl orų sąlygų kelių statybos sezonas Lietuvoje trunka gerokai trumpiau nei 12 mėnesių, o intensyviausias darbų metas dažnai sutampa su keliavimo sezonu.
„Dedame visas pastangas, kad keliaujantys ir atostogaujantys dėl darbų valstybinės reikšmės keliuose patirtų kuo mažiau nepatogumų. Esame dėkingi šalies gyventojams už supratimą ir kantrybę, kai šie susiduria su nepatogumais vykdant svarbius kelių priežiūros ir plėtros projektus“, – sakė R. Lipkevičius.
Pagal praėjusiais metais sudarytas sutartis bus tęsiami darbai magistralėje nuo Vilniaus iki Kauno. Atskiruose ruožuose darbai jau baigti, tačiau visas projektas bus baigtas įgyvendinti šių metų rugsėjį. Pagrindinis rekonstravimo darbų, vykdomų minėtame ruože, tikslas yra užtikrinti eismo saugos reikalavimus, tokio intensyvumo keliams atitinkančias sąlygas. Tik užtikrinus reikiamus saugos ir techninius reikalavimus ir kai kelias atitiks automagistralei taikomus reikalavimus, juo bus galima važiuoti 130 km/h greičiu vasarą ir 110 km/h greičiu žiemą.
Įgyvendinant magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda projektą ruože nuo Vilniaus iki Kauno keičiami metaliniai apsauginiai atitvarai skiriamojoje kelio juostoje, dalyje kelio ruožų įrengiamos tinklo tvoros nuo laukinių gyvūnų. Taip pat rekonstruojamos greitėjimo ir lėtėjimo juostos, įrengiami pėsčiųjų takai ir perėjos skirtingame lygyje, montuojamos greičio valdymo ir įspėjimo sistemos, įrengiamas apšvietimas, atliekami kiti darbai.
Rugsėjo mėnesį taip pat minėtame kelyje ties Kaunu bus pabaigta naujo tilto per Nerį statyba ir pastatytas viadukas per Jonavos gatvę (rekonstravimo projektas nuo 99,29 iki 100,47 km). Toliau už Kauno bus tęsiami darbai pagal projektą „Magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožo nuo 102,90 iki 107,00 km rekonstravimas“. Įgyvendinus šį projektą bus panaikinta viena pavojingiausių sankryžų (Giraitės) valstybinės reikšmės kelių tinkle. Be to, magistralėje A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda nuo Kauno link Klaipėdos 8 ruožuose bus atliekami paprastojo kelio remonto darbai.
Šiais metais bus tęsiamas „Via Baltica“ projekto kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožo nuo 56,83 iki 97,06 km projektavimas, planuojama pabaigti žemės paėmimą visuomenės poreikiams. Taip pat planuojama pradėti rengti priešprojektinius sprendinius kitai „Via Baltica“ daliai, t. y. nuo Kauno iki Latvijos sienos (valstybinės reikšmės magistralinių kelių A8 Panevėžys–Aristava–Sitkūnai ir A10 Panevėžys–Pasvalys–Ryga atitinkami ruožai).
2021 m. valstybinės reikšmės kelių tinkle planuojama didesnį dėmesį skirti saugaus eismo infrastruktūros (žiedinių sankryžų, modernių pėsčiųjų perėjų, pėsčiųjų ir dviračių takų ir pan.) įrengimui ir tiltų remontams, rekonstravimo darbams. Bus vykdomi paprastojo remonto darbai, atliekamas apšvietimo modernizavimas, atnaujinamas ženklinimas, asfaltuojami žvyrkeliai, įgyvendinamai kiti kelių priežiūros ir plėtros projektai.
VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija valdo 21 tūkst. km valstybinės reikšmės kelių.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Muziejų nakties maršrutu – paskui kaizerio kareivius2
Tarptautinės muziejų tarybos inicijuojamas renginys Muziejų naktis pakvietė į keliones ir Kaune. Intriguojančių maršrutų pasiūlė IX fortas. Vienas jų – „IX fortas kaizerio kareivio akimis“. ...
-
Skambanti diena: Kauno senamiestį tvindo muzika2
Šeštadienį, gegužės 18 dieną aštuonioliktą kartą prasidėjo Gatvės muzikos diena. Ji, kaip ir kasmet, pasižymi marga žanrų įvairove – nuo etnografinės, klasikinės iki eksperimentinės muzikos. ...
-
Per piką Pilies žiede – dar didesnis chaosas: pakeistos eismo tvarkos dalis vairuotojų nepastebi18
Penktadienį Pilies žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, nubraižyta ištisinių linijų, tačiau dalis vairuotojų važiuoja kaip seniau, sukeldami chaosą. Daugiau automobilių rikiuojasi ir Šv. Gertrūdos gatvėje, mat tik iš &...
-
Dvi disertacijos vienu metu, viena iš jų – Japonijoje10
Kauno technologijos universiteto Mechanikos inžinerijos ir dizaino (KTU MIDF) fakulteto docentė Inga Skiedraitė savo pavyzdžiu įrodė, kad parašyti dvi disertacijas vienu metu įmanoma, net jei viena jų rašoma studijuojant Japonijoje. Nors ...
-
Sarkazmas keliuose: kiek reikia skubančių vairuotojų sankryžai užblokuoti?16
Spūstys jau tapo kasdienybe. Sąmoningumas padeda visiems sveikiems ir greičiau grįžti namo. Tačiau taisyklių paiso ne visi. ...
-
Kauno verslams nestinga iššūkių, bet jau matosi šviesa13
Pastarieji metai verslams nestokojo iššūkių: gyvenimus izoliavo pandemija, vėliau prasidėjo karas Ukrainoje, o dabar ir karinis konfliktas Artimuosiuose Rytuose. Apie tai, kaip dabar gyvena Kauno verslas ir ko laukti ateityje, kalbamės su Ka...
-
Pilies žiede pakeista eismo tvarka: vairuotojai masiškai kerta naujas ištisines linijas63
Jonavos gatvės žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, tad atvažiuojant nuo Kauno pilies įvažiuoti į žiedinę sankryžą nepavyks, čia naujai nubraižyta ištisinė juosta. Patekti į šią žiedinę sankryžą iš Senamiesčio ...
-
Hipiai – laisvės proveržio išraiška8
Gėlių vaikai ir laisvės šaukliai iš Kauno savo istorijomis iliustravo mokslininkės Egidijos Ramanauskaitės knygą „Kauno hipiai. Tapatybės paieškos 1966–1972“. ...
-
Darbo inspekcija paaiškino, už ką Kauno klinikoms skirta bauda2
Valstybinė darbo inspekcija (VDI) nustatė psichologinio smurto apraiškas ir darbo laiko pažeidimus Kauno klinikų Anesteziologijos klinikoje, ketvirtadienį pranešė nacionalinio transliuotojo LRT naujienų portalas. Dėl šių nusiženg...
-
Kauniečiai fiksuoja itin žemai skrendančius karinius sraigtasparnius: gali ir stogą nurauti57
Panemunėje užfiksuotas karinio sraigtasparnio skrydis visiškai virš gyvenamųjų namų. Kauniečiai tikino, kad net langai ir stogas drebėjo. ...