Smaragdiniai autobusai jau rieda pakaunės keliais ir gatvėmis

Rugpjūčio 25-oji į Kauno rajono transporto istoriją įrašyta smaragdo raidėmis: tądien į kelius ir gatves išriedėjo 71 tokios spalvos naujas autobusas. Šios pakaunės viešojo transporto priemonės bendruomenei pristatytos ir pašventintos rugpjūčio 21 d. Zapyškyje, prie senosios Šv. Jono Krikštytojo bažnyčios.

Liko vienas vežėjas

Iki šiol viešojo transporto paslaugą teikė keturi vežėjai, dabar mažiausiai septynerius metus saugiomis ir komfortiškomis pakaunės gyventojų ir svečių kelionėmis rūpinsis konkursą laimėjusi bendrovė „Kautra“, kuriai priklausė beveik pusė maršrutų.

Laimėta sutartis bendrovei sukėlė nemažai iššūkių: teisminių ginčų, neužtikrintumą pandemijos laikotarpiu ir po Turkijoje įvykusio žemės drebėjimo, o šiuo metu vis dar ieškoma vairuotojų, nes sukurta 40 naujų darbo vietų.

Paradas: prie senosios Zapyškio Šv. Jono Krikštytojo bažnyčios išrikiuoti ne visi naujieji autobusai. / Justinos Lasauskaitės nuotr.

Penkerių metų kelionė

„Ši diena yra Kauno rajono viešojo transporto proveržio ir progreso diena, – „Kauno dienai“ sakė Kauno rajono meras Valerijus Makūnas. – Jos laukėme penkerius metus. Kelias buvo sunkus, vingiuotas, bet šiandien galime pasidžiaugti, kad Kauno rajono gyventojai sulauks kokybiškos, saugios, europinius standartus atitinkančios viešojo transporto paslaugos.

Konkurso sąlygose buvo numatyta, kad pakaunės maršrutais važiuos dideli, vidutinės talpos ir maži autobusai. „Kautros vadovai“, išanalizavę situaciją, atsisakė vidutinės talpos autobusų ir vietoj jų užsakė didelių.

Paslaugai užtikrinti įsigyta šešiolika mažesnių (22 vietų) „Mercedes“ (gamintojas – „Altas Auto“) ir 55 dideli (55 vietų) autobusai „Temsa“, reprezentuojantys Kauno rajoną. Visi jie – nauji, „Euro 6“ standarto, žemagrindžiai, pritaikyti patogiai įlipti, važiuoti ir išlipti bet kuriam žmogui.

Šmaikštumas: naujas transporto priemones pašventinęs Zapyškio klebonas kunigas J. Fakėjavas su humoru linkėjo saugių kelionių vairuotojams. / Justinos Lasauskaitės nuotr.

„Dėkojame Kauno rajono savivaldybei už mūsų bendrovei suteiktą pasitikėjimo mandatą. Kartelė buvo pakelta aukštai, bet šiandien Kauno rajonas turi šiuolaikines, civilizuotas transporto priemones. Tikimės, kad dirbdami komandoje pateisinsime jūsų lūkesčius“, – pristatymo šventėje kalbėjo „Kautros“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas.

Įmonės vadovas neslėpė, kad vis dar jaučia jauduliuką. Tiesa, dabar jis – malonus. „Vienu metu mums teko didelė atsakomybė, investuota apie 12 mln. eurų, projekto įgyvendinimas buvo komplikuotas, – atviravo generalinis direktorius.

„Lietuvoje važinėja 300 mūsų pagamintų autobusų. Džiaugiamės, kad mūsų autobusai nuo šiol riedės ir po Kauno rajoną“, – teigė „Temsos“ viceprezidentas pardavimams Europoje Hakanas Koralpas. Su „Kautra“ ši Turkijos įmonė bendradarbiauja jau 20 metų.

Dermė: smaragdo spalva atsikartoja ir autobusų salonuose. / Justinos Lasauskaitės nuotr.

Dėmesys neįgaliesiems

Nors konkurso sąlygose buvo nurodyta, kad žmonėms su negalia turi būti pritaikyti ne mažiau kaip 50 proc. autobusų, visi 71 yra žemagrindžiai.

Ar išties naujos viešojo transporto priemonės patogios žmonėms su judėjimo negalia, šventės metu išbandė būrys pakaunės neįgaliųjų. Jonas Čereškevičius neslėpė iki šiol retai naudojęsis pakaunės viešuoju transportu. „Kur reikia, paveža brolis. Kol kas nežinau, ar dabar naudosiuosi dažniau. Tačiau galiu drąsiai teigti, kad nauji autobusai yra labai patogūs“, – „Kauno dienai“ sakė vyras.

Modernūs, patogūs, gražūs

Kauno rajono savivaldybė reikalavo, kad, užtikrinant saugumą, autobuse privalomos ne mažiau kaip trys stebėjimo kameros. Tai užtikrins keleivių saugumą ir įvykių atkūrimą, jei to reikėtų.

Nauji autobusai turi geriau matomas, lengviau įskaitomas, šiuolaikiškesnes baltos spalvos švieslentes. Kauno rajono maršrutuose, kaip Berlyne ar Paryžiuje, švieslentėje rodomi ir balsu pranešami stotelių pavadinimai.

Galime pasidžiaugti, kad Kauno rajono gyventojai sulauks kokybiškos, saugios, europinius standartus atitinkančios viešojo transporto paslaugos.

Tačiau įspūdingiausia naujiena – informacija apie pagalbos mygtukus bus skelbiama ir Brailio raštu. Ši naujovė, kaip ir stotelių įgarsinimas, bus patogi žmonėms su regėjimo negalia. Iki šiol priemiesčio maršrutuose to nebuvo. Šioje srityje pakaunė – pionieriai Lietuvoje.

Modernesnės ir patogesnės bus ne tik pačios transporto priemonės, gerokai aukščiau kilstelėta ir paslaugų kokybės kartelė. Savivaldybės ir „Kautros“ sutartyje įrašyti punktai dėl privalomų uniformų vairuotojams, reikalavimai jų išvaizdai, gebėjimo kultūringai bendrauti su keleiviais, įpareigojimas apmokyti atpažinti žmones su negalia, kiek autobusas gali vėluoti ir pan., kad būtų išvengta nusiskundimų, kurių iki šiol buvo nemažai.

Gyventojai už kelionę gali atsiskaityti grynaisiais pinigais, taip pat įsigyti terminuotų bilietų pas vairuotoją arba KAS kasose. Savivaldybė jau ne vienus metus planuoja įdiegti e. bilietą, tačiau galutinis sprendimas dėl šios naujovės dar nepriimtas.

V. Makūnas neslėpė: ateities planuose – elektriniai autobusai, kurie būtų skirti kurortinės teritorijos statusą turinčioms Kačerginei ir Kulautuvai, planuojama, kad jie važiuotų maršrutu Kačerginė–Ežerėlis ir Kulautuva–Kaunas.

Originalumas: šokio trupė „Ulna“ šiai šventei sukūrė specialų šokį. / Justinos Lasauskaitės nuotr.

Kiti pokyčiai

Kasdien Kauno rajono savivaldybės maršrutais kursuos per 60 autobusų, kiti bus rezerviniai. 30 maršrutų papildyti nauju – 146 – Kauno autobusų stotis (KAS)–Šlienava–Žiegždriai, kuris keleivius nuveš iki Samylų kaimo sodų.

Didžioji dalis maršrutų išliks tokie patys, tačiau keisis kai kurių numeriai: 150 (S) – į 150, 150 (N) – į 151, 150 (K) – į 120, 150 (M) – į 140, 159 (A) – į 194 ir važiuos ne iš KAS, o iš Kauno pilies, o 180 (A) – į 181.

Eismo dažnumo savivaldybė kol kas didinti neplanuoja. Esamų maršrutų tvarkaraščiai išliko tokie patys, kai kurie, atsižvelgiant į gyventojų ir bendruomenių prašymus, keliomis minutėmis pakoreguoti. Eismo tvarkaraščiai skelbiami Kauno rajono savivaldybės interneto svetainėje, skiltyje „Gyventojams“ , „Viešasis transportas“.

Patikrinimas: J. Čereška patikino: patekti į autobusą patogu ir lengva. / Justinos Lasauskaitės nuotr.

Šmaikščiai ir originaliai

Susirinkusieji į smaragdinių autobusų pristatymą galėjo ne tik apžiūrėti šias transporto priemones. Įspūdingą programą ir specialų šokį, sukurtą šiai šventei, pademonstravo šokio trupė „Ulna“.

Naujas transporto priemones pašventino Zapyškio klebonas kunigas Juozas Fakėjavas. Jis šmaikščiai vairuotojus ragino laikytis saugaus greičio: geriau važiuoti lėčiau, nei paskubėjus šermenyse giedoti „Dieve, arčiau tavęs“.

Kunigas neslėpė, po tokios ceremonijos vairuotojai dažnai klausia, ar gali valyti apšlakstytus priekinius stiklus. „Patariu valyti, nes kai matomumas geresnis, keliauti saugiau“, – šypsojosi J. Fakėjavas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

indusai kazachai ,babuinai

indusai kazachai ,babuinai portretas
sedes uz vairo.

nors dviem zodziais galejo pamineti

nors dviem zodziais galejo pamineti  portretas
apie soperiuku algas.

Nekęstutis

Nekęstutis portretas
2 Kęstutis: galbūt... Bet šiuolaikinis jaunimas (tiksliau dauguma) bet kokį darbą apeina kampu.
VISI KOMENTARAI 5

Galerijos

Daugiau straipsnių