- Jurgita Šakienė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Prieš daugiau kaip mėnesį troleibuse patyrusi traumą kaunietė iki šiol varsto medikų duris. Ji nesiekia piniginės kompensacijos, tačiau yra suglumusi ir jaučiasi palikta likimo valiai, nes niekas su ja nesusisiekė bent tiesiog pasiteirauti, kaip laikosi. „Kauno autobusai“ atsakė į portalo kauno.diena.lt klausimus, kokia yra nelaimių, nutikusių viešajame transporte, registravimo tvarka, kaip tokiu atveju turėtų elgtis nukentėjusieji ir t.t.
Praėjusią savaitę rašėme apie nelaimę, kai kaunietė troleibusui staigiai stabdžius griuvo. Prireikė operacijos. „Protezavo žastikaulį. Nežinau, apysunkis ar koks, bet su kraujo perpylimu. Sunki operacija buvo. Čia dar ne pabaiga. Dabar dar tik siūlai išimti. Dar reabilitacija laukia. Ne pinigų noriu. Nežmoniška buvo… Niekas nei susisiekė su manim, nė kas paklausė – nieko. Man taip sunku buvo…“ – pasakojo moteris, prisiminusi, kad po traumos iš skausmo beveik alpo.
Ji mano, kad kažkas iš keleivių iškvietė jai greitąją medicinos pagalbą. „Mane išvedė į lauką. Troleibusas taip greitai po to nuvažiavo… Atvažiavo policija. Labai malonūs pareigūnai. Trise. Man davė savo vandens ir šlakstė mane. Kartu su manim sulaukė greitosios. Nemoku pasakyti, kokį skausmą jutau. Taip skaudėjo, kad net kalbėt negalėjau. Man ne tas galvoj buvo, kad ieškoti kaltų ar kelti pretenzijas“, – teigė skaitytoja.
Kauno policijos atstovai patvirtino, kad toks įvykis buvo. Nurodė, kad spalio 30 d. apie 11.20 val. Kaune, Sukilėlių pr., 80 m. moteris įlipo į troleibusą.
„Transporto priemonei pradėjus važiuoti iš vietos, moteris pargriuvo ir susižalojo ranką. Pirminiais duomenimis, moteris vairuotojui pretenzijų neturėjo, teigė, jog transporto priemonei pajudėjus, nesilaikė, todėl ir nugriuvo. Moterį apžiūrėjo medikai, kurie ją pristatė į gydymo įstaigą – detalesnei apžiūrai. Pareiškimas įvykio metu nei po jo nebuvo gautas“, – komentavo policijos atstovai.
Pridūrė, kad tam, jog galėtų pakomentuoti, ar moteris teisingai suprato pareigūnus, reikėtų papildomos informacijos – su kokiu pareigūnu ir kada moteris bendravo bei kokiu Lietuvos policijos telefono numeriu skambino. Šito kaunietė įvardyti negalėjo.
Kauno policijos atstovai patikslino, kad moteris, jeigu turi pretenzijų dėl sužalojimo, gali parašyti pareiškimą atvykusi į policijos komisariatą arba apie šį įvykį pranešti per ePolicija.lt elektroninį portalą.
„Kauno autobusų“ atstovai portalui kauno.diena.lt teigė, kad apie šį konkretų įvykį duomenų apskritai neturi, tačiau atsakė į klausimus, kurie turėtų rūpėti ne vienam keleiviui ar jo artimajam.
– Kokia yra incidentų, susižalojimų „Kauno autobusų“ transporte registravimo tvarka? – pasiteiravome „Kauno autobusų“ viešųjų ryšių specialistės Gretos Makūnaitės.
– Kai viešajame transporte susižeidžia keleivis, vairuotojas apie įvykį praneša bendruoju pagalbos telefonu. Įvykį užfiksuoja policija, o nukentėjusiajam suteikiama medikų pagalba. Tolimesnį tyrimą atlieka policijos pareigūnai, kuriems „Kauno autobusai“ pateikia tyrimui reikalingą medžiagą (pvz., vaizdo kamerų įrašus).
Vėliau – arba policija, arba pats nukentėjusysis turi kreiptis į „Kauno autobusus“ žalų administravimo specialistus, kurie suteikia visą informaciją apie tolimesnius žingsnius ir kreipimąsi į draudimo bendrovę. Primename, kad visi viešojo transporto keleiviai yra apdrausti.
– Kaip viskas po to vyksta užfiksavus įvykį?
Primename, kad visi viešojo transporto keleiviai yra apdrausti.
– Jei yra susižeidusių keleivių, į įvykio vietą atvyksta policijos pareigūnai ir medikai. Maršruto reisas yra stabdomas – vairuotojas apie tai informuoja UAB „Kauno autobusai“ dispečerius, kurie, esant galimybei, paskiria kitą vairuotoją ir transporto priemonę užbaigti maršrutą.
Jei įvykus incidentui keleiviai atsisako medikų pagalbos, gavęs policijos pareigūnų leidimą, vairuotojas gali tęsti maršrutą.
– Ką keleiviai turėtų žinoti dėl saugaus elgesio viešajame transporte?
– Saugumas – yra ne tik vairuotojų, bet ir pačių keleivių atsakomybė. Raginame visus keleivius reikiamą pinigų sumą bilietui įsigyti pasiruošti iš anksto, lipti pro priekines transporto priemonės duris, o įlipus nedelsiant atsisėsti arba laikytis tam skirtose vietose.
Dažniausiai pasitaikantys incidentai viešajame transporte – nukritimai, kai keleiviui stovint transporto priemonė pradeda judėti ar staigiai stabdo. Turime suprasti, kad viešasis transportas kursuoja judriausiomis miesto gatvėmis ir bet kada gali susidurti su avaringa situacija, kurios metu teks atlikti staigų manevrą.
Taip pat prašome jauniausių keleivių užleisti sėdimą vietą vyresnio amžiaus ar riboto judumo keleiviams.
– Kaip jie turėtų elgtis po incidento/traumos viešajame transporte? Per kiek laiko nuo incidento galima kreiptis į „Kauno autobusus“? Ne visada padariniai iš karto atrodo rimti.
– Apie susižeidusį keleivį, svarbu informuoti vairuotoją – jis ne visada gali pastebėti kiekvieną keleivį.
Jei incidento metu nukentėjusysis pagalbos atsisakė, o sužeidimai ar traumos pasireiškė praėjus tam tikram laikui – keleivis turėtų kreiptis į medikus ir informuoti apie įvykusį incidentą viešajame transporte. Jei atlikus tyrimą bus nustatyta, kad sužeidimai/traumos atsirado dėl incidento viešajame transporte, keleivis galės kreiptis į draudimo bendrovę dėl draudimo išmokos išmokėjimo.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Muziejų nakties maršrutu – paskui kaizerio kareivius
Tarptautinės muziejų tarybos inicijuojamas renginys Muziejų naktis pakvietė į keliones ir Kaune. Intriguojančių maršrutų pasiūlė IX fortas. Vienas jų – „IX fortas kaizerio kareivio akimis“. ...
-
Skambanti diena: Kauno senamiestį tvindo muzika1
Šeštadienį, gegužės 18 dieną aštuonioliktą kartą prasidėjo Gatvės muzikos diena. Ji, kaip ir kasmet, pasižymi marga žanrų įvairove – nuo etnografinės, klasikinės iki eksperimentinės muzikos. ...
-
Per piką Pilies žiede – dar didesnis chaosas: pakeistos eismo tvarkos dalis vairuotojų nepastebi16
Penktadienį Pilies žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, nubraižyta ištisinių linijų, tačiau dalis vairuotojų važiuoja kaip seniau, sukeldami chaosą. Daugiau automobilių rikiuojasi ir Šv. Gertrūdos gatvėje, mat tik iš &...
-
Dvi disertacijos vienu metu, viena iš jų – Japonijoje9
Kauno technologijos universiteto Mechanikos inžinerijos ir dizaino (KTU MIDF) fakulteto docentė Inga Skiedraitė savo pavyzdžiu įrodė, kad parašyti dvi disertacijas vienu metu įmanoma, net jei viena jų rašoma studijuojant Japonijoje. Nors ...
-
Sarkazmas keliuose: kiek reikia skubančių vairuotojų sankryžai užblokuoti?14
Spūstys jau tapo kasdienybe. Sąmoningumas padeda visiems sveikiems ir greičiau grįžti namo. Tačiau taisyklių paiso ne visi. ...
-
Kauno verslams nestinga iššūkių, bet jau matosi šviesa8
Pastarieji metai verslams nestokojo iššūkių: gyvenimus izoliavo pandemija, vėliau prasidėjo karas Ukrainoje, o dabar ir karinis konfliktas Artimuosiuose Rytuose. Apie tai, kaip dabar gyvena Kauno verslas ir ko laukti ateityje, kalbamės su Ka...
-
Pilies žiede pakeista eismo tvarka: vairuotojai masiškai kerta naujas ištisines linijas62
Jonavos gatvės žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, tad atvažiuojant nuo Kauno pilies įvažiuoti į žiedinę sankryžą nepavyks, čia naujai nubraižyta ištisinė juosta. Patekti į šią žiedinę sankryžą iš Senamiesčio ...
-
Hipiai – laisvės proveržio išraiška8
Gėlių vaikai ir laisvės šaukliai iš Kauno savo istorijomis iliustravo mokslininkės Egidijos Ramanauskaitės knygą „Kauno hipiai. Tapatybės paieškos 1966–1972“. ...
-
Darbo inspekcija paaiškino, už ką Kauno klinikoms skirta bauda2
Valstybinė darbo inspekcija (VDI) nustatė psichologinio smurto apraiškas ir darbo laiko pažeidimus Kauno klinikų Anesteziologijos klinikoje, ketvirtadienį pranešė nacionalinio transliuotojo LRT naujienų portalas. Dėl šių nusiženg...
-
Kauniečiai fiksuoja itin žemai skrendančius karinius sraigtasparnius: gali ir stogą nurauti56
Panemunėje užfiksuotas karinio sraigtasparnio skrydis visiškai virš gyvenamųjų namų. Kauniečiai tikino, kad net langai ir stogas drebėjo. ...