- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Netekus Baltarusijos tranzito krovinių Lietuvoje rengiama studija, kurios tikslas suaktyvinti keleivių judėjimą tiek geležinkeliais, tiek per Klaipėdos uostą.
Autobusų ir traukinių konkurencija
Lietuvos tolimojo susisiekimo studijos tikslas yra išanalizuoti keleivių judėjimą autobusais, geležinkeliais ir vandens transportu. Į studijos rengimo procesą įsitraukė jos užsakovė Susisiekimo ministerija, Lietuvos transporto saugos administracija ir netgi savivaldybių administracijos, kad matytųsi bendras vaizdas apie viešą keleivių judėjimą.
Vienas iš studijos rengimo tikslų yra ir išsiaiškinti, kodėl Lietuvoje vyksta skirtingų transporto maršrutų dubliavimas. Dėl to valstybė patiria ir nuostolių, nes vietiniai maršrutai, kurie nepadengia kaštų, yra dotuojami. Jei ir traukiniai, ir autobusai veža tais pačiais maršrutais vieni iš kitų nuviliodami keleivius, abu dirba nuostolingai, todėl abiejų verslą tenka remti.
Tolimojo susisiekimo sistema nėra dotuojama, tačiau ji vos išgyvena. Žmonės stengiasi nevažiuoti tolimojo susisiekimo autobusais. Tam yra kelios priežastys. Mažesnių miestų parkų autobusai yra seni, taršūs, dažnai genda. Kita priežastis ir ta, kad tarpmiestiniai autobusai stoja kiekvienoje stotelėje, kad surinktų visus keleivius. Jų kelionės laikas yra pernelyg ilgas, todėl keleiviai atsisako leistis į keliones tolimųjų reisų autobusais ilgesnį atstumą.
Bus siekiama išsiaiškinti, kaip tolimojo reiso autobusai savo grafikus galėtų derinti su geležinkelio maršrutais, grafikais. Po to, kai geležinkeliai nuo šių metų neteko didelės dalies krovinių, Lietuvos transporto sistemos vadovybės pozicija yra tokia, kad būtina surasti būdų, kaip jiems išgyventi.
Keleivinį geležinkelių transportą susisiekimo sistema Lietuvoje pristato kaip itin pažangų. Lietuvoje yra nupirkti nauji nedideli keleiviniai traukiniai, 2021 m. įsigyta bilietų pardavimo sistema, nuo šių metų veikia keleivių vežimo operatyvinio valdymo sistema.
Iš jūrų kelto į traukinį
Atliekant Lietuvos tolimojo susisiekimo studiją siekiama išsiaiškinti ir tai, kaip keleivių vežimas tiek tolimojo maršruto autobusais, tiek geležinkeliais dera su oro uostų lėktuvų grafikais, Klaipėdos jūrų uosto keleivių terminalo laivų atplaukimo laiku.
Iškelta idėja, kad iš laivo išlipę keleiviai galėtų sėsti į maršrutinį traukinį ar autobusą ir judėti į Kauną, Vilnių, kitus miestus. Lietuvoje tokia sistema neįdiegta, bet daugelyje Vakarų Europos regionų, ypač prie didesnių miestų, ji veikia.
Vizija: traukiniais keleiviai galėtų važiuoti ir į Centrinio Klaipėdos terminalo prieplauką šalia kurios yra geležinkelio bėgiai. V. Matučio nuotr.
Yra idėjų keleivinius geležinkelio maršrutus atvesti ir iki naujosios „Smiltynės perkėlos“. Tai padaryti nebūtų sudėtinga, nes šalia yra į uostą vedančios geležinkelio linijos. Reikėtų tiek prie Centrinio Klaipėdos terminalo, kur atplaukia ir jūrų keltai, tiek prie naujosios „Smiltynės perkėlos“ įrengti nedideles geležinkelio stoteles.
Svarstoma netgi apie tai, kad geležinkelių ir „Smiltynės perkėlos“ sistemoje galėtų veikti netgi vieno bilieto sistema. Žmonėms tai būtų patogu, nes atvykę geležinkeliu į perkėlą be jokio papildomo rūpesčio galėtų iš karto sėsti į keltą ir plaukti į Smiltynę. Idealu būtų, jei ir Smiltynėje pagal tą pačią vieno bilieto sistemą lauktų autobusas, kuris nuvežtų, tarkim į Nidą. Taip galėtų išsipildyti svajonė į Kuršių neriją įleisti kuo mažiau taršaus transporto.
Šiuo metu ypač svarbu, kad būtų gerinama, daugiau patrauklumo įgytų Lietuvos transporto sistema, kuri dėl geopolitinių įvykių per 2022 metus, kurie dar nesibaigė, ypač smarkiai sumenko.
Keleiviams – krovininė logistika
Lietuvos tolimojo susisiekimo studijoje numatoma išsamiai analizuoti šalies transporto sistemos sąveika su jūrų transportu.
Numatoma apklausti ne tik „Smiltynės perkėlos“, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos, bet ir privačių laivybos kompanijų atstovus.
Kokias nors naujoves įgyvendinti lengviausia būtų su „Smiltynės perkėla“, nes tiek ji, tiek geležinkeliai yra tos pačios Susisiekimo ministerijos pavaldumo dalis.
Labai įdomių įvairaus keleivinio transporto sąveikos variantų galėtų būti ir tarp valstybės bei privataus transporto, o taip pat tarp atskirų privataus transporto dalių.
Tokia logistika, kai paslauga pereina iš vienos transporto priemonės į kitą jau seniai veikia krovinių gabenimo srityje. Keleivių pervežimo srityje, kai persėdama iš vienos visuomeninės transporto priemonės į kitą, ji dar neįprasta.
Planuojama, kad rengiant Lietuvos tolimojo susisiekimo studiją bus pateikti ne mažiau kaip 4 nauji ateities keleivių pervežimo scenarijai. Ketinama numatyti ir konkrečius maršrutus, kur būtų taikoma vieno bilieto sistema jungiant skirtingas transporto priemones. Tikėtina, kad bent vienas kombinuotas transporto maršrutas bus susietas su Klaipėdos uostu.
Tikėtina, kad ši studija nebus tik pinigų išplovimas, kaip dažnai sus studijomis būna Lietuvoje? Šiuo metu ypač svarbu, kad būtų gerinama, daugiau patrauklumo įgytų Lietuvos transporto sistema, kuri dėl geopolitinių įvykių per 2022 metus, kurie dar nesibaigė, ypač smarkiai sumenko.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdos senamiesčio gatvelėse – šventinė mugė
Uostamiestyje prasidėjo šventinė tris dienas truksiančio „Žuvies dienų“ festivalio skanėstų ir amatininkų dirbinių mugė senamiesčio gatvelėse. Prekybininkai siūlo įsigyti įvairių gardumynų, gaivių gėrimų, juvelyrikos dirb...
-
Vitės kvartalo gyventojai kviečia į Kaimynų šventę
Gausybę šio savaitgalio pramogų ir linksmybių Klaipėdoje papildys ir sekmadienį po pietų prie centrinio stadiono rengiama Kaimynų šventė. Į ją visus klaipėdiečius kviečia Vitės kvartalo gyventojai. ...
-
Klaipėdoje „Meridianas“ iškels bures, dedikuotas Švyturio metams1
Klaipėdos simboliu tapęs „Meridianas“ penktadienį pakeldamas bures pradės naują vasaros sezoną. ...
-
Klaipėdoje – šventinių renginių gausa1
Jau šiandien uostamiestyje prasidės aibė šventinių renginių. Pirmą kartą vyks „Žuvies dienų“ festivalis, taip pat bus apstu muzikos ir šokių kolektyvų pasirodymų, dirbtuvių, edukacijų, ceremonijų, koncertų ir kit...
-
Skelbiami priėmimo į Klaipėdos mokyklas rezultatai2
Ketvirtadienį būsimųjų pirmokų, penktokų, devintokų bei kitų klasių mokinių tėvai jau gali sužinoti priėmimo į Klaipėdos mokyklas rezultatus. Mokyklos priskirtos 4027 vaikams. ...
-
Klaipėdoje pradedamas antrasis hidraulinių bandymų etapas
Pirmojo etapo metu, gegužės 13 d., šilumos trasų bandymai buvo atlikti teritorijoje nuo Stadiono iki Danės gatvės. Darbai vyko sklandžiai, todėl šilumos karšto vandens ruošimui tiekimas atnaujintas jau kitos dienos ryte. Jano...
-
Klaipėdoje startavo navigacinis sezonas
Klaipėdos pilies uoste paskelbta jachtų ir pramoginių laivų sezono pradžia. Startą vainikavo trys senovinės patrankos šūviai. O šventė prasidėjo gražia tradicija – aplinkos tvarkymu. Po talkos šiukšlių maiša...
-
Irkline valtimi – per Ramųjį vandenyną: A. Mockus atskleidė kelionės tikslą4
Irkline valtimi iš Amerikos į Australiją per Ramųjį vandenyną šį rudenį plauksiantis klaipėdietis Aurimas Mockus viliasi įgyvendinti užsibrėžtą tikslą per aštuonis mėnesius. Šios kelionės intencija – ne tik pri...
-
Liūdnos žinios norintiems patekti į Neringą: ragina rinktis vandens kelius15
Žadama, kad vasarą didelių eilių Smiltynės perkėloje neturėtų būti. Net keturių krantinių rekonstrukcija užtikrins efektyvesnį ir saugesnį perkėlimą per marias. Bet panašu, kad automobiliai visą vasarą strigs pačioje Kurši...
-
Dėl planinių darbų nedidelei daliai Klaipėdos gyventojų laikinai sutriks vandens tiekimas1
AB „Klaipėdos vanduo“ informuoja, jog šį šeštadienį – gegužės 18 d. – bus vykdomi planiniai vandentiekio tinklų modernizavimo darbai, todėl nuo 8.30 iki 17 val. laikinai sutriks vandens tiekimas nedidelėje T...