- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šiuo metu parengtas Šventosios jūrų uosto įstatymo projektas numato, kad šiame uoste būtų vykdoma ūkinė ir komercinė veikla, o vietoj dabar numatyto 25 metų laikotarpio uosto teritorijoje komercinė veikla būtų galima iki 50 metų.
Pavyzdžių jau yra
Susisiekimo ministerija tokiam Šventosios uosto pokyčiui nei pritarė, nei prieštaravo. Ji tik nurodė, kad 2018 m. sausio 25 d. Vyriausybės kanceliarijoje vyko suinteresuotų institucijų pasitarimas, kuriame buvo sutarta plėtojant Šventosios jūrų uostą naudoti Lietuvos žuvininkystės sektoriaus veiksmų programos lėšas.
Šventosios jūrų uosto įstatymo projektas kol kas nėra derintas su žuvininkystę kuruojančia Žemės ūkio ministerija, kuri šiuo atveju tarsi ir turėtų atsakyti, ar pavečiant Šventosios uostą komerciniu bus atsisakoma užmojų panaudojus ES paramos lėšas Šventojoje kurti žvejų uostą su pramogine pakraipa. Tai yra jis galės priimti ir jachtas, kitus pramoginius laivus.
Panašių nedidelių uostų, kur žvejybos ir pramoginė laivyba tarpusavyje dera, Europoje nemažai. Jų yra tiek Suomijoje, Švedijoje ar netgi Vokietijoje.
Vyriausybės kanceliarijos Teisės grupė taip pat pastebėjo, kad Šventosios uosto įstatymo projektas turi būti dar derinamas, nes ne visos suinteresuotos institucijos galėjo pateikti savo pozicijas.
Dar tuo metu, kai Šventosios uostą valdė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, buvo siūlymų atstatomame Šventosios uoste įrengti krantines laikyti Būtingės naftos terminalą aptarnaujantiems laivams. Kai tuo suinteresuotoms bendrovėms buvo pasiūlyta prisidėti prie Šventosios uosto atkūrimo, entuziazmas išblėso.
Pokytis: žvejų interesai Šventosios uoste taptų tarsi ne visai prioritetiniai, nors pačioje pradžioje dėl jų ir planuota atstatyti šį uostą. / V. Matučio nuotr.
Arčiau nei į Klaipėdą
Dabar norą, kad Šventosios uoste būtų vykdoma ūkinė ir komercinė veikla, yra pareiškę Energetikų sektoriaus atstovai.
Siekiama, kad Šventosios uoste būtų sudaryta galimybė priimti vėjo elektrinių parkus jūroje eksploatuojančių kompanijų laivus. Kadangi dauguma vėjo jėgainių parkų bus statoma Baltijos jūroje priešais Palangą, o kartu ir ties Šventąja, tokiems laivams būtų arčiau plaukti į Šventosios uostą nei į Klaipėdą.
Jei Šventosios uoste kurtųsi vėjo jėgainių parkų jūroje eksploatavimo bendrovių laivynas, šiam uostui tai būtų ypač naudinga. Šventosios jūrų uosto įstatyme priėmus nuostatą dėl jo komercinės veiklos įteisinimo, valstybė tarsi prisiimtų įsipareigojimą, kad čia turi būti pastatytas uostas ne molais iš geosintetinių maišų su smėliu, kaip iki šiol planuota, bet tvirtais gelžbetoniniais, šešių metrų, o gal net ir didesniais gyliais, avanuostu, kad galima būtų priimti jūrinius vėjo jėgainių parkų aptarnavimo laivus.
Pažvelgus atidžiau, galima įžvelgti tam tikros tiesos, kad Klaipėdos uostas yra pernelyg komercinis, o atskiros uosto terminalų bendrovės per mažai dėmesio skiria jūrinio įvaizdžio ir tradicijų formavimui.
Tačiau, kaip žinoma, statyti vėjo jėgainių statybos jūroje ir aptarnavimo terminalą numatyta Klaipėdos uoste, Smeltės pusiasalyje, buvusioje tarptautinėje jūrų perkėloje.
Šio terminalo statybai bus skiriama nemaža dalis valstybės lėšų, kuriuos skirs valstybės valdoma Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija. Kaip teigiama, dar didesnė valstybės pinigų suma turėtų būti „metama“ ir į Šventosios uosto statybą, tam, kad įrengtų molus, avanuostą su vėjo jėgainių parko jūroje aptarnavimo infrastruktūra.
Formuotų ir jūrines tradicijas
Teigiama, kad Palangos savivaldybė Šventosios uosto pritaikymui komerciniams tikslams neprieštarautų. Siūlomame Šventosios uosto įstatymo pakeitimo projekte numatyta, kad Šventosios uoste būtų galima organizuoti neformalią švietimo veiklą. Aiškėja tai, kad Palangos savivaldybė Šventosios uoste galėtų steigti Buriavimo mokyklą.
Siūlymas Šventojoje organizuoti neformalią švietimo veiklą aiškinamuosiuose raštuose argumentuojamas tuo, kad Lietuva neturi gilių jūrinių tradicijų, istorinės aplikybės ribojo galimybes šaliai naudotis Baltijos jūra. Todėl esą itin svarbu Šventojoje kurti valstybės jūrines tradicijas, suaugusiųjų ir vaikų švietimą jūrine tematika, prisidėti prie Lietuvos, kaip jūrinės valstybės, įvaizdžio formavimo.
Toks aiškinimas tarsi reikštų, kad Klaipėdoje nėra jokių jūrinių tradicijų, neformuojamas jūrinis įvaizdis, nėra jūrinės tematikos švietimo. Pažvelgus atidžiau, galima įžvelgti tam tikros tiesos, kad Klaipėdos uostas yra pernelyg komercinis, o atskiros uosto terminalų bendrovės per mažai dėmesio skiria jūrinio įvaizdžio ir tradicijų formavimui.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Renovacija – iššūkis ir verslams
Pastatų renovacija gali tapti iššūkiu ne tik gyventojams, bet ir atnaujinamame pastate veikiančioms įmonėms. Herkaus Manto gatvėje šiuo metu renovuojamas gyvenamasis pastatas. Jame yra įsikūrusios įmonės, kurios renovacijos laiko...
-
Gyventojai pernai dosniai rėmė Klaipėdoje įsikūrusias biudžetines įstaigas
Klaipėdoje įsikūrusios biudžetinės įstaigos pernai sulaukė 600 tūkst. eurų iš gyventojų, kurie nusprendė skirti dalį savo pajamų mokesčio. ...
-
Paskutinio skambučio šventė Klaipėdos abiturientams – birželį1
Jau paaiškėjo, kada nuaidės paskutinis skambutis Klaipėdos abiturientams. Šventė planuojama daugiau negu po savaitės – birželio 3-iąją. Iškilmių vieta – tradicinė – Laikrodžių muziejaus kiemelyje. ...
-
Mistika: Šventojoje – mistinis žuvų kritimas3
Šventojoje kelias paras teko pumpuoti vandenį iš persipildžiusio kanalo į Šventosios upę. Baigiant darbus, pastebėta, kad vandenyje plūduriuoja gausybė kritusių žuvų. Tačiau iki šiol nėra aišku, kas tai lėmė. ...
-
Vasaros atostogos – ant bangų
Jau aštuntus metus jaunuoliai, svajojantys praleisti vasaros atostogas prie jūros besimokydami plaukti banglente ar tobulindami jau turimus įgūdžius, kviečiami į vaikų vasaros stovyklą. Joje susirinkusieji mokomi ne tik praktinių įgūdžių, b...
-
Trys išankstinio balsavimo dienos Klaipėdoje: kasdien ateidavo po 300 rinkėjų mažiau
Tris dienas trukęs balsavimas iš anksto šalies prezidento rinkimų antrajame ture – baigtas. Šiandien ir rytoj pilietinę pareigą atlikti namuose sudarytos sąlygos tiems rinkėjams, kurie dėl amžiaus ar sveikatos to padaryti neg...
-
Pavasario pabaigai – karščio banga
Likusios gegužės mėnesio dienos veikiau primins vidurvasarį nei pavasario pabaigą. Naktys bus gana šiltos, dienomis vargins karštis, kurį protarpiais vėsins liūtys, lydimos žaibų su perkūnija. ...
-
Klaipėdoje įsibėgėja kruizinis sezonas
Šeštadienį Klaipėdos kruizinių laivų terminale švartuosis jau penktasis šį sezoną keleivinis laineris „MS Hamburg“. Vidutinio dydžio laivas uostamiestyje viešės jau ne pirmą kartą. Šį sezoną Kla...
-
Atnaujins kelio palei Liepojos gatvę statybas
Netrukus bus tęsiami prieš dvejus metus pradėti ir vėliau sustabdyti gatvės, dubliuojančios Liepojos gatvę, privažiuojamojo kelio nuo Šiltnamių gatvės iki Klaipėdos gatvės statybos darbai. Eismas naujuoju keliu, iš kurio tikimas...
-
Klaipėdos jaunimas aktyviai ieško darbo vasaros sezonui: daugiau nei pusšimtis – nepilnamečiai5
Klaipėdos jaunimas aktyviai ieško darbo vasaros sezonui. Daugiau nei pusšimtis moksleivių, užpildę prašymus dirbti Klaipėdoje, yra nepilnamečiai. Geidžiamiausios sritys – klientų aptarnavimas ir prekyba. ...