Kontrabandininkų išmonė ir stebina, ir juokina: rūkalus suslepia neįtikėtinose vietose

  • Teksto dydis:

Į Lietuvą kontrabandą gabenusio baltarusio automobilyje buvo įrengtas numerių keitimo mechanizmas. Kybartų kelio posto muitinės pareigūnai, patikrinę iš Rusijos įvažiavusį krovininį automobilį, atsarginėje padangoje rado paslėptus 42 kg nelegaliai gabento gintaro. Kenoje sulaikytos trys kontrabandos siuntos: muitininkai rūkalus rado cemento ir aliejaus išspaudų kroviniuose… Apie beribę kontrabandininkų išmonę LNK žurnalistas kalbėjosi su Muitinės Kriminalinės tarnybos vadovu Mantu Kaušilu.

– Ar jus vis dar nustebina kontrabandininkai ir jų beribė išmonė, pavyzdžiui, toks numerių keitimo mechanizmas?

– Iš tiesų reikia pripažinti, kad kontrabandininkai labai išmanūs ir kaskart sugalvoja kažką naujo. Tačiau dėl numerių keitimo mechanizmo, tai – ne pirmas toks kartas, bet pakankamai išmanu.

– Koks atvejis jus nustebino labiausiai?

– Tokie automatiniai numerių keitimai arba tos pačios kontrabandos išmoningas supakavimas į sunkiai įsivaizduojamas talpas, pavyzdžiui, skalbimo miltelius, tikrai vis dar nustebina. Arba cigarečių pakuotes suslepia neįtikėtinose vietose. Kai pagalvoji, reikia skirti nemažai laiko, kad sukonstruotų vadinamą karstą, į kurį sudėtų kelis pakelius cigarečių. Matome, kad kontrabandininkai įdeda labai daug pastangų, jog paslėptų nelegaliai vežamas cigaretes nuo pareigūnų.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

– Daugeliu atvejų jau turbūt užsimerkę pasakytumėte, kur ieškoti paslėptų kontrabandinių prekių?

– Nors kontrabandininkai išmanūs, bet mes tikrai žinome tas dažniausiai pasikartojančias vietas. Jeigu kalbėtume apie transporto priemonių ertmes, jų yra labai daug. Pavyzdžiui, krovininiuose vilkikuose dažniausiai slepiama stoge. Padaro dvigubą stogą, dugną ar sieneles. Vizualiai atrodo, kad transporto priemonė yra tuščia, nors realiai ji – slėptuvė, kurioje gali tilpti keli šimtai dėžių. Kitose transporto rūšyse vėlgi yra skirtingi slėpimo būdai. Kaip minėjau, yra padaromi tam tikri vadinami karstai, imitacija, kad neva pilnas vagonas birių krovinių, o ten iš tiesų sukonstruoti atitvarai, į kuriuos sudedama keli šimtai dėžių, o ant viršaus  supilami tie patys birūs kroviniai. Atrodo, kad iki jų prieiti neįmanoma.

Naivu būtų tikėtis, kad visa kontrabanda užkardoma. Statistiškai užkardoma tik apie 10 proc. mėginimų pergabenti kontrabandą.

 

– Kontrabandininkai turbūt pasitelkia ir dronus. Ar oru gabenamą kontrabandą sunkiau susekti, ar tai pro jus vis tiek nepraslysta?

–  Tokiu būdu kontrabandininkai gabena per vadinamą žaliąją zoną, ten, kur nėra muitinės ir valstybės sienos apsaugos postų . Ir – ne tik dronais, bet ir upe plaustais ir kitais būdais.

– Kažkada pasieniečiai buvo kalbėję apie tuos greitaeigius katerius, greitai atplaukiančius iš Rusijos ar Baltarusijos. Ar pavykdavo visus juos užkardyti?

– Naivu būtų tikėtis, kad visa kontrabanda užkardoma. Statistiškai užkardoma tik apie 10 proc. mėginimų pergabenti kontrabandą.

– Ar pareigūnai dažnai pasitelkia šunis?

– Taip, pasitelkiama, tačiau dažniau narkotikų, o ne cigarečių paieškai.

– Ar stebite, kad suaktyvėjo narkotikų kontrabanda?

– Lietuvos muitinė irgi pradeda nemažai, net iki keliasdešimt, ikiteisminių tyrimų per metus. Tačiau tai yra mažesnės siuntos. Tiesiog internetinėse parduotuvėse asmenys užsisako nedidelius kiekius. Dažnai jie traktuoja, kad tai skirta asmeniniam vartojimui. Ir nedideliais kiekiais jie sistemingai parsisiunčiami. Jei pavyksta užkardyti tokius bandymus atsiųsti į Lietuvą narkotinių medžiagų, už tai išties gresia didelė atsakomybė – netgi iki dešimties metų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių