- Vaidotas Beniušis, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Europos Sąjungos (ES) valstybės narės penktadienį pritarė siūlymui įpareigoti vežėjus grąžinti vilkikus į registracijos šalį kas aštuonias savaites, nepaisant Lietuvos ir kitų Rytų Europos šalių pasipriešinimo.
Be Lietuvos, vežėjų veiklą griežtinančiam Mobilumo paketui nepritarė dar aštuonios šalys – Latvija, Estija, Lenkija, Rumunija, Bulgarija, Vengrija, Kipras ir Malta, BNS patvirtino diplomatiniai šaltiniai.
Dvi valstybės susilaikė, likusios 17 pritarė siūlymui.
Lietuva ir kiti kritikai tikina, kad privalomas vilkikų grąžinimas didins taršą keliuose ir nedera su Europos ambicijomis stabdyti klimato kaitą, be to, toks reikalavimas ypač nepalankus periferijoje esančioms šalims.
Po penktadienį Briuselyje vykusio ambasadorių posėdžio valstybes nares vienijanti ES Taryba informuos Europos Parlamentą apie politinį pritarimą šiam projektui, nurodė šaltiniai.
Svarstymas Europos Parlamente numatomas kitų metų pradžioje. Pirmiausia paketą svarstys Europos Parlamento transporto komitetas.
Mobilumo paketą kritikuojančios šalys penktadienį pareiškė, kad „reikalavimas bent kartą per aštuonias savaites grąžinti sunkiąsias transporto priemones į ES šalis, kuriose jos yra registruotos, ypatingai prieštarauja ambicingiems ES tikslams dėl klimato“.
„Toks įpareigojimas, jeigu būtų priimtas, lemtų vilkikų tuščios ridos Europos keliais didelį padidėjimą; tuo pačiu reikšmingai padidėtų ir transporto sektoriaus anglies dvideginio išmetimai. Šis sektorius jau dabar atsakingas už apytikriai ketvirtadalį Europos Sąjungoje išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų“, – rašoma pareiškime, kurio kopiją gavo BNS.
Lietuva, Latvija, Lenkija, Rumunija, Bulgarija, Vengrija, Kipras ir Malta išsakė nusivylimą, kad jų pateikiami racionalūs argumentai iki šiol atmetami, o poveikio vertinimas iki šiol nepateiktas.
„Dar vienas svarbus susirūpinimą keliantis dalykas – kad privalomas transporto priemonių grąžinimas ves į nepalankią padėtį valstybes nares, kurioms dėl jų geografinės padėties iškils reikšmingų sunkumų teikti vilkikų transporto paslaugas bendrojoje rinkoje, nes jų transporto priemonės turės nuvažiuoti daug didesnius atstumus“, – teigiama pareiškime.
Lietuvos verslininkai ir Vyriausybės atstovai sako, kad griežtesnėmis taisyklėmis vežėjams Vakarų europiečiai siekia juos išstumti iš rinkos.
Vežėjų asociacija „Linava“ teigia, kad dėl Mobilumo paketo Lietuvos transporto sektorius patirs didžiulius praradimus, kurie labiausiai paveiks smulkias įmones, be darbo gali likti beveik 35 tūkst. sektoriuje dirbančių asmenų.
Vakarų europiečiai teigia, kad griežtesnės taisyklės užkirs kelią piktnaudžiauti ir pagerins darbuotojų padėtį. Tokios šalys kaip Prancūzija ir Vokietija teigia, kad Rytų europiečiai nesąžiningai konkuruoja pigia darbo jėga, ir vadina tai „socialiniu dempingu“.
Lietuvos Vyriausybės poziciją kritikuojanti europarlamentarė Aušra Maldeikienė teigia, kad Mobilumo paketo įvesti apribojimai vežėjams ilgalaikėje perspektyvoje būtų naudingi Lietuvos ekonomikai.
„Lietuvoje šis sektorius yra labai agresyvus. Jis auga visų pirma išnaudojimu ir importuodamas nekvalifikuotą darbo jėgą. Žemų technologijų sektorių vyravimas Lietuvoje griauna paskutines galimybes tapti aukštesnių technologijų valstybe su geresnėmis algomis“, – BNS sakė A. Maldeikienė.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Liberalai pritaria pelno mokesčio didinimui, skeptiški dėl draudimo sutarčių apmokestinimo
Valdančiojo Liberalų sąjūdžio taryba antradienį patvirtintose gairėse išreiškė pritarimą antradienį Finansų ministerijos pasiūlytam minimaliam pelno mokesčiui didinimui finansuojant gynybą, tačiau skeptiškai vertina siekį a...
-
Šaulių sąjungoje už 200 tūkst. eurų bus steigiama 15 naujų pareigybių2
Šaulių sąjungoje šiemet už 200 tūkst. eurų bus steigiama 15 naujų pareigybių. ...
-
Ministras: Lietuva iš Vokietijos svarsto įsigyti oro gynybos sistemas „Iris-T“2
Krašto apsaugos ministras Laurynas Kasčiūnas sako, kad Lietuva iš Vokietijos svarsto įsigyti vidutinio nuotolio oro gynybos sistemas „Iris-T“. ...
-
Draudikų atstovas: naujas mokestis brangintų draudimo paslaugas3
Finansų ministerijai be kitų galimų gynybos finansavimo šaltinių pasiūlius ir 10 proc. dalies draudimo sutarčių apmokestinimą Lietuvos draudikų asociacijos vadovas Andrius Romanovskis sako, kad toks mokestis galėtų „gulti“ į galu...
-
LEA: sumažėjo nepriklausomų elektros energijos tiekėjų siūlomų planų kainos1
Gegužės mėnesio elektros energijos vidutinė kaina „Nord Pool“ biržoje per vieną savaitę sumažėjo 4 procentais nuo 0,071 Eur/kWh be PVM iki 0,068 Eur/kWh be PVM. Nepriklausomų tiekėjų fiksuotos kainos siūlomų planų 1 kWh vidutinės ka...
-
ŽŪM siūlo drausti iš Rusijos ir Baltarusijos įvežti daugiau nei 2,8 tūkst. produktų
Seimui balandį uždraudus į Lietuvą importuoti žemės ūkio produktus ir pašarus, kurių kilmės šalis yra Rusija ar Baltarusija, konkretų jų sąrašą parengusi Žemės ūkio ministerija (ŽŪM) siūlo drausti daugiau nei 2,8 tūkst....
-
G. Skaistė: dalis pasiūlymų gynybai finansuoti gali „atšildyti“ RRF lėšas
Finansų ministrė Gintarė Skaistė sako, kad antradienį pristatytais siūlymais padidinti kai kuriuos mokesčius būtų galima „vienu šūviu nušauti du zuikius“ – ir padidinti gynybos finansavimą, ir įgyvendinti sąlygas ...
-
Bankų asociacijos vadovė: politikai laužo pažadą dėl solidarumo mokesčio laikinumo3
Finansų ministerijai siūlant metams pratęsti laikinąjį bankų solidarumo įnašą kaip papildomų lėšų gynybai šaltinį Lietuvos bankų asociacijos (LBA) prezidentė Eivilė Čipkutė sako, kad valdžia laužo pažadą, kad pernai ...
-
Prognozės: po trejų metų vidutinė pensija viršys 800 eurų15
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija teigia, kad pensijos Lietuvoje auga greičiau, negu planuota. Prognozuojama, kad kitąmet pensijos Lietuvoje viršys pusę vidutinio darbo užmokesčio (VDU). Tačiau ekonomistai itin optimistinių prognozių d...
-
Opozicija sako remianti dalį siūlymų dėl gynybos finansavimo, tikisi susitarimo1
Seimo opozicija remia solidarumo mokesčio bankams galiojimo pratęsimą, siūlo skolintis iš gyventojų, apkarpyti energetikos sektoriaus viršpelnius. ...