- Jadvyga Bieliavska, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Siekiant vežėjų konkurencijos ir geresnių paslaugų keleiviams, Seimo nariai Tomas Tomilinas ir Kasparas Adomaitis siūlo keisti tolimojo susisiekimo maršrutų nustatymo tvarką.
Kelių transporto kodekso pataisas įregistravę parlamentarai siūlo atsisakyti šiuo metu numatyto kriterijaus, kad tolimojo susisiekimo maršruto trasa „negali sutapti su kitų maršrutų trasomis daugiau kaip 50 proc.“.
Jų nuomone, toks šiuo metu numatytas kriterijus riboja galimybę nustatyti lankstesnius tolimojo susisiekimo maršrutus.
„Dėl šio pernai įsigaliojusio kriterijaus yra ribojamos galimybės sudaryti naujus, patrauklius maršrutus. Priėmus kodekso pataisas, neliktų neseniai atsiradusių dirbtinių teisinių kliūčių naujų tarpmiestinių maršrutų atsiradimui Lietuvoje“, – sakė Seimo Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ narys T. Tomilinas ir Laisvės frakcijai atstovaujantis parlamentaras K. Adomaitis.
Esama situacija stumia į atskirtį regionų gyventojus, mažina žmonių mobilumą, apsunkina galimybę gauti būtiniausias paslaugas.
Priėmus siūlomas pataisas, jų nuomone, bus skatinama konkurencija, atsiras galimybė nustatyti platesnį tolimojo susisiekimo maršrutų tinklą, pagerės susisiekimo galimybės keleiviams.
Kodekso pataisas inicijavęs T. Tomilinas mano, kad Lietuvoje turėtų prasidėti platesnės diskusijos apie tarpmiestinį susisiekimą ir viešąjį transportą.
„Tai turėtų būti plataus politinio susitarimo tema, nes esama situacija stumia į atskirtį regionų gyventojus, mažina žmonių mobilumą, apsunkina galimybę gauti būtiniausias paslaugas. Valstybė turi siekti geriausio sprendimo vartotojui. Svarbu kalbėtis su vežėjais, matyti bent dešimties metų perspektyvą. Valstybė įstatymu suteikdama tam tikras privilegijas turi matyti jų aiškius socialinius įsipareigojimus. Kol kas tų įsipareigojimų nėra, maršrutai naikinami. Akivaizdu, kad pokalbis apie transportą Seime turi prasidėti iš naujo“, – mano parlamentaras T. Tomilinas.
Kaip nurodoma dokumento aiškinamajame rašte, remiantis oficialiais Lietuvos transporto saugos administracijos duomenimis, nuo 2021 iki 2023 metų beveik per pusę sumažėjo tolimojo keleivių vežimo reisų skaičius, buvo panaikinta kone trečdalis maršrutų.
Siūloma, kad Kelių transporto kodekso pataisos įsigaliotų nuo 2024 m. liepos 1 d.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
VMVT: griežtinami reikalavimai augintinių įvežimui į ES iš Rusijos ir Baltarusijos
Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba praneša, kad griežtinamas augintinių įvežimas į Europos Sąjungos šalis iš Rusijos ir Baltarusijos. Nuo rugsėjo 16 dienos įvežamam gyvūnui turės būti atliktas pasiutligės antikūnų s...
-
Agentūra: iki 2030-ųjų elektros iš saulės ir vėjo gamyba Lietuvoje išaugs keturis kartus
2030 metais Lietuvoje bus išplėtota apie 10 gigavatų (GW) galios saulės ir vėjo energijos gamybos pajėgumų – 4,5 GW galios sausumos ir 1,4 GW jūros vėjo bei 4,1 GW saulės elektrinių, prognozuoja Lietuvos energetikos agentūra (LEA), kart...
-
A. Armonaitė – prieš nuolatinį solidarumo mokestį, sutiktų pratęsti tik metams5
Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė sako „labai kritiškai“ vertinanti siūlymą laikinąjį bankų solidarumo mokestį pratęsti neribotam laikui, tačiau svarstytų jo pratęsimą vieneriems metams. ...
-
LEA: kitą žiemą šildymo kainos turėtų būti panašios – priklausys nuo biokuro kainų
Kitą šildymo sezoną centralizuotos šilumos kaina Lietuvoje turėtų būti panaši, kaip ir praėjusį, jei nesikeis biokuro kainos – iš jo šalyje pagaminama didžioji dalis šilumos energijos, prognozuoja L...
-
LEA: 2030 metais elektra Lietuvoje vidutiniškai turėtų kainuoti iki 6 centų už kilovatvalandę1
Lietuvai iki 2030 metų pasigaminant visą reikalingą elektros energijos kiekį iš šalies viduje esančių atsinaujinančios energijos šaltinių, elektra gyventojams neįskaitant skirstymo ir perdavimo tarifų kainuotų vidutiniška...
-
Tyrimas: Lietuva pagal investicinį patrauklumą pernai smuko į 24-tą vietą2
Lietuva pagal tiesioginių užsienio investicijų (TUI) patrauklumą pernai buvo 24–toje vietoje Europoje – keturiomis pozicijomis žemiau nei 2022-aisiais, rodo naujausias bendrovės EY tyrimas „Europe Attractiveness Survey“. ...
-
EIMIN: skiriama 2,4 mln. eurų verslo paslaugų centrams modernizuoti
Ekonomikos ir inovacijų ministerija skelbia 2,4 mln. eurų kvietimas teikti projektų įgyvendinimo planus verslo paslaugų centrams, norintiems automatizuoti savo veiklos procesus. ...
-
Lietuvai mažinant iškastinio kuro naudojimą, LEA pristatys numatomus pokyčius elektros rinkoje
Lietuvos energetikos agentūra (LEA) penktadienį pristatys prognozes, kaip atsisakant iškastinio kuro iki 2030 metų turėtų keistis energijos išteklių kainos rinkoje. Šie duomenys, LEA teigimu, bus įtraukti į naująją Nacionalinę e...
-
Lietuva ir Kazachstanas pasirašys memorandumą dėl transporto koridoriaus4
Susisiekimo ministras Marius Skuodis ir Kazachstano transporto ministras Maratas Karabajevas penktadienį pasirašys memorandumą dėl tarptautinio transporto koridoriaus tarp Europos ir Vidurinės Azijos plėtros. ...
-
Prakalbo apie pensijų kaupimą: pasitraukimas iš antrosios pakopos – tik kritiniais atvejais34
Lietuvos banko duomenimis, Lietuvoje antrosios ir trečiosios pakopos pensijų fonduose kaupia kone 1,5 mln. gyventojų. Kai kurie jų iš kaupimo norėtų pasitraukti. Tačiau politikai, lyg ir sutarę tokią galimybę suteikti, pasiklydo interpretacij...