- Robertas Macius, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad Lietuvos transporto sektorius yra toks didelis, jog vien šalies gyventojai niekada neužpildys visų darbo vietų. Tačiau, pasak politiko, sudėtinga dirbančių vežėjų situacija yra ne tik Lietuvoje, bet ir kitose šalyse.
„Tokia situacija yra ne tik Lietuvoje – ir Vokietijoje, Jungtinėse Karalystėje, JAV. Esame labai dideli – natūralu, mums reikia darbuotojų ir iš kitų šalių. Klausimas, kaip mes galime juos pritraukti. Aš asmeniškai laikausi pozicijos, kad deficitinėse profesijose apskritai mes turėtume sudaryti sąlygas darbuotojams, kurie nori dirbti, atvykti į Lietuvą kuo paprasčiau“, – „Žinių radijui“ teigė M. Skuodis.
Pasak susisiekimo ministro, svarbu užtikrinti transporto priemonių, keliaujančių per Lietuvą iš trečiųjų šalių, kontrolę.
Marius Skuodis. M. Morkevičiaus / ELTA nuotr.
„(Turime tikrinti – ELTA), kaip jos laikosi reikalavimų, ar mes nesukuriame konkurencinio pranašumo tam tikrais valstybės neveiksmais kitų šalių vežėjams. Turime ką padaryti – ir mūsų institucijos, įskaitant Darbo inspekciją, Susisiekimo ministerijos įstaigas, gali padaryti daug daugiau. (...) Tikiuosi, kad vežėjai su profesinėmis sąjungomis pasieks sutarimą, dėl kurio yra diskutuojama, ir jau pernelyg ilgai“, – sakė ministras.
Kalbėdamas apie Mobilumo paketą – vežėjų veiklą ES reglamentuojantį įstatymą – M. Skuodis pabrėžė, kad dėl įstatymo nuostatų vyksta teismo procedūros, todėl sunku pasakyti, kada jos baigsis.
„Mobilumo paketas – labai kompleksinis: yra dalis labai gerų nuostatų, kuriomis siekiame sukurti vieną vežimo rinką ES. Yra dalis nuostatų, kurios yra diskriminuojančios Lietuvos ir kitų ES šalių pakraštyje esančius vežėjus. Viena iš tokių nuostatų – privalomas vilkiko grąžinimas kas aštuonias savaites į registracijos šalį. Europos Komisija neseniai padarė tyrimą, kuris įrodo, kad toks grąžinimas su tam tikromis procedūromis sąlygos CO2 dujų papildomą išmetimą tokį visoje ES, kokį generuoja visas Estijos transporto sektorius. Tai net ir toks žingsnis prieštarauja ES klimato tikslams. Mes labai tikimės iš Europos Komisijos, kad panaikintų tą nuostatą, bet ES diskusijos yra labai sudėtingos, nes kai kurios Vakarų Europos, Skandinavijos šalys mano, kad prie šito klausimo nereikėtų grįžti“, – komentavo susisiekimo ministras.
Mes labai tikimės iš Europos Komisijos, kad panaikintų tą nuostatą, bet ES diskusijos yra labai sudėtingos.
Anot M. Skuodžio, tikimasi, kad teismo sprendimas įvyktų greičiau negu nuostatos įsigaliojimas, tačiau norima, jog ir Europos Komisija būtų principinga ir priimtų faktais ir įrodymais pagristą sprendimą bei pasiūlys atšaukti nuostatą.
ELTA primena, kad 2019 m. pabaigoje ES Tarybai ir Europos Parlamentui pasiekus preliminarų susitarimą dėl Mobilumo paketo trilogo derybų metu, EK pareiškė apgailestavimą dėl galimai ES bendrajai rinkai ir Europos žaliam kursui prieštaraujančių reikalavimų dėl vilkiko grąžinimo ir kombinuoto transporto operacijų. Atsižvelgiant į tai, EK įsipareigojo atlikti šių reikalavimų poveikio vertinimą dėl jų atitikties ES bendrajai rinkai ir aplinkosaugai.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Baudos už savavališkų statinių naudojimą bei pakartotinius pažeidimus augs dvigubai
Seimas padvigubino baudas gyventojams už savavališkų statinių naudojimą, neleistinų statybų, rekonstravimo, kapitalinio remonto ar griovimo pakartotinius pažeidimus. Jos įsigalios nuo lapkričio 1-osios. ...
-
Mažiausia metinė infliacija Baltijos šalyse balandį išliko Lietuvoje, didžiausia – Estijoje
Mažiausia metinė (12-os mėnesių) infliacija Baltijos valstybėse balandį išliko Lietuvoje, o didžiausia Estijoje, rodo nacionalinių statistikos tarnybų duomenys. ...
-
R. Pocius: tiekėjai negalėjo iš vartotojų reikalauti grąžinti lėšų už nutrauktas sutartis2
Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (VERT) pirmininkas Renatas Pocius kartoja, kad nepriklausomi elektros tiekėjai ir iki praėjusių metų vasaros negalėjo gyventojams, mažoms bei labai mažoms įmonėms numatyti sutarčių nutraukimo, tiekėjo ke...
-
„Via Lietuva“ ruošiasi pradėti pernai sausį įgriuvusio tilto Kėdainiuose rekonstrukciją6
Valstybės valdoma bendrovė „Via Lietuva“ (buvusi Lietuvos automobilių kelių direkcija, LAKD) ruošiasi pradėti rekonstruoti 2023 metų sausį įgriuvusį tiltą per Nevėžį Kėdainiuose. ...
-
Senovėje šis desertas buvo tik ant karalių stalo: ar dabar jis daugeliui irgi taps prabanga?
Kol prekybos tinklai varžosi, kieno pigiausias būtiniausių prekių krepšelis, viskas nepaliaujamai brangsta toliau. Jei ne „išmetamos“ akcijos, daugeliui prabanga taptų taip pat ir kava, nekalbant apie kitus maisto produktus. Pasa...
-
LAT: teismas turės iš naujo nagrinėti, ar e. tollingo sistemos rangovė pasirinkta teisėtai
Apeliacinis teismas iš naujo turės vertinti, ar milijoninės vertės elektroninės kelių rinkliavos informacinės sistemos, vadinamojo e. tollingo, diegimui bendrovė „ProIT“ buvo pasirinkta teisėtai, nusprendė Lietuvos Aukščiaus...
-
Vilniečius už balandį pasieks perpus mažesnės sąskaitos3
Nepaisant prognozių, kad per anksti sostinės savivaldybei baigus šildymą ir vėl jį atnaujinus vilniečiams teks už tai susimokėti daugiau, sąskaitos už balandį juos pasieks perpus mažesnės. ...
-
R. Pocius: gamtinių dujų kainos antrą pusmetį gyventojams turėtų likti panašios2
Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (VERT) pirmininkas Renatas Pocius sako, kad gamtinių dujų kainos antrąjį šių metų pusmetį gyventojams turėtų išlikti panašios į esančias balandį–birželį, arba tokios pat. ...
-
Balandį – suderinta 0,4 proc. metinė, 0,3 proc. mėnesio infliacija1
Balandį apskaičiuota metinė infliacija Lietuvoje pagal su kitomis Europos Sąjungos (ES) valstybėmis suderintą vartotojų kainų indeksą siekė 0,4 procento. ...
-
Kas ir kiek mokės už įvažiavimą į Senamiestį?92
Aiškėja, kad už įvažiavimą į Kauno senamiestį teks mokėti tiems, kurie šią vietą tiesiog kerta tranzitu. Jei automobilis paliekamas stovėti, mokestis bus imamas kaip už parkavimą. ...