- Paulius Viluckas, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija siūlo atsisakyti dalies Lietuvos ieškinio Europos Sąjungos Teisingumo Teismui (ESTT) dėl pernai priimto vežėjų veiklą ES reglamentuojančio Mobilumo paketo.
Pavyzdžiui, siūloma atsisakyti reikalavimo nedrausti vilkikų vairuotojams ilsėtis vilkiko kabinoje.
„Labai svarbu, kad darbdavys užtikrintų, jog kas savaitę vairuotojai ilsėtųsi ne transporto priemonės kabinoje, o tai darytų tinkamomis ir higienos normas atitinkančiomis sąlygomis“, – BNS sakė ministrė Monika Navickienė.
Ministerija taip pat siūlo neginčyti reikalavimo vilkikų vairuotojams kas keturias savaites grįžti į gyvenamąją vietą ar įmonės veiklos centrą, nes Europos Komisija yra pasisakiusi, jog tai yra tik rekomendacija.
Siūlymus ministerija teiks Vyriausybei, kuri ir priims galutinį sprendimą.
Susisiekimo ministras Marius Skuodis anksčiau yra sakęs, kad Lietuva pasisako už darbuotojų sąlygas gerinančias paketo nuostatas, tačiau prieštarauja įpareigojimui vilkikus kas aštuonias savaites grąžinti į jų registracijos šalį.
Šį Mobilumo paketo reikalavimą jis vadino protekcionistiniu bei prieštaraujančiu žaliojo kurso nuostatoms.
Įpareigojimą vilkikus periodiškai grąžinti į registracijos šalį kritikavo ir Europos Komisija, teigusi, jog tokia taisyklė didintų taršą ir kenktų Europos Sąjungos vidaus rinkai.
Lietuva yra pateikusi ieškinius ES Teisingumo Teismui (ESTT) dėl kai kurių Mobilumo paketo nuostatų. Šių metų kovą Lietuva taip pat prisijungė prie kitų šešių šalių bylų ESTT.
Be Lietuvos, naujosioms taisyklėms prieštaravo dar aštuonios šalys – Latvija, Estija, Lenkija, Rumunija, Bulgarija, Vengrija, Kipras ir Malta. Jų nepakako blokuoti sprendimą.
Pastarosios šalys balandį dar kartą paragino transporto eurokomisarę Adiną Valean atnaujinti diskusijas dėl Mobilumo paketo peržiūros, atkreipiant dėmesį į vilkikų grąžinimo nuostatą ir kabotažo ribojimus.
Mobilumo paketą iniciavę Vakarų europiečiai teigia, kad privalomas vilkikų grąžinimas padės kovoti su fiktyvių krovinių vežimo įmonių registravimu, kai bendrovės, siekdamos sumažinti kaštus, steigiamos vienur, o veiklą vykdo visai kitur.
Dalis naujojo paketo taisyklių įsigaliojo pernai, kita dalis, įskaitant vilkikų grąžinimą į registracijos šalį, turėtų įsigalioti 2022 metų vasarį.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Baudos už savavališkų statinių naudojimą bei pakartotinius pažeidimus augs dvigubai
Seimas padvigubino baudas gyventojams už savavališkų statinių naudojimą, neleistinų statybų, rekonstravimo, kapitalinio remonto ar griovimo pakartotinius pažeidimus. Jos įsigalios nuo lapkričio 1-osios. ...
-
Mažiausia metinė infliacija Baltijos šalyse balandį išliko Lietuvoje, didžiausia – Estijoje
Mažiausia metinė (12-os mėnesių) infliacija Baltijos valstybėse balandį išliko Lietuvoje, o didžiausia Estijoje, rodo nacionalinių statistikos tarnybų duomenys. ...
-
R. Pocius: tiekėjai negalėjo iš vartotojų reikalauti grąžinti lėšų už nutrauktas sutartis2
Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (VERT) pirmininkas Renatas Pocius kartoja, kad nepriklausomi elektros tiekėjai ir iki praėjusių metų vasaros negalėjo gyventojams, mažoms bei labai mažoms įmonėms numatyti sutarčių nutraukimo, tiekėjo ke...
-
„Via Lietuva“ ruošiasi pradėti pernai sausį įgriuvusio tilto Kėdainiuose rekonstrukciją6
Valstybės valdoma bendrovė „Via Lietuva“ (buvusi Lietuvos automobilių kelių direkcija, LAKD) ruošiasi pradėti rekonstruoti 2023 metų sausį įgriuvusį tiltą per Nevėžį Kėdainiuose. ...
-
Senovėje šis desertas buvo tik ant karalių stalo: ar dabar jis daugeliui irgi taps prabanga?
Kol prekybos tinklai varžosi, kieno pigiausias būtiniausių prekių krepšelis, viskas nepaliaujamai brangsta toliau. Jei ne „išmetamos“ akcijos, daugeliui prabanga taptų taip pat ir kava, nekalbant apie kitus maisto produktus. Pasa...
-
LAT: teismas turės iš naujo nagrinėti, ar e. tollingo sistemos rangovė pasirinkta teisėtai
Apeliacinis teismas iš naujo turės vertinti, ar milijoninės vertės elektroninės kelių rinkliavos informacinės sistemos, vadinamojo e. tollingo, diegimui bendrovė „ProIT“ buvo pasirinkta teisėtai, nusprendė Lietuvos Aukščiaus...
-
Vilniečius už balandį pasieks perpus mažesnės sąskaitos3
Nepaisant prognozių, kad per anksti sostinės savivaldybei baigus šildymą ir vėl jį atnaujinus vilniečiams teks už tai susimokėti daugiau, sąskaitos už balandį juos pasieks perpus mažesnės. ...
-
R. Pocius: gamtinių dujų kainos antrą pusmetį gyventojams turėtų likti panašios2
Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (VERT) pirmininkas Renatas Pocius sako, kad gamtinių dujų kainos antrąjį šių metų pusmetį gyventojams turėtų išlikti panašios į esančias balandį–birželį, arba tokios pat. ...
-
Balandį – suderinta 0,4 proc. metinė, 0,3 proc. mėnesio infliacija1
Balandį apskaičiuota metinė infliacija Lietuvoje pagal su kitomis Europos Sąjungos (ES) valstybėmis suderintą vartotojų kainų indeksą siekė 0,4 procento. ...
-
Kas ir kiek mokės už įvažiavimą į Senamiestį?92
Aiškėja, kad už įvažiavimą į Kauno senamiestį teks mokėti tiems, kurie šią vietą tiesiog kerta tranzitu. Jei automobilis paliekamas stovėti, mokestis bus imamas kaip už parkavimą. ...