- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Susisiekimas su Lietuvos miestais tik prastėja. Anot Šilalės rajono mero, iš septyniolikos maršrutų neliko vienuolikos, tad maždaug pusei rajono gyventojų susisiekti su didmiesčiais – neįmanoma. Ne ką geriau ir Šiauliuose. Savivaldybės ragina valstybę maršrutus remti, bet pinigų biudžete tam nėra. Apie tai pasakota LNK reportaže.
Šiaulių autobusų stotyje žmonių visada yra, o maršrutų – nebūtinai. Šiauliečiai sako, kad tarpmiestiniai maršrutai kursuoja, bet kur kas rečiau.
„Šiauliai–Radviliškis buvo nuimtas. Jie padarė, kad iki Radviliškio rajono veža nemokamai, o paskui važiuojam į Šiaulių rajoną mokamai, bet jis nevažiuoja ten, kur reikia“, – pasakojo moteris.
„Mažoka, atrodo, kad mažoka. Nėra autobuso 15 val. į Kauną ir dar kažkokio“, – sakė ir kita.
Keleivių vežimo įmonė teigė, kad per penkerius metus į ir iš Šiaulių nubyrėjo keturiolika maršrutų, nes jie nenešė pelno. „Į Uteną, į Šilalę per senąjį plentą – tokios nepopuliarios kryptys, kurioms mes nesurinkdavome keleivių“, – vardijo UAB „Bustur“ direktorius Vaidas Serackas.
„Vieną kartą daug mūsų autobusu važiuoja, kitą kartą mažai. Kitą kartą iki Radviliškio iš čia nuvažiuojame šeši žmonės, Radviliškyje įsėda“, – pasakojo autobusų stotyje laukianti senolė.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Problema ne tik Šiauliuose. Anot Šilalės rajono mero, iš septyniolikos maršrutų neliko vienuolikos, tad maždaug pusei rajono gyventojų susisiekimas su didmiesčiais tik pailgėjo.
„Mes padarėme maršrutą iš Šilalės į Kryžkalnį, nevažiuojame link Klaipėdos, važiuojame link Kauno, kad nuvežtume žmones į tarpinę stotelę, kad jie galėtų nuvažiuoti iš Šilalės į Klaipėdą“, – absurdišką situaciją pasakojo Šilalės rajono meras Tadas Bartkus.
Savivaldybės įsitikinusios, kad situacija suprastėjo po pernai liepą įsigaliojusios susisiekimo autobusų reformos.
„Panaikinti maršrutai, kurie dabar nebetęsiami po reformos, – Visagino, Ignalinos, Zarasų, Rokiškio, Šilalės, Šilutės, Ukmergės, Kupiškio“, – vardijo Lietuvos savivaldybių asociacijos patarėja Dovilė Sujetaitė.
Su tokia nuomone nesutiko Transporto saugos administracijos direktoriaus pavaduotojas Justas Rašomavičius, sakė esą tai nėra reformos padarinys. Maršrutai ir reisų skaičius buvo žymiai sumažinti pačių vežėjų nuo 2021 m., po COVID-19 laikotarpio.
Abi pusės kratosi atsakomybės, o nuskriausti dėl to lieka keleiviai.
Nuo liepos autobusų vairuotojai tikrinami, ar neturi sąsajos su priešiškomis valstybėmis, patys autobusai turi būti ne senesni nei keturiolikos metų. Vežėjų dėl to turėjo atsirasti daugiau, bet jų gretos tik praretėjo. „Nuo liepos 1-osios įsigaliojus nuostatoms, sumažėjo penkiais vežėjais, jie aiškiai deklaravo, kad nenori toliau tęsti veiklos, kadangi nebeatitinka naujų sąlygų“, – teigė J. Rašomavičius.
„Jeigu praėjus dviem mėnesiams nuo tolimojo susisiekimo maršruto paskelbimo nė vienas vežėjas neateis aptarnauti to maršruto, tada įsikiš Transporto saugos administracija ir pradės organizuoti viešąją paslaugą, kitaip sakant, valstybė įsipareigojo finansiškai remti tuos nepelningus maršrutus. Deja, iki šiol niekas nevyksta“, – tikino Lietuvos savivaldybių asociacijos patarėja.
Deja, iki šiol niekas nevyksta.
Šiemet maršrutams remti pinigų biudžete nėra. Vežėjai sako paprastai – jei nebus keleivių, nebus ir maršrutų. „Bus geras susisiekimas tarp didžiųjų miestų, jis gali pagerėti, padažnėti, gali kaina nukristi, bet neliks susisiekimo tarp atokesnių rajonų, pavyzdžiui, į Obelius niekas nebevažiuos, gal nebevažiuos į Lazdijus“, – prognozavo Lietuvos keleivių vežimo asociacijos prezidentas Gintaras Nakutis.
„Visos pajamos, kad išsilaikytų maršrutas, yra gaunamos iš keleivių. Jeigu valstybė dotuotų kuriuos nors maršrutus ir skelbtų konkursus, tada važiuotų, būtų ar nebūtų keleivių“, – svarstė „Bustur“ direktorius.
Anot Transporto saugos administracijos, susisiekimą galima pagerinti dar iki Velykų – vežėjams keičiant tvarkaraštį ir didinant reisų skaičių.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Priminimas iš VMI: liko tik viena diena
Naujausiais duomenimis, pajamų mokesčio deklaracijas pateikė daugiau nei 1,4 mln. gyventojų, o iš privalančių deklaruoti pajamas tai jau atliko beveik 77 proc., Eltą informavo Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) vadovės pavaduotojas Martyn...
-
Siaurukas atnaujina reisus iš Anykščių ir Panevėžio1
„Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ praneša šiltuoju metų laiku atnaujinantis reguliariuosius ir trumpuosius reisus. ...
-
Per pandemiją nemokėjote „Sodrai“ už PSD? Jums dar siūloma viena išeitis3
Antradienis buvo paskutinė diena savarankiškai dirbantiems atsiskaityti „Sodrai“ už privalomąjį sveikatos draudimą (PSD), jeigu nemokėjo už jį per pandemiją. ...
-
„Auga Group“ grynieji nuostoliai pernai augo daugiau nei 3 kartus iki 18,5 mln. eurų1
Verslininko Kęstučio Juščiaus netiesiogiai kontroliuojama viena didžiausių Baltijos šalyse ekologiško maisto gamybos grupių „Auga Group“ pernai patyrė 18,45 mln. eurų grynųjų nuostolių – 3,4 karto daugiau nei 2...
-
„Novaturas“ dividendų siūlo nemokėti2
Vienas didžiausių Lietuvos kelionių organizatorių „Novaturas“, 2023 metais uždirbęs 1,75 mln. eurų grynojo pelno, už praėjusius metus siūlo dividendų nemokėti. ...
-
Šiaulių bankas nuo ketvirtadienio platins iki 25 mln. eurų obligacijų emisiją1
Šiaulių bankas ketvirtadienį pradeda platinti iki 25 mln. eurų vertės viešą antro lygio subordinuotųjų obligacijų emisiją, antradienį pranešė bankas. ...
-
„Neo Finance“ pajamos pirmą ketvirtį didėjo 46 proc. iki 1,5 mln. eurų
Lietuvos finansų technologijų (fintech) startuolis „Neo Finance“ per pirmąjį šių metų ketvirtį uždirbo 1,48 mln. eurų pajamų – 46 proc. daugiau nei tuo pačiu metu pernai. ...
-
„Moody‘s“ pagerino „Luminor“ banko reitingą
„Moody‘s“ pagerino „Luminor“ banko reitingą – banko ilgalaikės privilegijuotos turtu neužtikrintos skolos reitingas padidintas nuo Baa1 iki A3, o ilgalaikių indėlių reitingas – nuo A3 iki A2. ...
-
Vilniaus savivaldybė: Nacionalinio stadiono projektas gali pigti 25 tūkst. eurų14
Atsižvelgus į Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) pastabas, daugiafunkcio komplekso su nacionaliniu stadionu projektas miestui ir valstybei gali pigti 25 tūkst. eurų – iki 157,23 mln. eurų, tačiau būsimas koncesininkas atsisakytų anksčiau s...
-
Prie Prezidentūros – aistros dėl „Rail Baltica“: nereikia tų pinigų, čia yra širdis4
Prie Prezidentūros vyksta protestas dėl „Rail Baltica“ geležinkelio vėžių statybos. Į sostinę atvykę Panevėžio rajono gyventojai piktinasi, kad buldozerių bus nugriautos bent dvi dešimtys gyvenamųjų namų. Gali nukentėti ir ku...