Ruošiamas apynasris: suklusti turėtų pavežėjai ir taksi vairuotojai

  • Teksto dydis:

Pavežėjais ar taksi vairuotojais Lietuvoje dirbančių užsieniečių jau kitais metais gali sumažėti. Susisiekimo ministerija siūlo pažaboti nelegaliai dirbančius vairuotojus ir griežtinti jiems reikalavimus. Norima įpareigoti, kad taksi ir pavežėjų versle vairuotojais negalėtų dirbti asmenys, vairuotojų pažymėjimus gavę trečiosiose šalyse. Pasirodo, per trejus metus beveik penktadalis visų panorusių tapti pavežėjais Lietuvoje, pateikė vairuotojo dokumentą būtent iš trečiosios šalies. Plačiau – LNK reportaže.

Situaciją pakomentavo Susisiekimo ministerijos kelių ir oro transporto politikos grupės patarėjas Aleksandras Stupenko.

– Kaip griežtinsite reikalavimus pavežėjams?

– Siūlome peržiūrėti esamus reikalavimus ir juos šiek tiek patikslinti. Norime nustatyti aiškius reikalavimus tiek veiklos vykdytojams, tiek veiklos organizatoriams.

– Kodėl kilo idėja griežtinti reikalavimus?

– Esame gavę daug prašymų peržiūrėti reikalavimus šešėlio mažinimui. Mokesčių inspekcija atliko tyrimus ir nustatė, kad galimai yra prielaidos šešėliui atsirasti. Taip pat siūloma gerinti keleivių informavimą, eismo dalyvių saugumą ir geresnės kokybės aptarnavimą.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

 

 

– Keleiviai dažnai skundžiasi, kad pavežėjai nekalba nei lietuvių, nei anglų, nei rusų kalbomis. Būna neįmanoma su jais susikalbėti. Dažnai skundžiamasi, kad šie ir priekabiauja prie moterų. Ar tai ir lėmė, kad reikia griežtinti tuos reikalavimus?

– Taip, šios priežastys irgi prisidėjo.

– Kaip manote, kiek dabar yra pinigų šešėlyje?

– Pasirodo, kad vienas pavežėjas vidutiniškai per metus deklaravo 13,5 tūkst. eurų, tuo tarpu taksi vairuotojas deklaravo tik 3,5 tūkst. eurų. Matome, kad galimai deklaruojamos ne visos pajamos.

– Sugriežtinus reikalavimus, kokių vairuotojų nebeliks?

– Mūsų tikslas nėra atsikratyti vairuotojų. Norime, kad visi vairuotojai, kurie iki šiol dirbo, dirbtų ir toliau, tik turėtų atitikti keliamus reikalavimus. Dabar Lietuvoje yra apie 20 tūkst. pavežėjų, iš jų apie 3,5 tūkst. iš trečiųjų šalių. Įsigaliojus naujiems pakeitimams, trečiųjų šalių vairuotojų nesumažės. Mes siūlome pereinamąjį laikotarpį, per kurį esami vairuotojai galėtų atitikti keliamus reikalavimus.

Norime nustatyti aiškius reikalavimus tiek veiklos vykdytojams, tiek veiklos organizatoriams.

– Šie vairuotojai turės perlaikyti vairuotojo pažymėjimą Lietuvoje?

– Vairuotojas turi turėti dviejų metų vairavimo stažą. Mes siūlome jį praplėsti ir numatyti, kad be to stažo jam būtų taikomas reikalavimas turėti Europos Sąjungoje išduotą vairuotojo pažymėjimą.

– Kokie vairuotojų pažymėjimai tiks?

– Europos Sąjungos šalių, ekonominio bendradarbiavimo šalių, Šveicarijos Konfederacijos ir Ukrainos pažymėjimai tiks.

– Ar tai yra tik Vilniaus problema? Ar ir kituose miestuose yra trečiųjų šalių vairuotojų?

– Ši problema aktuali ir kitiems miestams.

– Bet galima teigti, kad Vilniuje daugiau pavežėjų nei kituose miestuose?

– Taip, Vilnius didžiausias miestas pagal gyventojų skaičių.

– Dar vienas reikalavimas yra turėti taksometrus. Kodėl netinka dabartinės programėlės, kurios paskaičiuoja, kokią kelio atkarpą reikės važiuoti, kokia bus kaina?

– Taksometro reikalavimas taikomas tik taksi vairuotojams. Norime nustatyti, kad ateityje taksometras būtų sujungtas su spausdintuvu, mažinant šešėlį.

– O pavežėjams liktų tos pačios programėlės?

– Taip, čia niekas nesikeičia.



NAUJAUSI KOMENTARAI

uab

uab portretas
Vyt tuo boltus is lietuvos...

>>>... \\\\\.../////

>>>...  \\\\\...///// portretas
>o'Žiux iš Taivano,Mazmbiko prixūj...rino.

...

... portretas
Donbaso valkatos gali būti ramūs,jie čia saugoma rūšis
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių