- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pavežėjais ar taksi vairuotojais Lietuvoje dirbančių užsieniečių jau kitais metais gali sumažėti. Susisiekimo ministerija siūlo pažaboti nelegaliai dirbančius vairuotojus ir griežtinti jiems reikalavimus. Norima įpareigoti, kad taksi ir pavežėjų versle vairuotojais negalėtų dirbti asmenys, vairuotojų pažymėjimus gavę trečiosiose šalyse. Pasirodo, per trejus metus beveik penktadalis visų panorusių tapti pavežėjais Lietuvoje, pateikė vairuotojo dokumentą būtent iš trečiosios šalies. Plačiau – LNK reportaže.
Situaciją pakomentavo Susisiekimo ministerijos kelių ir oro transporto politikos grupės patarėjas Aleksandras Stupenko.
– Kaip griežtinsite reikalavimus pavežėjams?
– Siūlome peržiūrėti esamus reikalavimus ir juos šiek tiek patikslinti. Norime nustatyti aiškius reikalavimus tiek veiklos vykdytojams, tiek veiklos organizatoriams.
– Kodėl kilo idėja griežtinti reikalavimus?
– Esame gavę daug prašymų peržiūrėti reikalavimus šešėlio mažinimui. Mokesčių inspekcija atliko tyrimus ir nustatė, kad galimai yra prielaidos šešėliui atsirasti. Taip pat siūloma gerinti keleivių informavimą, eismo dalyvių saugumą ir geresnės kokybės aptarnavimą.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Keleiviai dažnai skundžiasi, kad pavežėjai nekalba nei lietuvių, nei anglų, nei rusų kalbomis. Būna neįmanoma su jais susikalbėti. Dažnai skundžiamasi, kad šie ir priekabiauja prie moterų. Ar tai ir lėmė, kad reikia griežtinti tuos reikalavimus?
– Taip, šios priežastys irgi prisidėjo.
– Kaip manote, kiek dabar yra pinigų šešėlyje?
– Pasirodo, kad vienas pavežėjas vidutiniškai per metus deklaravo 13,5 tūkst. eurų, tuo tarpu taksi vairuotojas deklaravo tik 3,5 tūkst. eurų. Matome, kad galimai deklaruojamos ne visos pajamos.
– Sugriežtinus reikalavimus, kokių vairuotojų nebeliks?
– Mūsų tikslas nėra atsikratyti vairuotojų. Norime, kad visi vairuotojai, kurie iki šiol dirbo, dirbtų ir toliau, tik turėtų atitikti keliamus reikalavimus. Dabar Lietuvoje yra apie 20 tūkst. pavežėjų, iš jų apie 3,5 tūkst. iš trečiųjų šalių. Įsigaliojus naujiems pakeitimams, trečiųjų šalių vairuotojų nesumažės. Mes siūlome pereinamąjį laikotarpį, per kurį esami vairuotojai galėtų atitikti keliamus reikalavimus.
Norime nustatyti aiškius reikalavimus tiek veiklos vykdytojams, tiek veiklos organizatoriams.
– Šie vairuotojai turės perlaikyti vairuotojo pažymėjimą Lietuvoje?
– Vairuotojas turi turėti dviejų metų vairavimo stažą. Mes siūlome jį praplėsti ir numatyti, kad be to stažo jam būtų taikomas reikalavimas turėti Europos Sąjungoje išduotą vairuotojo pažymėjimą.
– Kokie vairuotojų pažymėjimai tiks?
– Europos Sąjungos šalių, ekonominio bendradarbiavimo šalių, Šveicarijos Konfederacijos ir Ukrainos pažymėjimai tiks.
– Ar tai yra tik Vilniaus problema? Ar ir kituose miestuose yra trečiųjų šalių vairuotojų?
– Ši problema aktuali ir kitiems miestams.
– Bet galima teigti, kad Vilniuje daugiau pavežėjų nei kituose miestuose?
– Taip, Vilnius didžiausias miestas pagal gyventojų skaičių.
– Dar vienas reikalavimas yra turėti taksometrus. Kodėl netinka dabartinės programėlės, kurios paskaičiuoja, kokią kelio atkarpą reikės važiuoti, kokia bus kaina?
– Taksometro reikalavimas taikomas tik taksi vairuotojams. Norime nustatyti, kad ateityje taksometras būtų sujungtas su spausdintuvu, mažinant šešėlį.
– O pavežėjams liktų tos pačios programėlės?
– Taip, čia niekas nesikeičia.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Premjerė sako turinti alternatyvas LSMU, jeigu šis perleistų sklypą „Rheinmetall“1
Premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad Vyriausybė yra parengusi alternatyvas Lietuvos sveikatos mokslų universitetui (LSMU), jeigu šis sutiktų perleisti savo valdomus valstybinės žemės sklypus Radviliškio rajone, kad čia galėtų įs...
-
G. Nausėda teigiamai vertina galimybę pratęsti bankų solidarumo mokestį7
Prezidentas Gitanas Nausėda pozityviai vertina siūlymą pratęsti bankų solidarumo mokestį, kaip vieną iš galimybių ieškant papildomų lėšų gynybai. Taip pat jis tikino teigiamai vertinantis ir pelno mokesčio didinimą. ...
-
Kaune atidarytas didžiausias elektromobilių įkrovimo parkas Baltijos šalyse10
Penktadienį Kaune atidarytas didžiausias elektromobilių įkrovimo parkas Baltijos šalyse. ...
-
Pasirašytas susitarimas dėl socialinio draudimo išsaugojimo dirbant nuotoliu užsienyje
Socialinės apsaugos ir darbo ministrė Monika Navickienė pasirašė bendrąjį Europos Sąjungos (ES) susitarimą dėl socialinio draudimo išsaugojimo dirbantiems nuotoliniu būdu iš užsienio. ...
-
S. Skvernelis: gynybos mokestis gali apimti akcizų didinimą, bet ne kuro
Demokratų sąjungos „Vardan Lietuvos“ lyderis Saulius Skvernelis sako, kad dalį gynybos poreikiam reikalingų lėšų būtų galima surinkti padidinus kai kuriuos akcizus, tačiau ne kuro. ...
-
Apklausa: tik 3 proc. Lietuvos gyventojų visiškai neatsiskaitinėja grynaisiais pinigais2
Grynaisiais pinigais visiškai neatsiskaitinėja ir elektroninius atsiskaitymo sprendimus renkasi tik 3 proc. Lietuvos gyventojų, rodo „Spinter tyrimų“ atlikta gyventojų nuomonės apklausa, kurią inicijavo Urbo bankas (buvęs Medicinos ba...
-
VMI: 2023 metų pajamų dar nedeklaravo apie 15 proc. privalančių tai padaryti
Iki 2023 metų pajamų deklaravimo pabaigos – gegužės 2-osios – deklaracijas pateikė 1,51 mln. gyventojų – apie 70 tūkst. daugiau nei pernai. ...
-
Keisti profesiją – ne vėlu: siūlo persikvalifikuoti nemokamai2
Lietuviai mielai keistų profesiją ar tobulintų žinias, tačiau tą daro vos vienas kitas. Moterims esą trūksta laiko, vyrai turi kitų priežasčių. Nors Užimtumo tarnyba siūlo daugybę mokymosi programų, labiausiai žmonės nori tapti programuotojai...
-
Vasarą moksleivius įdarbinsiantys sostinės verslai kviečiami pasinaudoti finansine parama
Pernai startavusią užimtumo programą vasarą dirbsiantiems 14–20 metų jaunuoliams sostinė tęsia ir šiemet. Iki birželio 1 d. Vilniaus savivaldybė laukia moksleivius įdarbinsiančių darbdavių paraiškų. Kompensacija už visu krūv...
-
55 tūkst. eurų investavę gyventojai liko ant ledo: bėdos dėl saulės elektrinės paaiškėjo tik vėliau20
Savo reikmėms didesnę saulės elektrinę įsirengę joniškiečiai liko it musę kandę. Daugiau nei 50 tūkst. eurų žmonės investavo be reikalo. Tvarkant dokumentus paaiškėjo, kad pagamintos energijos nepriima elektros skirstymo operatorius...