- Sniegė Balčiūnaitė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Seimas sugriežtino taksi ir pavežėjų veiklą – nauja tvarka įsigalios nuo 2025-ųjų, kada baigs galioti dabar veikiantys vairuotojų leidimai ir reikės gauti naujus.
Parlamentarai ketvirtadienį priėmė naujus apribojimus ir įpareigojimus numatančias Kelių transporto kodekso pataisas: už balsavo 127 Seimo nariai, prieš buvo vienas, niekas nesusilaikė.
Konservatorius Jurgis Razma tvirtino, kad pakeitimų laukė norintys kokybiškas paslaugas gauti žmonės ir taksi bei pavežėjai, norintys dirbti skaidriai.
„Kai į rinką plūstelėjo vairuotojai iš trečiųjų šalių, gerai situacija neatrodė“, – Seimo posėdyje teigė jis.
J. Razma taip pat pabrėžė, kad pataisos nebeleis pavežėjams važinėti taksi automobiliais su plafonais. Jis taip pat pripažino, kad pakeitimai apribos trečiųjų šalių piliečių galimybes teikti šias paslaugas.
Konservatorius Vilius Semeška vylėsi, kad pavežimų rinkoje sumažėjus vairuotojų iš trečiųjų šalių pagerės klientų aptarnavimas.
„Nežinia, kaip ten sveikatos būklė pas juos yra, ar regėjimas, ar klausa geras, tačiau jie vairuoja mūsų gatvėse, stabdo eismą ir ta vairavimo kultūra ne visuomet yra tokia, kokios mes norėtume“, – sakė jis.
Vakar jau pasitikrinau patekdamas su „Bolt“ į avariją – vairuotojas mėgino per rakto skylutę patekti ten, kur automobilis niekaip netilptų.
Buvęs krašto apsaugos ministras Arvydas Anušauskas tikisi, kad sugriežtinimai padidins vairavimo kokybę.
„Vakar jau pasitikrinau patekdamas su „Bolt“ į avariją – vairuotojas mėgino per rakto skylutę patekti ten, kur automobilis niekaip netilptų“, – Seime teigė A. Anušauskas.
Ekonomikos komitete dirbantis Andrius Kupčinskas pabrėžė, kad dabar licencijos išduodamos netikrinant, ar vairuotojas atitinka reikalavimus: „Pirma išduodama licencija, o paskui tikrinama, ar pavežėjas atitinka tuos reikalavimus“.
Tuo metu „valstietis“ Valius Ąžuolas aiškino, kad pavežėjų problema yra daug didesnė nei kosmetiniai pataisymai, nes nesprendžiama mokesčių mokėjimo problema.
Socialdemokratas Gintautas Paluckas pabrėžė, kad taksi ir pavežėjų vairuotojai privalės turėti ne bet kokios, o B kategorijos vairuotojo pažymėjimą.
Pataisos numato, kad nuo kitų metų Lietuvoje taksi ir pavežėjų paslaugas galės teikti tik tie vairuotojai, kurie turės galiojantį Europos Sąjungos, Europos ekonominės erdvės ar NATO šalyje, Šveicarijoje arba Ukrainoje išduotą pažymėjimą.
Šis pakeitimas aktualus daug vairuotojų, nes Lietuvos transporto saugos administracijos duomenimis, dabar su trečiųjų šalių vairuotojo pažymėjimais Lietuvoje važinėja apie penktadalis pavežėjų.
Taksi vairuotojai turės naudoti su spausdintuvu sujungtą taksometrą arba taksometrą ir kasos aparatą.
Seimas taip pat nustatė daugiau reikalavimų vairuotojams, norintiems tapti taksi vairuotojais ar pavežėjais, įtvirtinamos pareigos keleivių vežimo organizatoriams, pavėžėjamas, taksi vairuotojams, dispečerinėms bei įmonėms. Kaik urie reikalavimai įsigalios nuo šių metų gegužės 6-osios.
Taip pat vairuotojams bus keliamas nepriekaištingos reputacijos reikalavimas, kai prašys leidimo dirbti.
Pavėžėjai keleivių vežimo organizatoriui turės nurodyti savo sąskaitos numerį ir pateikti tai įrodantį dokumentą – banko išrašą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Rezoliucijos projektas: naudojant dirbtinį intelektą raginama laikytis vienuolikos principų
Seimui siūloma priimti rezoliuciją dėl dirbtinio intelekto technologijų naudojimo viešajame sektoriuje. ...
-
Pasienyje su Baltarusija vilkikai eilėje gali laukti per 100 valandų4
Šeštadienio rytą Medininkų ir Šalčininkų pasienio kontrolės postų palaukimo aikštelėse, eilėse stovėjo po 750 transporto priemonių, pranešė Pasienio kontrolės punkto direkcija. Jos skaičiavimu, Medininkų pasieni...
-
Ragina verslus imtis su tvarumu susijusių pokyčių: juos ignoruojantiems – liūdni scenarijai
Verslams, kurie su tvarumu susijusiems pokyčiams nesiruošia, ekspertai žada nepalankius scenarijus. Anot jų, neįsivertinus įmonės daromo poveikio aplinkai ir žmonėms, nenustačius tikslų tą poveikį mažinti, ilguoju laikotarpiu verslas nebesu...
-
Premjerė sako turinti alternatyvas LSMU, jeigu šis perleistų sklypą „Rheinmetall“7
Premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad Vyriausybė yra parengusi alternatyvas Lietuvos sveikatos mokslų universitetui (LSMU), jeigu šis sutiktų perleisti savo valdomus valstybinės žemės sklypus Radviliškio rajone, kad čia galėtų įs...
-
G. Nausėda teigiamai vertina galimybę pratęsti bankų solidarumo mokestį7
Prezidentas Gitanas Nausėda pozityviai vertina siūlymą pratęsti bankų solidarumo mokestį, kaip vieną iš galimybių ieškant papildomų lėšų gynybai. Taip pat jis tikino teigiamai vertinantis ir pelno mokesčio didinimą. ...
-
Kaune atidarytas didžiausias elektromobilių įkrovimo parkas Baltijos šalyse11
Penktadienį Kaune atidarytas didžiausias elektromobilių įkrovimo parkas Baltijos šalyse. ...
-
Pasirašytas susitarimas dėl socialinio draudimo išsaugojimo dirbant nuotoliu užsienyje
Socialinės apsaugos ir darbo ministrė Monika Navickienė pasirašė bendrąjį Europos Sąjungos (ES) susitarimą dėl socialinio draudimo išsaugojimo dirbantiems nuotoliniu būdu iš užsienio. ...
-
S. Skvernelis: gynybos mokestis gali apimti akcizų didinimą, bet ne kuro
Demokratų sąjungos „Vardan Lietuvos“ lyderis Saulius Skvernelis sako, kad dalį gynybos poreikiam reikalingų lėšų būtų galima surinkti padidinus kai kuriuos akcizus, tačiau ne kuro. ...
-
Apklausa: tik 3 proc. Lietuvos gyventojų visiškai neatsiskaitinėja grynaisiais pinigais3
Grynaisiais pinigais visiškai neatsiskaitinėja ir elektroninius atsiskaitymo sprendimus renkasi tik 3 proc. Lietuvos gyventojų, rodo „Spinter tyrimų“ atlikta gyventojų nuomonės apklausa, kurią inicijavo Urbo bankas (buvęs Medicinos ba...
-
VMI: 2023 metų pajamų dar nedeklaravo apie 15 proc. privalančių tai padaryti
Iki 2023 metų pajamų deklaravimo pabaigos – gegužės 2-osios – deklaracijas pateikė 1,51 mln. gyventojų – apie 70 tūkst. daugiau nei pernai. ...