Seimas nuo 2025 metų sugriežtino taksi ir pavežėjų veiklą

Seimas sugriežtino taksi ir pavežėjų veiklą – nauja tvarka įsigalios nuo 2025-ųjų, kada baigs galioti dabar veikiantys vairuotojų leidimai ir reikės gauti naujus.

Parlamentarai ketvirtadienį priėmė naujus apribojimus ir įpareigojimus numatančias Kelių transporto kodekso pataisas: už balsavo 127 Seimo nariai, prieš buvo vienas, niekas nesusilaikė. 

Konservatorius Jurgis Razma tvirtino, kad pakeitimų laukė norintys kokybiškas paslaugas gauti žmonės ir taksi bei pavežėjai, norintys dirbti skaidriai. 

„Kai į rinką plūstelėjo vairuotojai iš trečiųjų šalių, gerai situacija neatrodė“, – Seimo posėdyje teigė jis. 

J. Razma taip pat pabrėžė, kad pataisos nebeleis pavežėjams važinėti taksi automobiliais su plafonais. Jis taip pat pripažino, kad pakeitimai apribos trečiųjų šalių piliečių galimybes teikti šias paslaugas.  

Konservatorius Vilius Semeška vylėsi, kad pavežimų rinkoje sumažėjus vairuotojų iš trečiųjų šalių pagerės klientų aptarnavimas.

„Nežinia, kaip ten sveikatos būklė pas juos yra, ar regėjimas, ar klausa geras, tačiau jie vairuoja mūsų gatvėse, stabdo eismą ir ta vairavimo kultūra ne visuomet yra tokia, kokios mes norėtume“, – sakė jis.

Vakar jau pasitikrinau patekdamas su „Bolt“ į avariją – vairuotojas mėgino per rakto skylutę patekti ten, kur automobilis niekaip netilptų.

 

Buvęs krašto apsaugos ministras Arvydas Anušauskas tikisi, kad sugriežtinimai padidins vairavimo kokybę.

„Vakar jau pasitikrinau patekdamas su „Bolt“ į avariją – vairuotojas mėgino per rakto skylutę patekti ten, kur automobilis niekaip netilptų“, – Seime teigė A. Anušauskas.  

Ekonomikos komitete dirbantis Andrius Kupčinskas pabrėžė, kad dabar licencijos išduodamos netikrinant, ar vairuotojas atitinka reikalavimus: „Pirma išduodama licencija, o paskui tikrinama, ar pavežėjas atitinka tuos reikalavimus“.

Tuo metu „valstietis“ Valius Ąžuolas aiškino, kad pavežėjų problema yra daug didesnė nei kosmetiniai pataisymai, nes nesprendžiama mokesčių mokėjimo problema. 

Socialdemokratas Gintautas Paluckas pabrėžė, kad taksi ir pavežėjų vairuotojai privalės turėti ne bet kokios, o B kategorijos vairuotojo pažymėjimą.

Pataisos numato, kad nuo kitų metų Lietuvoje taksi ir pavežėjų paslaugas galės teikti tik tie vairuotojai, kurie turės galiojantį Europos Sąjungos, Europos ekonominės erdvės ar NATO šalyje, Šveicarijoje arba Ukrainoje išduotą pažymėjimą. 

Šis pakeitimas aktualus daug vairuotojų, nes Lietuvos transporto saugos administracijos duomenimis, dabar su trečiųjų šalių vairuotojo pažymėjimais Lietuvoje važinėja apie penktadalis pavežėjų.

Taksi vairuotojai turės naudoti su spausdintuvu sujungtą taksometrą arba taksometrą ir kasos aparatą.

Seimas taip pat nustatė daugiau reikalavimų vairuotojams, norintiems tapti taksi vairuotojais ar pavežėjais, įtvirtinamos pareigos keleivių vežimo organizatoriams, pavėžėjamas, taksi vairuotojams, dispečerinėms bei įmonėms. Kaik urie reikalavimai įsigalios nuo šių metų gegužės 6-osios.  

Taip pat vairuotojams bus keliamas nepriekaištingos reputacijos reikalavimas, kai prašys leidimo dirbti.

Pavėžėjai keleivių vežimo organizatoriui turės nurodyti savo sąskaitos numerį ir pateikti tai įrodantį dokumentą – banko išrašą. 



NAUJAUSI KOMENTARAI

...

... portretas
prikelkit Katinienę iš numirusiųjų tvarka bus

Pilietis

Pilietis portretas
Pagrindas turi but ne teises, o kad bent minimaliai moketu lietuviu kalba, vistik darbas aptarnavimo sferoje. Dar kažkokie atsilupeliai seime svaigo jog pavažėjai turi turet anglu kalbos pradmenis, sutinku jei jie vežios keleivius anglijoj, bet čia LIETUVA. Imkim pavyzdi iš norvegijos- nemoki kalbos, jokio darbo su žmonem

Niekas

Niekas portretas
jos negrieztins! Negi mokes uz darba lietuviams,kai yra pigiu vergu is Rytu!?
VISI KOMENTARAI 7

Galerijos

Daugiau straipsnių