- Sniegė Balčiūnaitė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvoje nuo liepos 1 dienos galiojant taršių automobilių mokesčiui, į valstybės biudžetą jau surinkta 10,8 mln. eurų.
Kandidatas į aplinkos ministrus liberalas Simonas Gentvilas žada šį mokestį peržiūrėti.
Jo teigimu, bus plečiamas ir mokesčio mokėtojų ratas – bus apmokestinama žemės ūkio technika, ir pajamų iš mokesčio nukreipimas – bus skirtos keisti gyvenimo būdą renkantis mažiau taršias transporto priemones.
Kitas bus ir mokesčio apskaičiavimas.
„Dabar mokestis yra registracijos mokestis, nelabai veikia, jis turi būti siejamas su naudojimu, ar tai būtų metinis, ar būtų už ridą“ – BNS sakė S. Gentvilas.
Kaip BNS informavo „Regitra“, liepos-spalio mėnesiais anglies dioksido (CO2) kiekis buvo nustatytas 100,2 tūkst. naujų ir naudotų lengvųjų automobilių, iš kurių 13,3 tūkst. (apie 13 proc.) transporto priemonių mokestis nebuvo taikytas, nes išmetamas CO2 kiekis buvo per mažas, o 86,9 tūkst. – viršijo minimalią ribą.
Statistika rodo, kad visais mėnesiais tarp tų lengvųjų automobilių, kurių CO2 kiekis viršijo 130 gramų kilometrui, dominavo varomi dyzelinu – apie 67 proc.
Dabar mokestis yra registracijos mokestis, nelabai veikia, jis turi būti siejamas su naudojimu, ar tai būtų metinis, ar būtų už ridą.
Taip pat tarp tų, kuriems mokestis taikytas, daugiausia buvo automobilių, kurių nustatytas išmetamas CO2 kiekis siekė nuo 151 iki 160 gramų kilometrui – tokia tendencija išliko visus keturis mėnesius. Į šią grupę patenkančių automobilių registracijos mokestis priklausomai nuo kuro rūšies siekia 40,5–90 eurų.
Maksimalūs mokesčio dydžiai (nuo 243 iki 540 eurų) taikomi, kai automobilio išmetamas CO2 kiekis viršija 301 gramą kilometrui. Šiuos mokesčius sumokėjo mažiau nei procentas automobilių savininkų.
Didžiausias mokestis, t. y. 540 eurų nustatomas dyzeliniams automobiliams.
Dabar įstatymas leidžia pajamas iš mokesčio skirti naujų miškų sodinimui, „valstiečiai“ siūlė dalį jų nukreipti miestų želdynų priežiūrai, nes miškasodžiui pinigų panaudoti neįmanoma, kadangi nėra laisvos žemės, be to papildomų lėšų tam ir nereikia, nes užtenka jau turimų. Kol kas tam pritarė tik Vyriausybė, o pataisos Seime dar neregistruotos.
Dėl mokesčio Seime buvo apsispręsta dar 2019-ųjų gruodį, priėmus į Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio įstatymą. Iš pradžių buvo planuota, kad jis įsigalios 2020-ųjų sausį, vėliau jo data nukelta iki liepos 1-osios, siekiant suteikti daugiau laiko pasiruošimui administruoti mokestį.
Valdantiesiems beveik prieš metus įvedus automobilių taršos mokestį, tuometinė opozicija priekaištavo, kad mokestis skaičiuojamas neteisingai ir neskatina pereiti prie mažiau aplinką teršiančių transporto priemonių.
Tuometinis Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas „valstietis“ Valius Ąžuolas prognozavo, kad mokestis valstybės biudžetą šiemet papildytų apie 19-20 mln. eurų.
Automobilių registracijos mokestis mokamas, kai išmetamo CO2 kiekis viršija 130 gramų kilometrui. Priklausomai nuo CO2 emisijos ir degalų rūšies, mokestis gali siekti nuo 13 iki 510 eurų.
Iki 2030 metų Lietuva nori pasiekti, kad šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisija sumažėtų 9 proc. (palyginti su 2005 metais). Tai numatyta integruotam nacionalinio energetikos ir klimato srities veiksmų plano (NEKS) 2021–2030 metų projekte.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
G. Nausėda ir I. Šimonytė susiginčijo dėl pensijų mažinimo 2009 m.
Kandidatai į prezidentus Gitanas Nausėda ir Ingrida Šimonytė susiginčijo dėl vykdytos pensijų mažinimo politikos 2009 m. krizės metu. ...
-
„S&P Global Ratings“ patvirtino „Akropolis Group“ turėtą kredito reitingą
Tarptautinė kredito reitingų agentūra „S&P Global Ratings“ trečius metus iš eilės patvirtino prekybos ir pramogų centrus valdančios bendrovės „Akropolis Group“ turėtą BB+ kredito reitingą su stabilia perspektyva. ...
-
I. Šimonytė Vyriausybės išvadą dėl G. Nausėdos siūlytų viešojo transporto lengvatų žada kitą savaitę
Prezidentui Gitanui Nausėdai teigiant, kad jis jau metus laiko nesulaukia vertinimo iš Ministrų kabineto dėl savo siūlomų viešojo keleivinio transporto lengvatų, premjerė Ingrida Šimonytė tvirtina, jog Vyriausybė išvadą pa...
-
Automechanikos mokykla Vilniuje atidarė atnaujintą mokymo centrą1
Šią savaitę Vilniaus automechanikos ir verslo mokykla (VAVM) atidarė atnaujintą sektorinį praktinio mokymo centrą, kuriame bus engiami būsimi automechanikai, penktadienį pranešė Švietimo, mokslo ir sporto ministerija (ŠMSM)...
-
Degalai šią savaitę pigo Lietuvoje ir Latvijoje
Mažmeninės degalų kainos per pastarąją savaitę Lietuvoje ir Latvijoje kiek sumažėjo, o Estijoje – beveik nepakito, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal vidutines kainas viename didžiausių regione „Circle K“ degalinių tinkle....
-
D. Matukienė: smulkiojo verslo nuomonės dėl lėšų gynybai niekas neklausė
Smulkiojo verslo nuomonės dėl papildomo krašto gynybos finansavimo neklausė nei valdžia, nei stambusis verslas, sako Smulkaus ir vidutinio verslo tarybos pirmininkė Dalia Matukienė. ...
-
M. Navickienė: bus peržiūrima pensijų apskaičiavimo formulė21
Socialinės apsaugos ir darbo ministrė žada peržiūrėti pensijų apskaičiavimo formulę. Pasak Monikos Navickienės, tam jau artimiausiu metu ketinama suburti ekspertų, politikų ir specialistų darbo grupę. ...
-
Turto ir paskolų dalybos susaisto labiau nei santuoka
Advokatas Dainius Židanavičius pakomentavo, kaip dalijamas turtas ir paskolos skyrybų metu. ...
-
L. Kasčiūnas: dalis Lietuvos dronų gamintojų atsisakys kiniškų komponentų dar šią vasarą8
Krašto apsaugos ministras Laurynas Kasčiūnas sako, jog dalis Lietuvos gynybos pramonės įmonių, kuriančių dronų sistemas, kelių mėnesių bėgyje ketina visiškai atsisakyti Kinijoje gaminamų komponentų. Politiko teigimu, tai leis geroka...
-
Apklausa: užtikrintai dėl savo senatvės jaučiasi ketvirtadalis gyventojų2
Ramūs dėl savo finansinės padėties išėjus į pensiją jaučiasi ketvirtadalis darbingo amžiaus Lietuvos gyventojų, o jų nuomonė nepakito nuo 2019 metų, rodo bendrovės „Luminor investicijų valdymas“ užsakymu atlikta apklausa. ...