- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vyriausybė trečiadienį pasitarime pritarė siūlymui prisijungti prie kitų šalių bylų Europos Sąjungos Teisingumo Teisme (ESTT) prieš vežėjų veiklą reglamentuojančio Mobilumo paketo nuostatas, susijusias su privalomu vilkikų grąžinimu į registracijos šalį ir kabotažo ribojimais.
Susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio teigimu, Europos Komisijos (EK) neseniai atliktas vertinimas rodo, kad minėtos nuostatos prieštarauja Žaliojo kurso ir vieningos rinkos tikslams.
„Sunku suprasti, kaip iš vienos pusės mes deklaruojame, ir visos valstybės narės, apie vieningos rinkos svarbą, Žaliojo kurso tikslus ir jų svarbą, o kitais žingsniais kartais priimame tokius sprendimus, kurie prieštarauja šitiems tikslams (...) Komisijos skaičiai rodo, kad realiai priverstinis vilkiko grąžinimas vien tiktai sugeneruos Europos Sąjungoje tiek taršos, kiek visas Estijos transporto sektorius per metus“, – pasitarime kalbėjo ministras.
Ministrų kabinetas anksčiau šį klausimą jau aptarė neformaliai. Siūloma, kad Lietuva prisijungtų prie Lenkijos, Kipro, Maltos, Vengrijos, Rumunijos ir Bulgarijos ieškinių.
Teisingumo ministerijos parengtame projekte nurodoma, kad terminas prisijungti prie šių šalių ieškinių ESTT yra iki šio ketvirtadienio.
Pati Lietuva kai kurias Mobilumo paketo nuostatas ESTT apskundė spalį, skundui paramą išsakė Lenkijos premjeras Mateuszas Morawieckis (Mateušas Moravieckis), tačiau lenkai pateikė atskirą ieškinį.
Susisiekimo ministras Marius Skuodis praėjusį mėnesį tvirtino, kad Lietuva pasisako už darbuotojų sąlygas gerinančias teisės akto nuostatas, tačiau prieštarauja įpareigojimui vilkikus kas aštuonias savaites grąžinti į jų registracijos šalį.
Mobilumo paketą Europos Parlamentas priėmė liepą. Paketą daugiausiai palaiko senosios Europos Sąjungos narė, pavyzdžiui, Vokietija ir Prancūzija.
Bene daugiausiai diskusijų sulaukia dar neįsigaliojusi nuostata, įpareigojanti vilkikus periodiškai grąžinti į jų registracijos šalį. Naujų taisyklių iniciatoriai sako, kad tai padės kovoti su fiktyviomis vežėjų įmonėmis, kai jos, siekdamos sumažinti kaštus, steigiamos vienur, o veiklą vykdo visai kitur.
Rytų europiečiai teigia, kad nauja tvarka išstums periferijos šalių transporto kompanijas iš rinkos ir padidins taršą keliuose.
EK vasarį suteikė vilties Lietuvos vežėjams, sukritikuodama naujas taisykles ir pareikšdama, kad jos didintų taršą ir pakenktų Europos Sąjungos vidaus rinkai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Baudos už savavališkų statinių naudojimą bei pakartotinius pažeidimus augs dvigubai
Seimas padvigubino baudas gyventojams už savavališkų statinių naudojimą, neleistinų statybų, rekonstravimo, kapitalinio remonto ar griovimo pakartotinius pažeidimus. Jos įsigalios nuo lapkričio 1-osios. ...
-
Mažiausia metinė infliacija Baltijos šalyse balandį išliko Lietuvoje, didžiausia – Estijoje
Mažiausia metinė (12-os mėnesių) infliacija Baltijos valstybėse balandį išliko Lietuvoje, o didžiausia Estijoje, rodo nacionalinių statistikos tarnybų duomenys. ...
-
R. Pocius: tiekėjai negalėjo iš vartotojų reikalauti grąžinti lėšų už nutrauktas sutartis2
Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (VERT) pirmininkas Renatas Pocius kartoja, kad nepriklausomi elektros tiekėjai ir iki praėjusių metų vasaros negalėjo gyventojams, mažoms bei labai mažoms įmonėms numatyti sutarčių nutraukimo, tiekėjo ke...
-
„Via Lietuva“ ruošiasi pradėti pernai sausį įgriuvusio tilto Kėdainiuose rekonstrukciją6
Valstybės valdoma bendrovė „Via Lietuva“ (buvusi Lietuvos automobilių kelių direkcija, LAKD) ruošiasi pradėti rekonstruoti 2023 metų sausį įgriuvusį tiltą per Nevėžį Kėdainiuose. ...
-
Senovėje šis desertas buvo tik ant karalių stalo: ar dabar jis daugeliui irgi taps prabanga?
Kol prekybos tinklai varžosi, kieno pigiausias būtiniausių prekių krepšelis, viskas nepaliaujamai brangsta toliau. Jei ne „išmetamos“ akcijos, daugeliui prabanga taptų taip pat ir kava, nekalbant apie kitus maisto produktus. Pasa...
-
LAT: teismas turės iš naujo nagrinėti, ar e. tollingo sistemos rangovė pasirinkta teisėtai
Apeliacinis teismas iš naujo turės vertinti, ar milijoninės vertės elektroninės kelių rinkliavos informacinės sistemos, vadinamojo e. tollingo, diegimui bendrovė „ProIT“ buvo pasirinkta teisėtai, nusprendė Lietuvos Aukščiaus...
-
Vilniečius už balandį pasieks perpus mažesnės sąskaitos3
Nepaisant prognozių, kad per anksti sostinės savivaldybei baigus šildymą ir vėl jį atnaujinus vilniečiams teks už tai susimokėti daugiau, sąskaitos už balandį juos pasieks perpus mažesnės. ...
-
R. Pocius: gamtinių dujų kainos antrą pusmetį gyventojams turėtų likti panašios2
Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (VERT) pirmininkas Renatas Pocius sako, kad gamtinių dujų kainos antrąjį šių metų pusmetį gyventojams turėtų išlikti panašios į esančias balandį–birželį, arba tokios pat. ...
-
Balandį – suderinta 0,4 proc. metinė, 0,3 proc. mėnesio infliacija1
Balandį apskaičiuota metinė infliacija Lietuvoje pagal su kitomis Europos Sąjungos (ES) valstybėmis suderintą vartotojų kainų indeksą siekė 0,4 procento. ...
-
Kas ir kiek mokės už įvažiavimą į Senamiestį?92
Aiškėja, kad už įvažiavimą į Kauno senamiestį teks mokėti tiems, kurie šią vietą tiesiog kerta tranzitu. Jei automobilis paliekamas stovėti, mokestis bus imamas kaip už parkavimą. ...