- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Apsipirkti greičiau, patogiau ir išvengti eilių – šie dalykai aktualūs daugeliui pirkėjų, tačiau ką daryti atvykus į parduotuvę piko valandą? „Maximos“ klientai atskleidė savo laiko taupymo receptą – naudotis savitarnos kasomis. Atsižvelgiant į pirkėjų pageidavimus ir aktyvumą, jos įrengiamos tiek naujose, tiek atnaujinamose prekybos tinklo parduotuvėse.
Kada ir kodėl pirkėjai renkasi savitarnos kasas? Kokius jų privalumus įžvelgia, ką reikėtų patobulinti? Siekdamas visa tai išsiaiškinti, lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“ atliko lojalių pirkėjų apklausą, kurios rezultatai patvirtina: savitarnos kasos – vienas sėkmingiausių parduotuvėse įdiegtų sprendimų.
Investuoja, nes jaučia poreikį
Savitarnos kasų idėja dar 1984 metais gimė amerikiečiui Davidui R. Humble‘ui, laukiant parduotuvės eilėje. Prieš jį stovėjęs vyras neapsikentė darbuotojo lėtumo ir ėmė pats skenuoti prekes, todėl D. R. Humble‘as susimąstė: kodėl pirkėjams neleidžiama apsitarnauti patiems?
Po kelerių metų pirmosios savitarnos kasos atsirado parduotuvėse JAV, o šiandien jų visame pasaulyje yra šimtai tūkstančių. „Maxima“ Lietuvoje šią inovaciją pristatė 2009-aisiais, savitarnos kasas įdiegusi parduotuvėje Vilniaus „Akropolyje“.
Apsipirkimo įpročių lūžis Lietuvoje įvyko prieš kelerius metus, kuomet „Maxima“ pradėjo aktyvią savitarnos kasų plėtrą. Didžiosiose parduotuvėse atsiradus savitarnos kasoms, jau pirmaisiais mėnesiais jomis naudojosi maždaug penktadalis tų parduotuvių pirkėjų.
Šiandien pirkėjų, kurie naudojasi savitarnos kasomis, aktyvumas toliau auga. Lojalių klientų apklausa parodė, kad dabar jau beveik kas antras pirkėjas savitarnos kasoms teikia prioritetą ir jose atsiskaito už pirkinius bent 3 kartus iš 4-ių. Dar 29 proc. pirkėjų jomis taip pat naudojasi, tik rečiau.
„Stebime milžiniškais tempais augantį savitarnos kasų populiarumą, todėl į jas aktyviai investuojame. Vien per šiuos metus „Maximos“ tinklo parduotuvėse Lietuvoje įdiegėme 124 naujas savitarnos kasas, iki metų pabaigos jų numatoma įrengti dar per 30. Į jas investavome daugiau nei 2 mln. eurų. Panašaus tempo plėtrą planuojame ir kitąmet“, – sako „Maximos“ prekybos vadovė Lina Trinkūnienė.
Rekomenduotų ir kitiems
Tyrimo duomenimis, 9 iš 10-ies savitarnos kasomis besinaudojančių klientų yra jomis patenkinti. Pagrindinės priežastys, skatinančios pirkėjus rinktis šias kasas, yra greitesnis apsipirkimas (70 proc. apklaustųjų), patogumas perkant mažiau prekių (66 proc.) ir mažesnės eilės (50 proc.).
Ir nors daliai pirkėjų savitarnos kasos atrodo naujovė, net du trečdaliai tyrimo dalyvių nurodė, kad jomis naudojasi jau ilgiau nei metus. Absoliuti dauguma (94 proc.) apklausos dalyvių, kurie naudojasi savitarnos kasomis, atvykę į parduotuvę su artimaisiais rekomenduotų jiems rinktis būtent šias kasas.
Paklausus, ką reikėtų patobulinti, susijusio su savitarnos kasomis, paaiškėjo, kad 38 proc. klientų yra viskuo patenkinti, 12 proc. pageidauja didesnio savitarnos kasų skaičiaus, o 8 proc. apklaustųjų nuomone reikėtų supaprastinti prekių paiešką.
Važiuoja ir su pilnais vežimais
„Savitarnos kasos skirtos apsipirkti greičiau ir patogiau. Galbūt todėl didelė dalis šių kasų vengiančių pirkėjų mano, kad jomis nepatogu atsiskaityti perkant daug prekių. Visgi tai – mitas, pirkėjai į jas važiuoja ir su prekių pilnais vežimėliais. „Maximos“ statistika patvirtina, kad šių pirkėjų įpročiai yra panašūs: tiek savitarnos, tiek įprastose kasose vidutinis nuperkamų prekių skaičius yra panašus. Teiginys, jog savitarnos kasose pirkėjai atsiskaito tik turėdami mažiau prekių būtų klaidingas“, – teigia L. Trinkūnienė.
Ji pastebi, kad savitarnos kasas labiau pamėgę pirkėjai, kurie aktyviau naudojasi bankų mokėjimo kortelėmis. Įprastose kasose kortelėmis atsiskaito mažiau nei kas ketvirtas, o savitarnoje – jau kas antras pirkėjas. Tai taip pat taupo jų laiką: atsiskaitymas kortele užtrunka bent keliomis sekundėmis trumpiau nei grynaisiais.
L. Trinkūnienė pabrėžia, kad savitarnos kasos yra tik papildomas būdas atsiskaityti už prekes. Nors jos parduotuvėse pakeičia dalį įprastų kasų, pastarųjų visiškai atsisakyti neketinama. Bent jau kol bus pirkėjų, kuriems svarbus žmogiškas ryšys, šypsena ir gyvas aptarnavimas.
Tokius duomenis parodė spalio 19–lapkričio 3 dienomis „Maximos“ atlikta lojalių pirkėjų apklausą internetu apie jų naudojimosi savitarnos kasomis įpročius. Apklausoje dalyvavo 1053 respondentai iš įvairių Lietuvos miestų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
L. Kasčiūnui tikintis lūžio, dronų gamintojai abejoja galimybe atsisakyti kiniškų detalių7
Krašto apsaugos ministrui Laurynui Kasčiūnui viliantis, kad Lietuvos gamintojai per vasarą atsisakys Kinijoje pagamintų detalių, dronus Lietuvoje gaminantys verslai vieningai atsako – kol kas tą padaryti yra per sunku. ...
-
Įspėja apie sukčių schemas: susivilioję lengvais turtais, galite būti apkaltinti bendradarbiavimu3
Bankininkai perspėja gyventojus apie vis labiau tobulinamas internetinių sukčiavimų schemas. Dabar jie veikia keliese, geba padirbti oficialius dokumentus, laiškus, įmonių logotipus ir interneto svetaines. O žmonės, susivilioję lengvais pinigai...
-
Ruošiamasi „Rail Baltica“ Kauno ir Panevėžio depų projektavimui3
Rengiantis preliminarios 125 mln. eurų vertės europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ Kauno ir Panevėžio depų statyboms, „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupė su rinkos dalyviais pradėjo konsultacijas dėl jų projektavi...
-
Vaisiniai ar plombyras, viena porcija ar didelė pakuotė – kokie ledai dažniausiai perkami Lietuvoje?7
Nors lietuviai mėgsta išbandyti naujoves, daugelis jų lieka ištikimi tradiciniam vasaros deserto pasirinkimui – ledams vafliniuose puodeliuose. Kita vertus, vis dažniau pirkėjų krepšelyje atsiduria ir sveikesnės sudėties ledai...
-
Rusijos pilietybės atsisakęs milijardierius: ar Kremlius kovotų su dvejomis valstybėmis vienu metu
Kazachstane įsikūrusios Centrinėje Azijoje ir Rytų Europoje brokerio paslaugas teikiančios bendrovės „Freedom Finance“ vadovas, Rusijos pilietybės 2022 m. atsisakęs verslininkas Timūras Turlovas sako nemanąs, kad Kremliaus režimas galėt...
-
M. K. Čiurlionio koncertų centras – kokybiška klasikos scena ir daugiafunkcės erdvės19
Kaune iškilsiantis M. K. Čiurlionio koncertų centras sulaukia vis didesnio visuomenės susidomėjimo. Publika žavisi išskirtine pastato išvaizda, o scenos meno ir kultūros profesionalus domina techniniai parametrai. Smalsumą dar labia...
-
Ryšių reguliavimo tarnyba: pašto rinka per ketvirtį augo 0,2 proc. iki 69 mln. eurų1
Lietuvos pašto ir siuntų bendrovės pirmąjį šių metų ketvirtį gavo 69,2 mln. eurų pajamų – 0,2 proc. daugiau negu tuo pačiu laiku pernai, skelbia Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT). ...
-
„Alvora“ pralaimėjo ginčą su Vyriausybe dėl teisės statyti IAE atliekyną
Teisėsaugos akiratyje atsidūrusi ir nepatikima pripažinta energetikos objektų statybos bendrovė „Alvora“ pirmos instancijos teisme pralaimėjo ginčą su Vyriausybe ir vyriausybine strateginių įmonių sandorius tikrinančia komisija dėl j...
-
Lietuvos oro uostai valstybei sumokės 5 mln. eurų dividendų
Tris Lietuvos oro uostus valdanti valstybės įmonė Lietuvos oro uostai (LTOU), pernai uždirbusi 5,5 mln. eurų grynojo pelno, valstybei sumokės 5 mln. eurų dividendų. ...
-
„Namučių“ kvartalas kviečia į atvirų durų dienas: apie viską – iš būsimų kaimynų lūpų10
Jonučių II kaime statomame daugiabučių kvartale „Namučiai“ jau nupirkta ar rezervuota daugiau kaip 90 proc. pastatytų butų, tačiau norintys įsikurti nuostabios gamtos ir išpuoselėtos infrastruktūros apsuptyje jau gali rezervuoti b...