- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vairuotojai, norintys pakeisti savo seną automobilį, vis dažniau pirmumą teikia apynaujams, mažai papildomų investicijų reikalaujantiems modeliams. Anot specialistų, pirkėjai ieško geru kokybės ir kainos santykiu grįstų variantų, kurie padėtų išvengti netikėtų gedimų.
Svarbu ir degalų sąnaudos
Sertifikuoto naudotų automobilių pardavėjo „Longo LT“ užsakymu atlikta Lietuvos gyventojų apklausa atskleidė jaunėjantį įsigyjamų automobilių amžių. 21 proc. vairuotojų domina transporto priemonės ne senesnės nei ketverių penkerių metų. Kiek mažiau, 17 proc., teigia ieškantys dvejų trejų metų senumo automobilių. Vos 5 proc. respondentų planuoja įsigyti senesnį nei trylikos metų automobilį.
Automobilių ekspertas Paulius Valiukėnas pritarė, kad pirkėjai yra linkę rinktis mažiau investicijų eksploatacijos metu reikalaujantį variantą.
„Ketverių penkerių metų senumo automobiliai turi daugiau saugumo ir komforto sistemų, yra technologiškai pažangesni, jų mažesnės degalų sąnaudos ir CO2 emisija. Tokius automobilius kelis kartus lengviau prižiūrėti, jie nereikalauja daug papildomų išlaidų netikėtiems gedimams tvarkyti. Nenuostabu, kad automobilio amžius būna vienas pagrindinių aspektų, lemiančių galutinį pasirinkimą. Tokio amžiaus transporto priemonių per metus parduodame 50 proc.“, – skaičiavo „Longo LT“ vadovas.
Atsiliepia neramumai
P.Valiukėnas atkreipė dėmesį, kad keleto metų senumo automobilių kaina, palyginti su naujais, būna gerokai žemesnė, tačiau jų būklė nedaug kuo skiriasi, o tai – puikus kainos ir kokybės santykis.
„Ne paslaptis, kad pastaruoju metu pasaulyje vykstantys neramumai lietuviams tapo svariu aspektu dairytis geresnės būklės automobilių, kurie užtikrintų,kad, neramumų atveju leidžiantis į ilgesnes keliones, netektų susidurti su techniniais trikdžiais. Gyventojai nori jausti saugiai ir komfortiškai“, – aiškino pašnekovas.
Pasak automobilių eksperto, vertinant apynaujo automobilio būklę, taikomos tos pačios taisyklės, kaip ir dairantis senesnių modelių. Svarbu įsitikinti ne tik ridos rodmenų tikrumu, bet ir esamų dokumentų ir išrašų patikimumu.
Gali slėpti defektus
„Automobiliai, kurių amžius siekia ketverius penkerius metus, dažniausiai visais atvejais turi saugomą visą serviso istoriją, kadangi jie yra aptarnaujami oficialiuose servisuose. Tad, jei automobilio pardavėjas išsisukinėja ir negali pirkėjui pateikti dokumentų, kyla didelė rizika, kad kažkas su preke negerai. Nuo pirkėjo gali būti slepiami avarijų padariniai, jų defektai ir kiti svarbūs aspektai. Jie dienos šviesą gali išvysti visai netikėtai, jau vėlesnės eksploatacijos metu, ir pareikalauti didelių sąnaudų“, – perspėjo P.Valiukėnas.
Padėti apsisaugoti nuo nemalonumų gali ir kitos priemonės, kurias dažniausiai raštu suteikia tik sertifikuoti automobilių pardavėjai.
„Įvertinkite galimybę gauti ne tik automobilio techninius duomenis ir ridą įrodančius sertifikatus, bet ir tvarkingą pirkimo–pardavimo sutartį, pirkimo kvitą“, – patarė P.Valiukėnas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdos senamiestyje – įspūdingas istorinių automobilių šou2
Klaipėdos senamiestyje šiandieną šurmuliuoja automobilių mėgėjai. Istorinių automobilių muziejaus „Memel Automuseum“ atidarymo proga senamiestyje vyksta senovinių automobilių paradas. ...
-
Baikerių paradas: Kaunas prisipildė motociklų gausmo51
Šeštadienį Rotušės aikštė, o paskui ir visas miestas trumpam prisipildė motociklų gausmo. ...
-
Avarijos riziką lemia ir variklio tūris1
Neseniai vairuotojo pažymėjimą įgijusiems vairuotojams dažnai patariama rinktis automobilį su silpnesniu varikliu, nes jį bus lengviau vairuoti. Vis dėlto galingesni automobiliai yra daug lengviau valdomi ir pasižymi geresne stabdžių sistema. ...
-
Įmonių parkas: nuo kuklių „Dacia“ iki „Ferrari“
Nepaisant pastaraisiais metais griaudėjusių skandalų dėl išlaidavimo, Lietuvos bendrovės vis dar nevengia pirkti prabangių automobilių. Jų garažuose stovi brangiausi „Porsche“ modeliai ar netgi prašmatnieji „Ferrari&ldq...
-
Keleivių vežėjai stengiasi, bet rūpesčių vis dar per akis
Pastaruoju metu šalies keleivių vežėjai įsigijo per 40 tolimojo susisiekimo autobusų, pritaikytų žmonėms su individualiais poreikiais. Tačiau infrastruktūros pokyčiai – ne visada vežėjų kompetencija. ...
-
Prie vairo – geriau basomis nei su šlepetėmis3
Eismo nelaimės įvyksta dėl prastų oro sąlygų, prie vairo sėdinčio asmens neatidumo, o kartais ir dėl transporto priemonės techninio gedimo. Tačiau incidento priežastimi gali tapti ir netinkamai pasirinkta vairuotojo avalynė. ...
-
Sakai, vabzdžiai ir paukščiai: ne visi žino, kokią didelę žalą jie daro automobiliui4
Įvairūs nešvarumai, o ypač musės gali pridaryti žalos automobiliais šiltuoju metų laiku. Apie galimą žalą LNK reportaže pasakojo specialistas Vytautas Danius. ...
-
Ypatingos lenktynės: lyg įvažiuotum į laiko tunelį ir staiga išvažiuotum 1912 metais
Savaitgalį Argentinos sostinėje ir už miesto buvo galima pamatyti tikras automobilių legendas – čia buvo surengta prieš 118 metų įvykusių pirmųjų Argentinoje autolenktynių inscenizacija. Dalyvauti galėjo tik tie automobiliai, kurie buv...
-
Seimas nepritarė siūlymui iš aplinkosaugininkų atimti teisę dėl taršos tikrinti lengvuosius automobilius5
Seimas nepritarė parlamentaro socialdemokrato Lino Jonausko iniciatyvai iš aplinkosaugininkų atimti teisę dėl taršos tikrinti lengvuosius automobilius ir panaikinti privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimą. ...
-
Vairuotojai, dėmesio! Pilies žiedo eismo schema padės orientuotis35
Kauno miesto savivaldybė praėjusią savaitę Pilies žiede pakeitė eismo organizavimo tvarką. Dabar važiuojant Jonavos gatve nuo pilies nebegalima įsukti į žiedą. ...