- „Kauno dienos“, velocita.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kol Palangoje gaudė šimtai į tradicines ištvermės „Aurum 1006 km“ lenktynes susirinkusių galingų vidaus degimo varikliais varomų bolidų, Lietuvos pakraščiuose tyliai ir kantriai rekordinius kilometrus rinko elektromobilio ekipažas.
Pagerino rezultatą
Adrenalino Vitoldui Miliui ir Dainiui Jakui netrūko – automobilių pasaulyje puikiai žinomi vyrai siekė elektromobiliu „Kia e-Niro“ greičiausiai apvažiuoti aplink Lietuvą asfaltuotais keliais.
Po kone parą trukusios kelionės entuziastai galėjo lengviau atsipūsti: naujasis Lietuvos rekordas – jau jų kišenėje: 1 176 km maršrutą aplink šalį rekordininkams pavyko apvažiuoti per 20 val. 28 min. 22 sek.
Siekdami tikslo, vyrai važiavo laikydamiesi eismo taisyklių ir greičio ribojimų, be to, elektromobilį nuolat sekė globaliojo pozicionavimo sistemos įranga.
Entuziastai pagerino savo pačių rezultatą. Lygiai prieš trejus metus vidurvasarį V. Milius ir D. Jakas pirmieji Lietuvoje leidosi aplink mūsų šalį su ankstesnės kartos „Kia e-Niro“ elektromobiliu. Tuomet jie distanciją nuvažiavo per 21 val. 58 min. 41 sek. Rekordininkai tąsyk akumuliatorių krovė keturis kartus.
„Norėjome viską padaryti identiškai, kaip tai darėme prieš trejus metus. Pasikeitė tik automobilis – šiuosyk vairavome naujesnį modelį, ir infrastruktūros padėtis, bet tikslas buvo aiškus: pagerinti savo pačių rekordą“, – pabrėžė V. Milius.
Fiksavo pokyčius
Vyrai keliavo be ilgesnių stabtelėjimų, pertraukas darė tik elektromobiliui įkrauti.
Jų maršrutas ir vėl driekėsi iš Palangos pro Klaipėdą, Šilutę, Jurbarką, Šakius, Kybartus, Druskininkus, Varėną, Šalčininkus, Vilnių, Nemenčinę, Pabradę, Švenčionis, Ignaliną, Visaginą, Zarasus, Rokiškį, Biržus, Pasvalį, Žeimelį, Joniškį, Žagarę, Pašakarnių kaimą, Mažeikius, Skuodą, Lenkimus ir baigėsi vasaros sostinėje.
Žurnalo „Auto Bild Lietuva“ leidėjo V. Miliaus teigimu, mintis ir vėl siekti Lietuvos apvažiavimo elektromobiliu rekordo gimė nusprendus patikrinti, kaip šis bene sparčiausiai besivystantis lengvojo transporto segmentas pasikeitė per pastaruosius metus.
Žurnalistas pastebėjo, kad sparčiai daugėja ne tik elektromobilių, bet ir jiems skirtų paslaugų, programėlių.
„Norėjome pažiūrėti, ar iš tikrųjų elektromobilininkų gyvenimas Lietuvoje lengvėja, nes per pastaruosius trejus metus įvyko nemažai pokyčių. Ar jie tiksliai atsispindėjo mūsų maršrute – klausimas atviras, bet reikia suprasti, kad siekiant rekordo visuomet lieka ir tam tikra žaidimo dalis“, – sakė pašnekovas.
Padėtis: pasak ekipažo, kai kuriuose šalies rajonuose elektromobilių infrastruktūra išliko tokia pati, nors transporto priemonių vis daugėja. Organizatorių nuotr.
Įvertino progresą
Rekordininkų pasirinktas „Kia e-Niro“ varomas priekiniais ratais, juos suka 150 kW galios elektros motoras.
64,8 kWh talpos baterija ir 16,2 kWh/100 km siekiančios vidutinės elektros energijos sąnaudos leidžia beveik 4,5 m ilgio elektriniu krosoveriu viena įkrova įveikti iki 460 km.
Tokie parametrai smarkiai palengvino entuziastų kelionę naujo rekordo link.
Tinklaraščio „100procentuelektrinis.lt“ autoriaus D. Jako žodžiais, naujos kartos „e-Niro“ iš esmės skiriasi nuo ankstesnio modelio. Juos sieja tik pavadinimas.
„Automobilis pagamintas ant kitos platformos ir visiškai kitaip, tačiau važiavome komfortiškiau. Turėjome naujesnį, šiek tiek toliau viena įkrova nuvažiuojantį automobilį, trupučiuką greičiau besikraunančią bateriją, tad neišvengiamai ir rekordą turėjome pasiekti greičiau. Galima sakyti, kad patikrinome progreso lygį, nes jeigu būtume užtrukę ilgiau, tai reikštų, kad progreso nėra“, – juokavo elektromobilių specialistas.
Įkrovimo stotelių plėtros tempas dar gerokai atsilieka nuo vairuotojų migravimo į elektra varomus modelius spartos. Todėl ilgesnėse kelionėse vairuotojai vis dar nemenka dalimi priklauso nuo jų keturračių galimybių – baterijos talpos ir elektromobilio našumo.
„Kai kuriuose rajonuose infrastruktūra išliko tokia pati, kokia buvo prieš trejus metus, tačiau elektromobilių skaičius augo kartais“, – į iškalbingus skaičius dėmesį atkreipė D. Jakas.
Atliepė realų gyvenimą
Tai, kad elektromobilių rekordo siekė vykstant tradicinėms „1006 km“ varžyboms, V. Milius vadina ne šiaip sutapimu.
Žurnalistas kasmet tokiu metu siekia fiksuoti įdomius rezultatus įvairiais automobiliais, o elektromobilumas, jo manymu, neišvengiamai žengia ir į tradicinį autosportą.
„Gamintojai labai stipriai juda elektromobilumo link. Tad tos lenktynės ir elektromobiliai tikrai susitapatina ir ateities, ir technologijų, ir šiandienos prasme. Gal šiandien pereiti prie elektromobilių ištvermės lenktynėse būtų sudėtinga, tačiau rodyti jų galimybes galima jau dabar“, – įsitikinęs rekordininkas.
Pašnekovai teigė, kad kelionei ypatingos taktikos neruošė, o galimybes įsikrauti skaičiavo jau keliaudami. Jie turėjo atsižvelgti tiek į pakelės stotelių užimtumą, tiek į energijos atsargas konkrečiu metu.
„Elektromobilininkas šiandien turi būti ganėtinai išmanus, nes net ir iš anksto žinant, kur sustoti, situacija gali pasikeisti bevažiuojant. To nežinant, padeda įvairios programėlės. Todėl mums dviese buvo patogiau, nes vienas vairavo, o kitas stebėjo situaciją. Taip veiksmus galima keisti dar kelyje ir nuspręsti, kur ir kiek laiko krautis. Be to, net ir parinkus strategiją, ji išlieka įspausta į tam tikrus rėmus, nes reikia laikytis Kelių eismo taisyklių“, – paaiškino V. Milius.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ženklai draudžia net stabtelėti, bet gatvelė tapusi stovėjimo aikštele33
Į redakciją kreipėsi Kauno senamiesčio gyventojai, neapsikentę ženklų nepaisančių ir automobilius parkuojančių, kur jiems patogiau, vairuotojų. ...
-
Svarbu vairuotojams: tikslinama informacija dėl eismo pakeitimų ties IX fortu11
„Via Lietuva“ informuoja, kad Kaune, kelyje ties IX fortu, atliekami eismo organizavimo pakeitimai. Kadangi šioje vietoje siekiama padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, joje bus įrengtas naujas kelio...
-
Keturračiai – ne vien pramogoms2
Vis daugiau entuziastų nukabina šalmą nuo vinies ir rangosi į motociklininko kostiumą, tačiau nebūtinai kiekvienas iš jų renkasi dviratį plieninį žirgą. Specialistai pastebėjo, kad Lietuvoje vis labiau populiarėja keturračiai motoci...
-
Rinkos naujokai: ar galima pasitikėti?6
Vos per dvejus trejus metus Europos automobilių rinkoje atsirado daugybė naujų, negirdėtų gamintojų iš Azijos. Šio regiono atstovai moka nustebinti techninėmis savo gaminių charakteristikomis, technologijomis ir santykinai maža kaina. O ...
-
Nedidelė rida: vilionės ir grėsmės3
Skelbimų portaluose galima rasti šimtus automobilių su nedidele rida už mažesnę nei rinkos kainą. Automobilių rinkos ekspertai pataria neskubėti įsigyti tokios transporto priemonės, nes už ridos gali slėptis tikrosios patrauklios kainos prie...
-
Sostinėje – paspirtukų reidas: primena svarbų dalyką3
Sostinėje vidurdienį prasidėjo kiek neįprastas policijos pareigūnų reidas. Šie stabdo ir tikrina elektrinių paspirtukų vairuotojus ir primena apie privalomas apsaugos priemones. ...
-
Lietuvių lyderė – „Toyota“, lenkus sužavėjo „Porsche“2
Per balandžio mėnesį Lietuvos naujų automobilių parkas ūgtelėjo 15,2 proc., o kaimynus lenkus stebina neįprastos tendencijos rinkoje. ...
-
Savininko deklaravimo kodas – su spragomis: tu pasakysi, kad automobilį pats atsivežei į Lietuvą
Valdžios teigimu, įvedus savininko deklaravimo kodą (SDK), sumažėjo šešėlinė automobilių prekyba, padidėjo į biudžetą surenkamų lėšų kiekis, padaugėjo verslą registravusių automobilių pardavėjų, pasakojama LNK reporta...
-
Transporto agentūra: Lietuvos keliuose sumažėjo „juodųjų dėmių“ – jose žuvo 12 žmonių
Lietuvos valstybiniuose keliuose sumažėjo dideliu avaringumu pasižyminčių vadinamųjų „juodųjų dėmių“, šiose vietose per pastaruosius ketverius metus žuvo 12 žmonių, skelbia Transporto kompetencijų agentūra (TKA). ...
-
Atnaujintą „Nemuno žiedo“ trasą išmėginę motociklininkai liko nustebę7
Tradicinių „Gazo terapijų“ ir priešsezoninių treniruočių metu, atnaujintus Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasos posūkius išmėginę sportininkai neslėpė nuostabos ir džiaugsmo, kad iki pirmųjų šio sezono l...