- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Naudoto automobilio kaina tiesiogiai priklauso nuo jo techninės būklės ir ridos. Tarptautinis tyrimas parodė, kad įsigyjant transporto priemonę su suklastota rida rizikuojama permokėti net ketvirtadalį kainos.
Lietuviai tarp blogiausių
Dažnas naudotų automobilių pirkėjas transporto priemones renkasi pernelyg atmestinai. Per mažai dėmesio skiriama automobilio būklei ir eksploatacinių išlaidų apskaičiavimui. Retas kuris įvertina, kiek reikės išleisti už pirkinio aptarnavimus bei nenumatytus remontus. Tuo sėkmingai naudojasi nesąžiningi pardavėjai, klastodami odometro rodmenis.
Transporto priemonių istorijos patikros paslaugas teikiančios įmonės „carVertical“ tyrimas atskleidė, kad automobilis su suklastota rida vidutiniškai pabrangsta net ketvirtadaliu. Tai reiškia, kad pigių mašinų pirkėjai gali prarasti tūkstantį, o brangių – net ir dešimtis tūkstančių eurų.
Statistikos duomenimis, daugiau už transporto priemones su suklastota rida permoka tik pirkėjai Italijoje ir Didžiojoje Britanijoje, kur automobilis su suklastota rida vidutiniškai pabrangsta beveik trečdaliu – net 29 proc.
Ukrainoje (17 proc.), Lenkijoje (19 proc.) ir Rumunijoje (20 proc.) ridos klastojimas taip stipriai neišpučia naudotų automobilių kainų, tačiau piktavaliai sugeba nemažai iš to pasipelnyti. Situacija šiose šalyse yra geriausia tarp 15 tyrime dalyvavusių valstybių.
100 tūkst. kilometrų sumažinta automobilio rida vidutiniškai jo vertę padidina 2 tūkst. eurų.
Pasidomi per vėlai
Skirtingo amžiaus automobilių su suklastota rida vertė gali labai skirtis. Pavyzdžiui, 15 metų senumo ratuotis po ridos koregavimo gali pabrangti iki 27 proc.
Pasak „carVertical“ atlikto tyrimo, 100 tūkst. km sumažinta rida vidutiniškai vertę padidina 2 tūkst. eurų. Jei tikroji transporto priemonės rida 400 tūkst. km, o odometras rodo 200 tūkst. km, vadinasi, jos pirkėjas vidutiniškai gali sumokėti net 4 tūkst. eurų daugiau, nei jis vertas.
Automobilių istorijų platformos atstovai teigia, kad toks kainos prieaugis 2008 m. pagamintai mašinai gali pasirodyti didelis. Pastebima, kad pirkėjai „carVertical“ platformoje dažniausiai tikrina prabangesnius, aukštesnės klasės ratuočius.
„Pirkėjo nuostoliai tiesiogiai priklauso nuo automobilio kainos. Didėjant kainai, auga ir galimo nuostolio dydis. Tai tik įrodo, kaip svarbu sužinoti kuo daugiau faktų apie pirkinį. Dalis vairuotojų istorija pasidomi tik jau įsigiję automobilį. Tada, aptikus vertę mažinančios informacijos, išsireikalauti iš pardavėjo kompensaciją gali būti labai sudėtinga“, – aiškino automobilių rinkos ekspertas Matas Buzelis.
Priklauso nuo gamintojo
Automobilių su suklastota rida vertė kinta įvairiai. Vieni pabrangsta labai reikšmingai, kiti – tik simboliškai.
„carVertical“ duomenys rodo, kad kainų pokyčiai gali svyruoti nuo 15 proc. pigesniems gamintojams, tokiems kaip rumuniškoji „Dacia“, dabar priklausanti Prancūzijos koncernui „Renault“, arba japoniškoji „Mazda“, iki 27 proc. „Land Rover“ markės visureigiams.
Priklausomai nuo automobilio modelio ir pagaminimo metų, į nesąžiningų pardavėjų pinkles pakliuvę pirkėjai už transporto priemonę gali permokėti net dešimtis tūkstančių eurų. Anot pašnekovo, nesunku paskaičiuoti, kad lietuviams tai kasmet kainuoja milijonus eurų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Vairuokite kaip moterys“: neigia ilgus metus gyvavusį mitą, kad vyrai vairuoja geriau
Visuomenėje vyrauja nuomonė, kad vyrai vairuoja geriau ir saugiau nei moterys. Tačiau Prancūzijos eismo įvykių statistika rodo ką kita. 2022-2023 m. 84 proc. mirtinų autoįvykių sukėlė vyrai. Todėl dabar nauja socialinė kampanija Prancūzijoje ske...
-
Atskleistas 2025 metų Dakaro ralis: naujovės ir iššūkiai1
Šeštadienio vakarą, 2025-ųjų Dakaro ralio prezentacijos metu buvo atskleistas preliminarus lenktynių maršrutas bei pakoreguoti varžybų principai. ...
-
Per piką Pilies žiede – dar didesnis chaosas: pakeistos eismo tvarkos dalis vairuotojų nepastebi18
Penktadienį Pilies žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, nubraižyta ištisinių linijų, tačiau dalis vairuotojų važiuoja kaip seniau, sukeldami chaosą. Daugiau automobilių rikiuojasi ir Šv. Gertrūdos gatvėje, mat tik iš &...
-
Balandį Lietuvos naudotų lengvųjų automobilių rinka išaugo daugiau nei 10 proc.
Balandį naudotų lengvųjų automobilių įregistruota 10,2 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Sarkazmas keliuose: kiek reikia skubančių vairuotojų sankryžai užblokuoti?16
Spūstys jau tapo kasdienybe. Sąmoningumas padeda visiems sveikiems ir greičiau grįžti namo. Tačiau taisyklių paiso ne visi. ...
-
Pilies žiede pakeista eismo tvarka: vairuotojai masiškai kerta naujas ištisines linijas64
Jonavos gatvės žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, tad atvažiuojant nuo Kauno pilies įvažiuoti į žiedinę sankryžą nepavyks, čia naujai nubraižyta ištisinė juosta. Patekti į šią žiedinę sankryžą iš Senamiesčio ...
-
Į ateities kelius – be vairuotojo1
Ateities transporto sistemoms skirtos technologijos žengė dar vieną žingsnį į priekį: bendrovė „Hyundai“ paskelbė, kad jos elektromobilio „Ioniq 5“ pagrindu sukurtas robotaksi Jungtinėse Amerikos Valstijose išlaikė egz...
-
Grėsminga promilių statistika3
Šį mėnesį sulaikytų neblaivių vairuotojų antirekordininku pretenduoja tapti Vilniaus gyventojas. ...
-
Kelius remontuos iki vėlyvo rudens
Už valstybinės reikšmės kelių priežiūrą atsakinga bendrovė „Via Lietuva“, šiemet suplanavusi didelės apimties kelių ir jų infrastruktūros atnaujinimo darbų, prašo eismo dalyvių kantrybės. ...
-
Perspėja automobilių pirkėjus: saugokitės pardavėjų gudrybių12
Naujų automobilių pirkėjai jaučiasi ramūs, nes dėl suteiktos garantijos jie bent kelerius metus gali nesirūpinti automobilio problemomis. Naudota transporto priemonė neretai atneša galvos skausmą. Specialistai pataria, kaip išsirinkti na...