- „Kauno diena", BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Seimas didele balsų dauguma pritarė tolimojo susisiekimo autobusais reformai. Atrodė, kad teisinis aiškumas leis ramiau atsikvėpti tiek keleiviams, tiek vežėjams, tačiau – per anksti.
Buldozerinė reforma
Prieš porą metų Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) tarsi buldozeriu bandė prastumti naują tolimojo susisiekimo maršrutų tinklą.
Jo esmė: tolimojo susisiekimo autobusai kursuoja tik tarp regionų centrų, o pasienio savivaldybės, mažesnieji miestai paliekami be tiesioginio susisiekimo su didžiaisiais šalies miestais. Iki jų keleiviai pavežami regioniniais maršrutais.
Kitaip tariant, mažeikiškis, norėdamas pasiekti Vilnių ar Kauną, priemiesčio maršrutu būtų turėjęs vykti į Šiaulius, persėsti į tarpmiestinį autobusą ir keliauti toliau.
Be to, tolimojo susisiekimo maršrutų reforma stumta neįgyvendinus regioninių maršrutų pertvarkos, nenumačius lėšų savivaldybėms naujiems priemiesčio maršrutams diegti.
Procesą sustabdė dabartinis Susisiekimo ministerijos vadovas Marius Skuodis ir LTSA naujovės buvo atsisakyta.
Ar vežėjai, sudarę 18 mėnesių sutartis su LTSA, investavę į autobusus milijonus, nebus palikti ant ledo?
Istorija kartojasi?
Šiuo metu vėl ketinama eiti panašiu keliu. Įgyvendindama tolimojo susisiekimo autobusais reformą nuo liepos 1 d., LTSA vėl prakalbo apie naują maršrutų tinklą.
Esą tie maršrutai, kuriais keleiviai vežami dabar, nelaikomi maršrutų tinklu, nors Seimas, priėmęs įstatymų pataisas, numatė 18 mėnesių pereinamąjį laikotarpį, kad keleiviai nepajustų pokyčių ir galėtų naudotis per dešimtmečius susiklosčiusiu esamu tolimojo susisiekimo tinklu.
Tačiau keleiviai jau pasigenda buvusių maršrutų. „Kur Zarasai-Klaipėda?“ – klausia jie. „Neliko maršruto į Zarasus per Kupiškį, Rokiškį“, – apgailestauja panevėžietis. Gerokai sumažėjo ir tolimojo susisiekimo autobusų maršrutų iš Jonavos, Panevėžio, kitų miestų. Žmonės skundžiasi, kad tenka važiuoti su persėdimais, stovint, dėl to kelionė tampa ilgesnė ir ne tokia patogi.
Kai kurios įmonės tolimojo susisiekimo maršrutų atsisakė dėl nuostolingumo, taip pat todėl, kad neturi ne senesnių nei 14 metų autobusų. Be to, gąsdino ir nežinomybė dėl būsimos pertvarkos – vežėjai nerizikavo investuoti į naujus autobusus.
Niekas negalėtų atsakyti į klausimą: ar maršrutai, kurių atsisakyta, vis dėlto bus įtraukti į LTSA formuojamą naują tinklą ir ar atsiras vežėjas, norintis jais vežti keleivius.
Statistika liudija: 2019 m. keleiviai važiavo 363 maršrutais, šiemet liepos 1-ąją sudarytos sutartys dėl 230 maršrutų.
Tvyro nežinomybė
„Ar mūsų vežėjai, sudarę 18 mėnesių sutartis su LTSA, investavę į autobusus milijonus, nebus palikti ant ledo?“ – teiravosi Lietuvos keleivių vežimo asociacijos (LKVA) prezidentas Gintaras Nakutis.
Asociacijos nariai stebisi, kodėl atsakingos institucijos keistai traktuoja Kelių transporto kodekso (KTK) pataisas.
„Nauji vežėjai ateina į rinką su naujais maršrutais, kurie turi būti derinami su jau esamais – taip parašyta KTK. LTSA specialistai traktuoja įstatymą atvirkščiai: jų nuomone, dabartiniai maršrutai galios 18 mėnesių, vėliau jų tiesiog neliks, todėl jau dabar reikia formuoti naują tinklą. Tartum šiuo metu būtų tuštuma, nors paslaugos teikiamos“, – dėstė LKVA prezidentas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Amerikiečiai pribloškė kinus: įvedė drakoniškus tarifus elektromobiliams2
Artėjant prezidento rinkimams Džo Bidenas paskelbė, kad beveik keturis kartus, iki 100 proc., padidins muitus iš komunistinės Kinijos importuojamiems elektromobiliams. Dėl tokių amerikiečių sankcijų ir Europos Sąjungai teks skubiai spręsti, k...
-
„Vairuokite kaip moterys“: neigia ilgus metus gyvavusį mitą, kad vyrai vairuoja geriau11
Visuomenėje vyrauja nuomonė, kad vyrai vairuoja geriau ir saugiau nei moterys. Tačiau Prancūzijos eismo įvykių statistika rodo ką kita. 2022-2023 m. 84 proc. mirtinų autoįvykių sukėlė vyrai. Todėl dabar nauja socialinė kampanija Prancūzijoje ske...
-
Atskleistas 2025 metų Dakaro ralis: naujovės ir iššūkiai1
Šeštadienio vakarą, 2025-ųjų Dakaro ralio prezentacijos metu buvo atskleistas preliminarus lenktynių maršrutas bei pakoreguoti varžybų principai. ...
-
Per piką Pilies žiede – dar didesnis chaosas: pakeistos eismo tvarkos dalis vairuotojų nepastebi18
Penktadienį Pilies žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, nubraižyta ištisinių linijų, tačiau dalis vairuotojų važiuoja kaip seniau, sukeldami chaosą. Daugiau automobilių rikiuojasi ir Šv. Gertrūdos gatvėje, mat tik iš &...
-
Balandį Lietuvos naudotų lengvųjų automobilių rinka išaugo daugiau nei 10 proc.
Balandį naudotų lengvųjų automobilių įregistruota 10,2 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Sarkazmas keliuose: kiek reikia skubančių vairuotojų sankryžai užblokuoti?16
Spūstys jau tapo kasdienybe. Sąmoningumas padeda visiems sveikiems ir greičiau grįžti namo. Tačiau taisyklių paiso ne visi. ...
-
Pilies žiede pakeista eismo tvarka: vairuotojai masiškai kerta naujas ištisines linijas64
Jonavos gatvės žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, tad atvažiuojant nuo Kauno pilies įvažiuoti į žiedinę sankryžą nepavyks, čia naujai nubraižyta ištisinė juosta. Patekti į šią žiedinę sankryžą iš Senamiesčio ...
-
Į ateities kelius – be vairuotojo1
Ateities transporto sistemoms skirtos technologijos žengė dar vieną žingsnį į priekį: bendrovė „Hyundai“ paskelbė, kad jos elektromobilio „Ioniq 5“ pagrindu sukurtas robotaksi Jungtinėse Amerikos Valstijose išlaikė egz...
-
Grėsminga promilių statistika3
Šį mėnesį sulaikytų neblaivių vairuotojų antirekordininku pretenduoja tapti Vilniaus gyventojas. ...
-
Kelius remontuos iki vėlyvo rudens1
Už valstybinės reikšmės kelių priežiūrą atsakinga bendrovė „Via Lietuva“, šiemet suplanavusi didelės apimties kelių ir jų infrastruktūros atnaujinimo darbų, prašo eismo dalyvių kantrybės. ...