- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Elektrėnuose vykusiame penktajame, priešpaskutiniame, Lietuvos ralio čempionato etape „Alburnus Rally Elektrėnai 2023“ netrūko nei incidentų, nei įspūdingo meistriškumo epizodų.
Atotrūkio rekordas
Devynetų magija buvo sėkminga tiek Vaidoto Žalos ir Ivo Pukio ekipažui, triuškinamai laimėjusiam varžybas, tiek Martynui Samsonui su Ervinu Snitku, kurie pirmą kartą tapo absoliučiais Lietuvos čempionais.
„Škoda Fabia R5“ automobiliu važiavę V. Žala su I. Pukiu tiesiog dominavo Elektrėnų, Trakų ir Kaišiadorių rajonų keliuose nepalikdami varžovams jokių šansų. Jie laimėjo visus devynis greičio ruožus ir namo išsivežė ne tik didžiąją, pereinamąją, ralio taurę, bet ir visus savivaldybių, kuriose driekėsi greičio ruožai, merų įsteigtus prizus.
Itin smagu lėkti, kai trasos ne trijų – o vieno automobilio pločio.
„Itin smagu lėkti, kai trasos ne trijų – o vieno automobilio pločio, kalvotos, vingiuotos, buvo momentų, iš kurių pavyko išsisukti per Marytės plauką tik automobilio šoną aptarkavus, bet buvo labai smagu“, – savo pasirodymu džiaugėsi V. Žala.
Čia jis pergalę pasiekė didžiausiu atotrūkiu nuo varžovų savo karjeroje. Antroje vietoje likusį M. Samsono ir E. Snitko ekipažą V. Žala aplenkė daugiau nei 3 minutėmis. Tiesa, ir varžovų, konkuruojančių dėl pergalės bendroje įskaitoje, jis neturėjo.
Neišvengė avarijų
Panašiausią į V. Žalos tempą demonstravęs Giedrius Notkus dar ketvirtajame greičio ruože pramušė ratą ir, praradęs keturias minutes laiko, iš kovos pasitraukė. Lyg to nebūtų gana, penktajame greičio ruože, lėkdamas į posūkį dideliu greičiu, galiniu ratu kabino kupstą, vertėsi ir sudaužė automobilį. Taip G. Notkaus ir Daliaus Strižano ekipažas jau antrą kartą iš eilės nebaigė ralio.
„Buvo momentų, iš kurių pavyko išsisukti per Marytės plauką tik automobilio šoną aptarkavus, bet buvo labai smagu.“
Tuo tarpu čempionato lyderis M. Samsonas, kurį žiūrovai mėgsta už itin aštrų ir efektingą važiavimą, mokėsi neskubėti. Iš kovos dėl titulo iškritus Vladui Jurkevičiui ir G. Notkui, Martynui tereikėjo pasiekti finišą. Sunkią dešinę koją turinčiam uteniškiui nebuvo lengva važiuoti saugiai, pripažino, kad toks tempas jam neįprastas.
Vis dėlto, pirmą kartą būdamas čempionato lyderiu, jis negalėjo sau leisti išbarstyti titulo Elektrėnų rajono pakelėje, kai jo buvo siekiama tiek daug metų. Automobiliu „Škoda Fabia N5+“ važiavęs ekipažas saugiai finišavo antroje vietoje. Taip M. Samsonas ir E. Snitkas oficialiai tapo Lietuvos ralio čempionais.
Finišas Utenoje
Trečioji absoliučios įskaitos vieta atiteko Rokui Steponavičiui ir Dovydui Ketvirčiui, važiavusiems automobiliu „Ford Fiesta N5 EVO3“. Po nesėkmingo pirmojo pusdienio, kaip juokėsi Rokas, jiems pavyko susigrąžinti laimės paukštę į draugiją ir jie aplenkė antrą kartą prie N5 klasės automobilio vairo sėdusį Deividą Gezevičių.
Tikra drama įvyko kovoje dėl pergalės viena ašimi varomų automobilių įskaitoje, kurioje visą ralį kovojo Sauliaus Trapuilos ir Manto Meilūno ekipažas, važiavęs „BMW M3“, ir Justo Simaškos ir Aro Kalėdos ekipažas su „BMW 328“. Po septynių greičio ruožų J. Simaška ir A. Kalėda netgi buvo išsiveržę į priekį, tačiau priešpaskutiniame, aštuntajame, greičio ruože vos startavus nusimontavo padanga, skilo ratlankis, vyrai turėjo stoti remontuoti automobilio trasoje ir iššvaistė apie 6 minutes. Milžiniška persvara, kurią buvo įgiję prieš kitus LARČ8 įskaitos varžovus, tiesiog dingo.
Bendroje viena ašimi varomų automobilių įskaitoje laimėjo S. Trapuila su „BMW M3“, o paskutiniame, trumpame greičio ruože Elektrėnų gatvėmis J. Simaška dar sugebėjo susigražinti trečią vietą savo klasėje.
Ralio sprinto įskaitoje laimėjo D. Sukacko ir D. Vasiliausko ekipažas, važiavęs automobiliu „BMW E46“. Antroje vietoje – šeimyninis Ožiūnų ekipažas, taip pat važiavęs BMW, o trečioje – A. Černius ir J. Ščiglinskienė, lėkę „Subaru Impreza“. Paskutinis Lietuvos ralio čempionato etapas vyks rugsėjo 30–spalio 1 d. Utenoje.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Vairuokite kaip moterys“: neigia ilgus metus gyvavusį mitą, kad vyrai vairuoja geriau1
Visuomenėje vyrauja nuomonė, kad vyrai vairuoja geriau ir saugiau nei moterys. Tačiau Prancūzijos eismo įvykių statistika rodo ką kita. 2022-2023 m. 84 proc. mirtinų autoįvykių sukėlė vyrai. Todėl dabar nauja socialinė kampanija Prancūzijoje ske...
-
Apie elektrinių paspirtukų vairuotojus: sunku komentuoti, kas vyksta žmogaus galvoje1
Automobilių srautai tuneliuose dažnai būna didžiuliai, greitis – taip pat. Kaip tokiame sraute atsidūrė paspirtukininkas – žino tik jis vienas. Bet jis griuvo, dėl to susidūrė trys automobiliai, sulėkė tarnybų pajėgos. Paspirtuk...
-
Sumokėti už neapmokėtą parkavimą gavus „geltonąjį lapelį“ reikės kitaip: ką svarbu žinoti?
Kiekvieną mėnesį Vilniuje už neapmokėtą automobilių parkavimą išrašoma apie 13–14 tūkst. vadinamųjų geltonųjų lapelių. Šis skaičius jau kurį laiką nesikeičia. Nuo gegužės 15 d. sumokėti už neapmokėtą parkavim...
-
Apie Lietuvos meistrus: po remonto net oficialūs atstovai nemato, kad automobilis buvo „daužtas“13
Kaip galima apsaugoti save ir netyčia nenusipirkti automobilio, kuris atrodo idealios būklės, bet patekus į eismo įvykį paaiškėja, kad automobilis yra praktiškai dalimis subyrėjęs, LNK reportaže pasakojo „Carvertical“ atstov...
-
Ženklai draudžia net stabtelėti, bet gatvelė tapusi stovėjimo aikštele33
Į redakciją kreipėsi Kauno senamiesčio gyventojai, neapsikentę ženklų nepaisančių ir automobilius parkuojančių, kur jiems patogiau, vairuotojų. ...
-
Svarbu vairuotojams: tikslinama informacija dėl eismo pakeitimų ties IX fortu11
„Via Lietuva“ informuoja, kad Kaune, kelyje ties IX fortu, atliekami eismo organizavimo pakeitimai. Kadangi šioje vietoje siekiama padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, joje bus įrengtas naujas kelio...
-
Keturračiai – ne vien pramogoms2
Vis daugiau entuziastų nukabina šalmą nuo vinies ir rangosi į motociklininko kostiumą, tačiau nebūtinai kiekvienas iš jų renkasi dviratį plieninį žirgą. Specialistai pastebėjo, kad Lietuvoje vis labiau populiarėja keturračiai motoci...
-
Rinkos naujokai: ar galima pasitikėti?6
Vos per dvejus trejus metus Europos automobilių rinkoje atsirado daugybė naujų, negirdėtų gamintojų iš Azijos. Šio regiono atstovai moka nustebinti techninėmis savo gaminių charakteristikomis, technologijomis ir santykinai maža kaina. O ...
-
Nedidelė rida: vilionės ir grėsmės3
Skelbimų portaluose galima rasti šimtus automobilių su nedidele rida už mažesnę nei rinkos kainą. Automobilių rinkos ekspertai pataria neskubėti įsigyti tokios transporto priemonės, nes už ridos gali slėptis tikrosios patrauklios kainos prie...
-
Sostinėje – paspirtukų reidas: primena svarbų dalyką3
Sostinėje vidurdienį prasidėjo kiek neįprastas policijos pareigūnų reidas. Šie stabdo ir tikrina elektrinių paspirtukų vairuotojus ir primena apie privalomas apsaugos priemones. ...