- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Valstybinė eismo saugumo komisija konstatavo: pagrindinė tragiškų įvykių Lietuvos keliuose priežastis – nesaugus greitis arba greičio viršijimas
Skaudi statistika
Pastaraisiais metais šalies keliuose stebimos nerimą keliančios tendencijos.
Suprastėjo eismo įvykių statistika – padaugėjo eismo įvykių ir žūčių juose, nors keliuose sumažėjo žuvusių pėsčiųjų. Mažiau eismo įvykių sukelia neblaivūs vairuotojai ir neturintys teisės vairuoti.
Per 2023 m. dešimt mėnesių šalies keliuose įvyko 2 513 eismo įvykių, kuriuose žuvo arba buvo sužeisti žmonės.
Šiuose eismo įvykiuose žuvo 128 žmonės – 24 daugiau nei 2022-aisiais per tą patį laikotarpį. Daugiausia žuvusių – transporto priemonių vairuotojai, 41 proc. visų žuvusių eismo dalyvių (keleiviai – 26 proc., pėstieji – 26 proc.).
Sužeisti 2 894 žmonės – 20 daugiau nei 2022 m. tuo pačiu laikotarpiu.
Tramdys ne vien baudomis
Pasak vidaus reikalų ministrės Agnės Bilotaitės, siekiant gerinti eismo saugumo situaciją keliuose, būtinos kompleksinės ir efektyvios priemonės, kurios pirmiausiai užkirstų kelią daryti daugkartinius nusižengimus.
„Negalime toleruoti piktybiškų ir ciniškų vairuotojų, kuriuos šiuo metu galiojančios baudos neatgraso nuo pasikartojančių pažeidimų“, – teigė A. Bilotaitė.
Baudos už greičio viršijimą neperžiūrėtos nuo 2008 m. ir neatitinka dabartinio gyvenimo lygio, gaunamų pajamų.
Vidaus reikalų ministerija (VRM) siūlo Teisingumo ir Susisiekimo ministerijoms peržiūrėti Administracinių nusižengimų kodeksą dėl galiojančių baudų.
VRM nuomone, reikėtų didinti baudas už greičio pažeidimus: iki 30–60 eurų – už 11–20 km/val. viršijimą (dabar galioja 12–30 eurų bauda) ir skirti nuo 60 iki 120 eurų baudą už 21–30 km/val. viršijimą (dabar bauda – 30–90 eurų).
Taip pat siūloma atimti teisę vairuoti, viršijus greitį daugiau nei 30 km/val., kai vairuotojas jau buvo kartą baustas, ir viršijus greitį daugiau nei 40 km/val., kai vairuotojas taip pat buvo kartą baustas.
Pažeidėjai išsisukinėja
Baudos už greičio viršijimą neperžiūrėtos nuo 2008 m. ir neatitinka dabartinio gyvenimo lygio, gaunamų pajamų. Praktika rodo, kad kuo daugiau viršijamas saugus greitis, tuo mažiau išieškoma baudų.
Be kita ko, išsisukinėjimas nuo baudų tampa ir verslu – kai kurie asmenys siūlo savo kontaktus, kad būtų įvardyti pažeidėjais, tačiau baudų nemoka.
Nesumokėjusiems baudų už Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimus VRM siūlo neleisti naudotis savo automobiliais, kol nebus įvykdyta prievolė. Būtų stabdoma transporto priemonės teisė dalyvauti eisme, nekeičiamas arba neišduodamas vairuotojo pažymėjimas.
2021 m. skirta 1 406 809 eurai baudų už KET pažeidimus, sumokėti 513 978 eurai (36 proc.). 2022 m. skirta 1 701 520 eurų baudų, sumokėti 476 976 eurai (28 proc.).
2023 m. iki lapkričio 1 d. skirta 2 562 617 eurų baudų, sumokėti 409 236 eurai (16 proc.).
Finansų ministerijai ir Valstybinei mokesčių inspekcijai siūloma peržiūrėti baudų už paskirtus administracinius nusižengimus išieškojimo procedūras.
Sankcijų daugės?
Kitoms ministerijoms pagal veiklos sritis siūloma parengti pasiūlymus dėl prieigos prie nebūtinųjų paslaugų (lizingo, transporto priemonės pirkimo, kelionės bilieto pirkimo) ribojimo apimties plėtimo, jei asmuo nesumokėjo visų paskirtų baudų už administracinius nusižengimus.
VRM siūlymu automobilio savininkas, suteikęs vairuoti savo transporto priemonę ryšių su Lietuva neturinčiam asmeniui, privalo laiduoti už pažeidėjui paskirtos baudos sumokėjimą. KET pažeidėjui per nustatytą terminą nesumokėjus baudos, atsakomybė tektų laiduotojui.
VRM nuomone, rizikos grupės asmenų sąrašą tikslinga papildyti pakartotinai vairuojančiais be teisės vairuoti, vairuojančiais chuliganiškai ir viršijusiais greitį daugiau nei 50 km/val.
Siūloma išplėsti pareigūnų įgaliojimus tikrinti, ar tokie asmenys laikosi apribojimų ir nevairuoja, esant reikalui, siųsti jiems įspėjimus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdos senamiestyje – įspūdingas istorinių automobilių šou
Klaipėdos senamiestyje šiandieną šurmuliuoja automobilių mėgėjai. Istorinių automobilių muziejaus „Memel Automuseum“ atidarymo proga senamiestyje vyksta senovinių automobilių paradas. ...
-
Sakai, vabzdžiai ir paukščiai: ne visi žino, kokią didelę žalą jie daro automobiliui4
Įvairūs nešvarumai, o ypač musės gali pridaryti žalos automobiliais šiltuoju metų laiku. Apie galimą žalą LNK reportaže pasakojo specialistas Vytautas Danius. ...
-
Ypatingos lenktynės: lyg įvažiuotum į laiko tunelį ir staiga išvažiuotum 1912 metais
Savaitgalį Argentinos sostinėje ir už miesto buvo galima pamatyti tikras automobilių legendas – čia buvo surengta prieš 118 metų įvykusių pirmųjų Argentinoje autolenktynių inscenizacija. Dalyvauti galėjo tik tie automobiliai, kurie buv...
-
Seimas nepritarė siūlymui iš aplinkosaugininkų atimti teisę dėl taršos tikrinti lengvuosius automobilius5
Seimas nepritarė parlamentaro socialdemokrato Lino Jonausko iniciatyvai iš aplinkosaugininkų atimti teisę dėl taršos tikrinti lengvuosius automobilius ir panaikinti privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimą. ...
-
Vairuotojai, dėmesio! Pilies žiedo eismo schema padės orientuotis34
Kauno miesto savivaldybė praėjusią savaitę Pilies žiede pakeitė eismo organizavimo tvarką. Dabar važiuojant Jonavos gatve nuo pilies nebegalima įsukti į žiedą. ...
-
Amerikiečiai pribloškė kinus: įvedė drakoniškus tarifus elektromobiliams3
Artėjant prezidento rinkimams Džo Bidenas paskelbė, kad beveik keturis kartus, iki 100 proc., padidins muitus iš komunistinės Kinijos importuojamiems elektromobiliams. Dėl tokių amerikiečių sankcijų ir Europos Sąjungai teks skubiai spręsti, k...
-
„Vairuokite kaip moterys“: neigia ilgus metus gyvavusį mitą, kad vyrai vairuoja geriau12
Visuomenėje vyrauja nuomonė, kad vyrai vairuoja geriau ir saugiau nei moterys. Tačiau Prancūzijos eismo įvykių statistika rodo ką kita. 2022-2023 m. 84 proc. mirtinų autoįvykių sukėlė vyrai. Todėl dabar nauja socialinė kampanija Prancūzijoje ske...
-
Atskleistas 2025 metų Dakaro ralis: naujovės ir iššūkiai1
Šeštadienio vakarą, 2025-ųjų Dakaro ralio prezentacijos metu buvo atskleistas preliminarus lenktynių maršrutas bei pakoreguoti varžybų principai. ...
-
Per piką Pilies žiede – dar didesnis chaosas: pakeistos eismo tvarkos dalis vairuotojų nepastebi18
Penktadienį Pilies žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, nubraižyta ištisinių linijų, tačiau dalis vairuotojų važiuoja kaip seniau, sukeldami chaosą. Daugiau automobilių rikiuojasi ir Šv. Gertrūdos gatvėje, mat tik iš &...
-
Balandį Lietuvos naudotų lengvųjų automobilių rinka išaugo daugiau nei 10 proc.
Balandį naudotų lengvųjų automobilių įregistruota 10,2 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...