Dalis tarpmiestinių vežėjų jau atnaujina autobusų parkus

Kai kurių Lietuvos miestų vežėjai atnaujina tolimojo susisiekimo autobusų parką. Perkami naujesni autobusai pakeis senesnius, neatitinkančius reikalavimų.

Mažeikių autobusų parkas ruošiasi pirkti du tokius autobusus, ne senesnius nei 8 metų. Bendra jų kaina turėtų siekti 360 tūkst. eurų. Panevėžio ir Širvintų autobusų parkai taip pat pirks po du tokius autobusus.

Mažeikių bendrovės direktorius Edvardas Milevičius BNS sakė, kad du seniausi autobusai nuo kitų metų bus nebetinkami, todėl norima juos pakeisti naujesniais, atitinkančiais įstatymo reikalavimus.

„Reikia atnaujinti autobusų parką (...), kadangi mes nebegalėsime nuo 2026 metų važiuoti su senesniais nei 10 metų amžiaus (autobusais – BNS), o šiai dienai negalim važiuoti su senesniais nei 14 metų“, – BNS sakė E. Milevičius.

Įmonės vadovo teigimu, autobusus planuojama pirkti iš bendrovės lėšų, o norint ateityje atsinaujinti dar labiau, reikės papildomo finansavimo.

Tarpmiestinius autobusus įsigyti ruošiasi ir Panevėžio autobusų parkas. Jo skelbtą konkursą laimėjo komercinio transporto prekybos bendrovė „Adampolis“.

Įmonės direktorius Arnoldas Gražys sako, kad nuo šiol autobusai bus atnaujinami dažniau.

„Lietuva nėra toks turtingas kraštas, kaip skandinavai ar Vakarų Europa. Autobusų amžius visų vežėjų, aš manau, buvo šiek tiek aukštesnis nei 10 metų (...). Prisitaikant prie visų reikalavimų reikės vežėjams atsinaujinti techniką“, – BNS sakė A. Gražys.

Širvintų merė Živilė Pinskuvienė sako, kad rajono autobusų parkas yra beveik atsinaujinęs – pernai buvo nupirkti keturi nauji autobusai, kurie jau aptarnauja keleivius, o šiuo metu vyksta konkursas dar dviejų naujų autobusų pirkimui.

„Man atrodo, kad mažiukai (vežėjai – BNS) yra smaugiami, jie turi užsidaryti, viskas turi pereiti į dideles rankas, bet laikysimės tiek, kiek galim“, – BNS sakė merė.

Širvintų savivaldybė po 15 metų trukusios koncesijos sutarties 2023 metais susigrąžino Širvintų autobusų parką.

Autobusų parkus atnaujinti teks ir didžiosioms keleivių vežimo įmonėms. „Kautros“ direktorius Linas Skardžiukas BNS sakė, kad tai bus iššūkis visiems vežėjams, ir nežinia, ar sektorius yra pasiruošęs tokiam kokybiniam šuoliui.

„Ateitis labai neaiški, nėra stabilumo suvokime, kaip turėtų vystytis šis tolimasis transportas“, – BNS sakė jis.

„Ruošiamės, darom, ką galime, bet įsitempę esame labai. Įsitempę yra ir finansuotojai, bankų rinka“, – BNS sakė „Kautros“ marketingo direktorius Gintautas Pakusas.

Marketingo direktorius teigė, kad šiais metais „Kautra“ jau įsigijo 20 naujų autobusų, pritaikytų žmonėms su negalia.

Lietuvos keleivių vežimo asociacijos (LKVA) prezidentas Gintaras Nakutis BNS sakė, kad situacija vežėjų rinkoje iš esmės nepakitusi nuo praėjusių metų liepos.

„Yra tokia pati situacija, tie patys maršrutai, tie patys reisai, kaip buvo 2023 metų liepą, – tai yra 230 maršrutų ir 615 reisų. Viskas turėtų būti išlikę tas pats. Vežėjai patys to negali pakeisti, jie yra įsipareigoję dirbti iki šių metų pabaigos“, – sakė LKVA prezidentas.

Jo teigimu, pernai priėmus Kelių transporto kodekso pataisas, vežėjams buvo mažai laiko apsispręsti, ar investuoti į naujų transporto priemonių pirkimą ir dirbti toliau.

2023 metais liepą įsigaliojusios kodekso pataisos įpareigojo vežėjus atnaujinti autobusų parkus – tolimojo susisiekimo autobusai turi būti ne senesni nei 14 metų, o nuo 2026 metų – ne senesni nei 10 metų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių