- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos keleivių vežimo asociacija (LKVA) inicijavo memorandumo "Dėl vertybių, bendrų siekių ir prioritetinių tikslų keleivių vežimo srityje įgyvendinimo" pasirašymą. Šis dokumentas – tai keleivių vežėjų numatyta ateities transporto vizija ir standartai, kuriuos įmonės įsipareigoja taikyti teikdamos paslaugas keleiviams.
Bendri siekiai
Memorandumo idėja keleivių vežėjams kilo per koronaviruso pandemijos, karantino įkarštį, kai įmonėms teko sustabdyti ar gerokai susiaurinti veiklą. "Ėmėme galvoti – kaip gyvensime po pandemijos, ką darysime, kad susigrąžintume turėtus keleivius, kaip sieksime, jog kuo daugiau žmonių naudotųsi viešuoju transportu? Pamažu dėstėme mintis, ateities vizijas ir planus, kol susidėliojome prioritetus", – sako LKVA prezidentas Gintaras Nakutis.
Dokumentas išreiškia keleivių vežėjų vertybes, bendrus siekius ir tikslus. Svarbiausi jų – socialiai atsakingų viešojo susisiekimo paslaugų diegimas, plačios apimties susisiekimo tinklo išlaikymas ir kokybiškų viešojo susisiekimo paslaugų plėtra, taip pat – informacijos, skatinančios visuomenę naudotis viešuoju transportu, sklaida.
Tai ypač aktualu dabar, po pandemijos, kai net 91 proc. kelionių vyksta nuosavu automobiliu. Kelionių viešuoju transportu dalis pas mus mažiausia ES.
Žaliasis kursas
LKVA priklauso tiek miesto, priemiesčio ar tarpmiestiniais autobusais, tiek traukiniais vežančios bendrovės. Jos nariai žada siekti suvienyti ir kitomis transporto rūšimis keleivius vežančias įmones, tik tada atsiras galimybė siūlyti keleiviams patogiausias keliones, integruoti į bendrą tinklą įvairių – kelių, geležinkelių ir vandens – transporto rūšių. Tam būtini inovatyvūs sprendiniai. "Keleivis neturėtų rūpintis, kur ir kaip persėsti iš vienos transporto priemonės į kitą, visoms transporto rūšims turėtų galioti bendras kelionės bilietas. Sąžininga konkurencija – taip pat vienas svarbiausių mūsų veiklos principų", – teigė G.Nakutis.
Esminis memorandumo tikslas – pasiekti, kad kuo daugiau žmonių paliktų nuosavus automobilius namuose ir persėstų į viešąjį transportą. "Tai ypač aktualu dabar, po pandemijos, kai net 91 proc. kelionių vyksta nuosavu automobiliu. Kelionių viešuoju transportu dalis pas mus mažiausia ES, o Lietuvoje nuo į orą išmetamų kietųjų dalelių miršta daugiausia žmonių tarp išsivysčiusių valstybių. Sieksime, kad situacija keistųsi iš esmės", – kalba LKVA prezidentas.
Keleivių vežėjai žada siekti Žaliojo kurso tikslų ir rinktis ekologiškas, aplinką tausojančias transporto priemones. Ne mažiau svarbu, kad jos būtų pritaikytos individualių poreikių turintiems žmonėms – LKVA pasirašė Susisiekimo ministerijos inicijuotą Memorandumą dėl transporto priemonių ir transporto fizinės ir informacinės infrastruktūros pritaikymo individualių poreikių turintiems žmonėms.
Rems iniciatyvas
Pasak bendrovės "Kauno autobusai" generalinio direktoriaus Mindaugo Grigelio, memorandumas sujungia tiek keleivių, tiek vežėjų, tiek visuomenės interesus: "Nėra kito varianto sumažinti į aplinką išmetamo CO2 kiekį – tik siekti, kad kuo daugiau žmonių iš nuosavų automobilių persėstų į viešąjį transportą. Mes, vežėjai, suprantame, kad turime teikti keleiviams koordinuotų, paprastų paslaugų, tik tada visuomenė naudosis viešuoju transportu. Tikimės, kad valdžios institucijų atstovai prisidės prie mūsų iniciatyvų ir tiek infrastruktūrą, tiek įstatyminę bazę pritaikys viešojo transporto sistemos plėtros linkme."
M.Grigelio teigimu, memorandumas sujungia tiek keleivių, tiek vežėjų, tiek visuomenės interesus. (Vilmanto Raupelio nuotr.)
"LTG Link" korporatyvinės veiklos vadovas Gediminas Šečkus teigė, kad bendrovė ne vienus metus diegia pažangius sprendimus, skatinančius visuomenę rinktis patogų ir tvarų transportą: "Jau dabar įgyvendiname modernios bilietų pardavimo sistemos diegimą, pradėjome naujų, netaršių elektrinių traukinių pirkimą, nuolat kuriame kelionių patirtį gerinančius sprendimus. Prisijungdami prie memorandumo norime dar kartą įtvirtinti įsipareigojimą siekti ateities transporto vizijos."
Pirmieji memorandumo pasirašė LKVA priklausančių įmonių vadovai, bet prie jo skatinami prisijungti ne tik keleivių vežėjai. "Prisijungimo deklaraciją gali pasirašyti kiekviena organizacija, kuriai artimi mūsų prioritetai ir tikslai – visos keleivių vežimo paslaugas teikiančios, jas administruojančios bei prižiūrinčios įmonės, įstaigos ir organizacijos, taip pat asociacijos, vienijančios keleivių vežėjus. Sutelkę bendras pastangas, lengviau galėsime pasiekti užsibrėžtų tikslų", – pabrėžė G.Nakutis.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Rožinis mokestis“: ar galima pagerinti situaciją Lietuvoje?
„Rožinis mokestis“ – taip pavadintas reiškinys, kai būtent moterims ar mergaitėms skirti daiktai ar paslaugos kainuoja daugiau. Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba paradoksu vadina situaciją, kai moterys Lietuvoje uždirba ma...
-
S. Krėpšta įvardijo, kiek Lietuvai kainuotų valstybinio komercinio banko įkūrimas1
Lietuvos banko (LB) valdybos narys Simonas Krėpšta teigia, kad jeigu institucijos norėtų įkurti valstybinį komercinį banką, tai kainuotų iki 1,5 mlrd. eurų. Jis pabrėžia, kad tokios sumos turėtų būti skiriamos iš biudžeto, kas tur...
-
Ar šiemet dar brangs būsto nuoma?2
Nekilnojamojo turto (NT) ekspertai pastebi, kad dėl sparčiai atnaujinamų universitetų bendrabučių, studentai beveik nebedaro įtakos būsto nuomos kainoms. Esą Vilniuje nedidelį kainos šoktelėjimą šiemet sukels atvykstantys vokiečių k...
-
Premjerė Vokietijoje susitiks su O. Scholzu, dalyvaus ekonomikos forume13
Premjerė Ingrida Šimonytė sekmadienį lankosi Vokietijoje, kur dalyvaus viešoje Rytų Vokietijos ekonomikos forumo diskusijoje su šios šalies kancleriu Olafu Scholzu (Olafu Šolcu). ...
-
Tyrimas: algas „vokeliuose“ gaunančių žmonių pažįsta beveik trečdalis Lietuvos gyventojų2
Lietuvoje mažiau negu trečdalis (29 proc.) žmonių nurodo, jog pažįsta asmenų, kurie dirbo nelegaliai ar yra gavę darbo užmokestį „vokelyje“. Be to, kas antras (52 proc.) šalies gyventojas pastebi, kad šešėlinė ekono...
-
Siūloma kompensacijas už šildymą vėl skirti visam žiemos sezonui
Dvi konservatorės siūlo grąžinti per pandemiją taikytą kompensacijų už šildymą mokėjimo tvarką. Siūloma jas skirti visam šildymo sezonui, jeigu žmogus dėl jų kreipiasi iki sezono likus mėnesiui. ...
-
Energetikos agentūra: paramai saulės elektrinėms įsirengti nuo kovo jau gauta beveik 360 paraiškų1
Lietuvos energetikos agentūrai (LEA) kovą paleidus 62,7 mln. eurų vertės finansavimą įsirengti saulės jėgainėms, iki gegužės pabaigos sulaukta 359 paraiškų gauti apie 14,1 mln. eurų lėšų paramai, teigia Lietuvos energetikos agent...
-
Žiniasklaida: kavos kainų augimo lėtėjimas Lietuvoje yra mažiausias
Eurostato duomenims rodant, kad Europos Sąjungoje (ES) lėtėja kavos brangimas, Lietuvoje metinis kainų pokyčio tempas buvo mažiausias po Suomijos, praneša portalas LRT. ...
-
ŽŪM rado sprendimą ūkininkams, kurie dalį savo ariamos žemės skyrė negamybiniams plotams
Žemės ūkio ministerija, įvertinusi, kad 2023 m. buvo pirmieji Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 m. strateginio plano įgyvendinimo metai, kai ūkininkai dalyvavo ekologinėse sistemose, nustatė palankesnes paramos skyrimo sąlygas t...
-
Nuo kitos savaitės – draudimas importuoti iš Rusijos ir Baltarusijos žemės ūkio produktus9
Nuo pirmadienio įsigalioja draudimas importuoti iš Rusijos ir Baltarusijos žemės ūkio produktus ir pašarus pagal Žemės ūkio ministerijos parengtą ir Vyriausybės patvirtintą sąrašą. ...