- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „Atsako advokatai“ papasakojo advokatas Edmundas Rusinas.
„Jei transporto priemonė valdoma žiemą, kai reikalingos žieminės padangos, bet padangos yra vasarinės, asmuo patraukiamas administracinėn atsakomybėn, skiriama bauda“, – sakė advokatas.
– O jei jis nekaltas dėl avarijos?
– Nesvarbu. Jeigu vyksta reidas, sustabdomas automobilis ar pan., tai yra traktuojama kaip pažeidimas, už tai skiriama bauda. Bet kokiu atveju yra naikinamas techninės apžiūros dokumentas. Blogiausia, jei nutinka eismo įvykis ir nukentėjusiajam išmokama pinigų suma, tai draudikas, kuris išmoka tą pinigų sumą, turi atgręžtinio reikalavimo teisę – iš įvykio kaltininko susigrąžinti tuos pinigus.
– Tai žiemos metu važiuodamas su vasarinėmis padangomis nukentėjusysis vis tiek užtraukia papildomų problemų ir jis gali negauti išmokos iš civilinio draudimo?
– Išmoką nukentėjusysis gaus visada, nes transporto priemonė yra apdrausta, tačiau išmokėjęs išmoką draudikas, priešingai negu jei automobilis būtų techniškai tvarkingas, nebeturi atgręžtinio reikalavimo teisės, vadinasi, nebegali reikalauti tos sumos, kurią sumokėjo nukentėjusiajam. Jeigu padangos žiemą yra vasarinės, draudikas visą sumą reikalaus atlyginti. Tačiau yra viena išlyga – turi būti priežastinis ryšys tarp pasekmės ir veiksmų. Pavyzdžiui, automobilis stovi prie šviesoforo, t. y. transporto priemonė nejuda, pagal teisės aktus, įstatymą, gali būti traktuojama, kad nebuvo priežastinio ryšio, nes automobilis stovėjo. Tačiau jeigu transporto priemonė judėjo, bet kokiu atveju pasekmė bus netinkamos padangos.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
– Dabar laikas keisti padangas iš žieminių į vasarines. Ar galioja tas pats?
– Galioja padangoms, kurios yra dygliuotos, t. y. jeigu vasarą yra naudojamos dygliuotos padangos, pasekmė yra ta pat. Jeigu vasarą naudojamos žieminės padangos, rekomenduojama jomis nesinaudoti, tačiau kokių nors poveikio priemonių, sankcijų už tai nėra. Tačiau už dygliuotų naudojimą – tas pats, t. y. bauda, techninės apžiūros dokumento panaikinimas ir tuo pačiu regreso teisė į tą, ką išmokėjo draudikas nukentėjusiajam.
– Kitas labai aktualus sezoninis dalykas – susidūrimai su laukiniais žvėrimis. Jei neturiu kasko draudimo, tai yra mano nuostoliai ar draudimo bendrovė, valstybė, kas nors juos dengia?
– Jei neturite kasko draudimo arba neturite specialaus draudimo nuo susidūrimų su laukiniu gyvūnu, kuris yra kaip priedas prie privalomojo draudimo, draudimo santykių metu jūs negalite reikalauti atlyginti žalą. Tačiau tai neužkerta kelio bendra tvarka kreiptis į teismą. Šiuo atveju kadangi laukiniai gyvūnai taip pat turi savininką – jis yra valstybė – galima kreiptis į teismą, atsakovu nurodant valstybę, ir reikalauti žalos atlyginimo. Tai nėra paprasta, nes ieškovas, t. y. tas, į kurio automobilį atsitrenkė gyvūnas, turi įrodyti neteisėtus veiksmus, priežastinį ryšį, pasekmes ir žalą. Pavyzdžiui, jei nėra ženklinimo, požeminių perėjų gyvūnams ir pan., įrodinėjimas gali suponuoti tai, kad valstybė turės atlyginti žalą.
– Ar daug tokių ginčų yra teismuose? Kokios patirtys?
– Ginčų iš tiesų yra nemažai, bet jeigu asmuo neturi draudimo, tikrai nedaugeliu atveju teismai tenkina tokius ieškinius ir priteisia žalą iš gyvūnų savininkų, t. y. iš valstybės. Tai yra gana sudėtingos bylos, todėl rekomenduoju, jeigu neturite kasko draudimo, įsigyti tikrai nebrangų draudimą nuo susidūrimo su laukiniais gyvūnais.
– Kokios yra išmokamos sumos? Ar dideli nuostoliai patiriami susidūrus su gyvūnu?
– Priklauso nuo situacijos, nuo automobilio, jo vertės, tačiau sumos varijuoja, ir triženklės, ir penkiaženklės gali būti.
– Galbūt turite dar kokių nors patarimų dėl sezoninių nelaimių, laukinių gyvūnų. Kaip vairuotojai, neįsigiję draudimo, gali saugotis?
– Kalbant juridiniu aspektu, mes visada rekomenduojame tiems asmenims, kurie valdo transporto priemones, turėti tikrai nebrangų papildomą draudimą nuo susidūrimų su laukiniu gyvūnu arba, esant reikalui, visgi pabandyti įrodyti atsakingų institucijų kaltę, bet čia rekomenduotina turėti ir specialistą patarėją, kuris padėtų tai padaryti.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naujų lengvųjų automobilių balandį – 15 proc. daugiau
Naujų lengvųjų automobilių Lietuvoje balandį įregistruota 15 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Į gatves išriedėjo sunkvežimiai be vairuotojų: ar saugu?9
Be vairuotojo keliais važinės jau ir sunkvežimiai, bent jau Amerikos Teksaso valstijoje. Taip tikimasi išspręsti tolimųjų reisų vairuotojų trūkumą. Viliamasi, kad per ateinančius ketverius metus Jungtinių Valstijų keliuose riedės tūkstan...
-
Pusė autoservisų Lietuvoje – vis dar nelegalūs: kaip neatiduoti automobilio į blogas rankas?15
Apie tai, kokiame servise tvarkyti automobilį, kad įmonė tikrai būtų tvarkinga bei kur dėti nebenaudojamą automobilį, LNK žurnalistas kalbėjosi su aplinkos Apsaugos instituto direktoriumi Alfredu Skinuliu. ...
-
Nori daugiau tvarkos: nuomojami paspirtukai Kaune bet kur nesimėtys?16
Jau ne pirmą sezoną Kaune galima pasinaudoti nuomojamų elektrinių paspirtukų paslauga, tačiau mieste juos būdavo galima palikti bet kur. Ant takų ar šalikelėse numesti paspirtukai kėlė netvarką. Dabar planuojama įrengti specialias vietas, k...
-
Didinamas eismo saugumas ties IX fortu: keisis eismo organizavimas6
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ informuoja, kad artimiausiu metu Kaune, kelyje ties IX fortu, bus atlikti eismo organizavimo pakeitimai. Siekiant šioje vietoje padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, na...
-
Kauno bandymas suvaldyti sukčiaujančius vairuotojus baigėsi nesėkme: kas bus toliau?22
Kauno bandymas suvaldyti elektromobilių vairuotojus, kad šie nesukčiautų, baigėsi nesėkme, tad šią savaitę apmokestintos visos iki šiol buvusios nemokamos elektromobilių įkrovimo stotelės. Miestas sutaupys dešimtis tūksta...
-
Nusprendė sudrausminti triukšmadarius: už garso viršijimą – techninės apžiūros anuliavimas?15
Alytuje garsiai varikliai griaudžia ne tik dieną, bet ir naktimis, todėl pareigūnai ėmėsi drausminimo priemonių – garso matuoklių. ...
-
Rygos automobilių muziejuje naujas eksponatas – perpjautas, bet važiuojantis
Rygos automobilių muziejus pasipildė neįprastu eksponatu – per pusę perpjautu antros kartos „Nissan Leaf“ elektromobiliu. Ką apynaujis, 2018 m. pagamintas automobilis veikia senovinių, klasikinių ir istorinę reikšmę turinči...
-
Švaresnio transporto link: Lietuva turi didelių rezervų1
ES valstybėms ieškant kelių, kaip sparčiai sumažinti transporto taršą, Lietuvos specialistai beda pirštu į žemai kabantį vaisių, kurį nuraškius vienu judesiu galima pasiekti bent dalį norimų rezultatų. ...
-
Kauniečio svajonė – vairuoti skandalingą „Tesla“ šedevrą23
Elektrinis monstras, turėjęs tapti „Tesla“ koncerno kūrybos viršūne, sulaukia vis daugiau apkalbų ir kritikos. Tačiau net ir kandžiausi atsiliepimai nemažina ažiotažo dėl pirmojo elektrinio sportinio visureigio „Cybertruck&l...