- „Kauno diena“, BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Praėjusi žiema buvo tikras iššūkis tiek vairuotojams, tiek kelininkams. Dauguma sezono mėnesių buvo ypač permainingi ir kelių priežiūrai nepalankūs dėl stiprių oro temperatūros svyravimų“, – sakė bendrovės „Kelių priežiūra“ kelių priežiūros vadovas Karolis Sakalauskas.
Daugiausia iššūkių – gruodį
„Kelių priežiūra“ žiemos sezoną pradėjo pernai spalio 15-ąją ir užbaigė šiemet balandžio 15-ąją.
Per šį laikotarpį keliuose išbarstyta beveik 110 tūkst. t druskos, ja padengta ir nuvalyta daugiau kaip 1,6 mln. km šalies kelių.
„Kelių priežiūros“ specialistų teigimu, šaltasis sezonas buvo neeilinis: stebino itin ankstyva žiemiškų orų pradžia ir sunkios eismo sąlygos net prasidėjus kalendoriniam pavasariui.
Dar lapkritį į Lietuvą atkeliavus pirmiesiems šalčiams ir sniegui, kelininkai pradėjo barstyti slidumą mažinančias medžiagas – vien lapkritį išbarstyta beveik 13 tūkst. t druskos, o tai – net dvigubai daugiau nei 2021 m. tuo pat metu.
Vis dėlto bene daugiausia iššūkių kelininkams kėlė gruodis, kai dėl gausių kritulių ir plikledžio didžiojoje dalyje valstybinės reikšmės kelių net aštuonis kartus buvo fiksuotos ypač sudėtingos meteorologinės sąlygos.
Praeitą gruodį šalies keliuose net aštuonis kartus fiksuotos ypač sudėtingos meteorologinės sąlygos.
Kovo 8-oji – išskirtinė
„Esant ypač sudėtingoms meteorologinėms sąlygoms įprasti valymo terminų, darbo trukmės, sniego sluoksnio storio, dangos būklės rodiklių reikalavimai nebegalioja, pagrindinis uždavinys – išlaikyti eismą keliuose, tad atsipūsti tikrai nebuvo kada. Siekdami užtikrinti kuo saugesnes eismo sąlygas, keliuose gruodį dirbo beveik 5,1 tūkst. mechanizmų. Išbarstėme rekordinį kiekį – per 45 t druskos, net 10 t daugiau nei 2021 m. gruodį“, – teigė K. Sakalauskas.
Sudėtingų ir permainingų sąlygų buvo ir kitais mėnesiais, tai įpareigojo ne tik intensyviai dirbti barstant slidumą mažinančias medžiagas, aktyviai valyti kelius, bet ir atlikti daug prevencinių darbų.
„Sausis buvo kiek ramesnis, bet vis tiek pasitaikydavo intensyvių snygių ir pustymų. Vos nuvalius ir pabarsčius kelius, darbus tekdavo kartoti nedelsiant, nes keliai greitai padengiami nauju sniego sluoksniu, o dėl pustymo beriamos tirpdymo medžiagos nespėja tinkamai veikti. Dėl dažnų lijundrų ir susidarančio plikledžio atlikome daug prevencinių darbų. Bene labiausiai nustebino kovo pradžioje grįžusios sudėtingos žiemiškos sąlygos ir fiksuota neeilinė situacija – besitęsiantis snygis, vėjas, pūga, plikledis. Būtent kovo 8-oji mums buvo sudėtingiausia viso sezono diena. Lietuvos kelius tądien valė net 344 mūsų mašinos, sunaudojome 3 096 t druskos, 1 008 t mišinių ir 386 kub. m tirpalo,“ – komentavo K. Sakalauskas.
Bus daugiau informacijos
Pasak „Kelių priežiūros“ atstovo, šiemetė žiema – išskirtinė rekordine darbo apimtimi.
„Pastaraisiais metais stabilus augimas – visose žiemos sezono darbų srityse, kai kur jis siekia net 330 proc. Šiemet valstybinės reikšmės keliuose dirbo net 15,9 tūkst. „Kelių priežiūros“ mechanizmų – 2 tūkst. daugiau nei 2022-aisiais. Skaičiuojame, kad šiam žiemos sezonui keliams barstyti ir slidumui mažinti sunaudojome 109 125 t druskos, 53 049 t mišinio ir 31 670 kub. m druskos tirpalo, kai per visą ankstesnį sezoną druskos sunaudojome vos per 60 t“, – sakė K. Sakalauskas.
Siekdama užtikrinti kuo saugesnes eismo sąlygas, „Kelių priežiūra“ savo interneto svetainėje paskelbė interaktyvų kelių priežiūros žemėlapį. Be to, jau kitąmet planuojama viešinti kelių priežiūros darbus realiu laiku.
„Slidžius kelius prognozuojantis žemėlapis padės prieš kelionę įvertinti tikėtinas eismo sąlygas, pavojingus meteorologinius reiškinius ir pasirinkti saugesnį važiavimo laiką ar maršrutą. Kitąmet planuojame atverti kelių valymo ir barstytuvų judėjimo interaktyvų žemėlapį“, – papasakojo K. Sakalauskas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naujų lengvųjų automobilių balandį – 15 proc. daugiau
Naujų lengvųjų automobilių Lietuvoje balandį įregistruota 15 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Į gatves išriedėjo sunkvežimiai be vairuotojų: ar saugu?9
Be vairuotojo keliais važinės jau ir sunkvežimiai, bent jau Amerikos Teksaso valstijoje. Taip tikimasi išspręsti tolimųjų reisų vairuotojų trūkumą. Viliamasi, kad per ateinančius ketverius metus Jungtinių Valstijų keliuose riedės tūkstan...
-
Pusė autoservisų Lietuvoje – vis dar nelegalūs: kaip neatiduoti automobilio į blogas rankas?15
Apie tai, kokiame servise tvarkyti automobilį, kad įmonė tikrai būtų tvarkinga bei kur dėti nebenaudojamą automobilį, LNK žurnalistas kalbėjosi su aplinkos Apsaugos instituto direktoriumi Alfredu Skinuliu. ...
-
Nori daugiau tvarkos: nuomojami paspirtukai Kaune bet kur nesimėtys?16
Jau ne pirmą sezoną Kaune galima pasinaudoti nuomojamų elektrinių paspirtukų paslauga, tačiau mieste juos būdavo galima palikti bet kur. Ant takų ar šalikelėse numesti paspirtukai kėlė netvarką. Dabar planuojama įrengti specialias vietas, k...
-
Didinamas eismo saugumas ties IX fortu: keisis eismo organizavimas6
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ informuoja, kad artimiausiu metu Kaune, kelyje ties IX fortu, bus atlikti eismo organizavimo pakeitimai. Siekiant šioje vietoje padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, na...
-
Kauno bandymas suvaldyti sukčiaujančius vairuotojus baigėsi nesėkme: kas bus toliau?22
Kauno bandymas suvaldyti elektromobilių vairuotojus, kad šie nesukčiautų, baigėsi nesėkme, tad šią savaitę apmokestintos visos iki šiol buvusios nemokamos elektromobilių įkrovimo stotelės. Miestas sutaupys dešimtis tūksta...
-
Nusprendė sudrausminti triukšmadarius: už garso viršijimą – techninės apžiūros anuliavimas?15
Alytuje garsiai varikliai griaudžia ne tik dieną, bet ir naktimis, todėl pareigūnai ėmėsi drausminimo priemonių – garso matuoklių. ...
-
Rygos automobilių muziejuje naujas eksponatas – perpjautas, bet važiuojantis
Rygos automobilių muziejus pasipildė neįprastu eksponatu – per pusę perpjautu antros kartos „Nissan Leaf“ elektromobiliu. Ką apynaujis, 2018 m. pagamintas automobilis veikia senovinių, klasikinių ir istorinę reikšmę turinči...
-
Švaresnio transporto link: Lietuva turi didelių rezervų1
ES valstybėms ieškant kelių, kaip sparčiai sumažinti transporto taršą, Lietuvos specialistai beda pirštu į žemai kabantį vaisių, kurį nuraškius vienu judesiu galima pasiekti bent dalį norimų rezultatų. ...
-
Kauniečio svajonė – vairuoti skandalingą „Tesla“ šedevrą23
Elektrinis monstras, turėjęs tapti „Tesla“ koncerno kūrybos viršūne, sulaukia vis daugiau apkalbų ir kritikos. Tačiau net ir kandžiausi atsiliepimai nemažina ažiotažo dėl pirmojo elektrinio sportinio visureigio „Cybertruck&l...