- Valdas Pryšmantas, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nuo liepos, kai įsigaliojo konkurenciją tarpmiestinių autobusų rinkoje skatinančios pataisos, į rinką naujų dalyvių kol kas neatėjo, tačiau jie domisi galimybe aptarnauti maršrutus, teigia Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) vadovas Genius Lukošius.
„Šiandien nėra, bet yra aktyviai dominasi, žinom tikrai, kad yra domimasi ir tikimės, kad vis dėlto ateis nauji (vežėjai – BNS) koks ir buvo reformos tikslas: rinkos atvėrimas, kad galėtų ateiti nauji“, – BNS sakė G. Lukošius, trečiadienį šiuos klausimus aptaręs su susisiekimo ministru Mariumi Skuodžiu.
„Ministras išsakė lūkestį, kad mūsų vykdomos visos pertvarkos būtų kuo patogesnės keleiviui, kad būtų pasiekiamumas didesnis, kad būtų daugiau reisų“, – teigė G. Lukošius.
Pasak LTSA vadovo, liepą įsigaliojus Kelių transporto kodekso pataisoms tarpmiestinių maršrutų nesumažėjo: „Pats tinklas tikrai yra labai panašus išlikęs, pasiekiamumas yra panašus“.
Vis dėlto, G. Lukošiaus teigimu, iš rinkos jau pasitraukė keli senbuviai, tačiau jų maršrutais važiuoja kitų bendrovių autobusai.
„Iš tikrųjų buvo keletas (pasitraukusių – BNS), bet vis tiek tie reisai dubliuojasi, tuo pačiu maršrutu veža kitu laiku. (...) Visi turbūt planuoja, tas pereinamasis laikotarpis kurį laiką sprendžia, bet vėliau vis tiek tektų tuos reikalavimus atitikti, tai turbūt ir skaičiuoja visi tuos kaštus, kurie lauks: tai ir naujų autobusų įsigijimas, ir taip toliau“, – kalbėjo G. Lukošius.
LTSA anksčiau skelbė, kad birželio pabaigoje didžioji dalis vežėjų buvo apsisprendę tęsti veiklą pagal naują tvarką ir pasirašė su administracija tai numatančias sutartis.
Tarp esminių reformos permainų yra reikalavimai, kad vežėjų autobusai būtų ne senesni nei 14 metų, o nuo 2026-ųjų jų amžius turės būti iki 10 metų.
Į maršrutų aptarnavimą pretenduojančios įmonės privalės turėti metus galiojančią banko ar draudimo bendrovės garantiją, kurios dydis bus apskaičiuojamas maršruto atstumą kilometrais padauginus iš pusės metinių reisų skaičiaus. Nesilaikant leidimo sąlygų vežėjas privalės mokėti 10 proc. garantijos sumos.
Reforma numato, kad nuo liepos į tarpmiestinių autobusų rinką ateinantys keleivių vežėjai šiuos reikalavimus turės atitikti iš karto, tuo tarpu senbuviams prisitaikyti prie keičiamų sąlygų suteikiamas 18 mėnesių pereinamasis laikotarpis.
LTSA duomenimis, praėjusių metų pabaigoje Lietuvoje buvo 260 tolimojo susisiekimo maršrutų, kuriuos aptarnavo 35 įmonės, su jomis kas penkerius metus būdavo pratęsiamos sutartys. Tvarką keičiančios kodekso pataisos inicijuotos siekiant pritraukti į rinką naujų dalyvių, nes konkurencijos šiame versle trūksta, anksčiau konstatavo Konkurencijos taryba.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Mažiausia metinė infliacija Baltijos šalyse balandį išliko Lietuvoje, didžiausia – Estijoje
Mažiausia metinė (12-os mėnesių) infliacija Baltijos valstybėse balandį išliko Lietuvoje, o didžiausia Estijoje, rodo nacionalinių statistikos tarnybų duomenys. ...
-
R. Pocius: tiekėjai negalėjo iš vartotojų reikalauti grąžinti lėšų už nutrauktas sutartis2
Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (VERT) pirmininkas Renatas Pocius kartoja, kad nepriklausomi elektros tiekėjai ir iki praėjusių metų vasaros negalėjo gyventojams, mažoms bei labai mažoms įmonėms numatyti sutarčių nutraukimo, tiekėjo ke...
-
„Via Lietuva“ ruošiasi pradėti pernai sausį įgriuvusio tilto Kėdainiuose rekonstrukciją2
Valstybės valdoma bendrovė „Via Lietuva“ (buvusi Lietuvos automobilių kelių direkcija, LAKD) ruošiasi pradėti rekonstruoti 2023 metų sausį įgriuvusį tiltą per Nevėžį Kėdainiuose. ...
-
LAT: teismas turės iš naujo nagrinėti, ar e. tollingo sistemos rangovė pasirinkta teisėtai
Apeliacinis teismas iš naujo turės vertinti, ar milijoninės vertės elektroninės kelių rinkliavos informacinės sistemos, vadinamojo e. tollingo, diegimui bendrovė „ProIT“ buvo pasirinkta teisėtai, nusprendė Lietuvos Aukščiaus...
-
Vilniečius už balandį pasieks perpus mažesnės sąskaitos3
Nepaisant prognozių, kad per anksti sostinės savivaldybei baigus šildymą ir vėl jį atnaujinus vilniečiams teks už tai susimokėti daugiau, sąskaitos už balandį juos pasieks perpus mažesnės. ...
-
R. Pocius: gamtinių dujų kainos antrą pusmetį gyventojams turėtų likti panašios1
Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (VERT) pirmininkas Renatas Pocius sako, kad gamtinių dujų kainos antrąjį šių metų pusmetį gyventojams turėtų išlikti panašios į esančias balandį–birželį, arba tokios pat. ...
-
Balandį – suderinta 0,4 proc. metinė, 0,3 proc. mėnesio infliacija1
Balandį apskaičiuota metinė infliacija Lietuvoje pagal su kitomis Europos Sąjungos (ES) valstybėmis suderintą vartotojų kainų indeksą siekė 0,4 procento. ...
-
Lošimų priežiūros tarnybos vadovas dėl gero darbo paskirtas naujai kadencijai be konkurso10
Finansų ministrė Gintarė Skaistė be konkurso paskyrė Lošimų priežiūros tarnybos (LPT) vadovą Virginijų Daukšį naujai kadencijai vadovauti įstaigai, tai padaryti leido labai geras tarnautojo veiklos įvertinimas, o sprendimui skirti j...
-
Seime – siūlymas sudaryti palankesnes sąlygas pluoštinių kanapių produktų įvežimui į Lietuvą3
Seimas imasi svarstyti žemės ūkio ministro Kęstučio Navicko pateiktas Pluoštinių kanapių įstatymo pataisas, kuriomis siekiama sudaryti palankesnes sąlygas įvežti į Lietuvą iš kitų Europos Sąjungos (ES) valstybių pluoštini...
-
S. Gentvilas: dėl transporto keliamos taršos – Susisiekimo ministerijos atsakomybė13
Valstybės kontrolei (VK) skelbiant, kad atsinaujinančių išteklių panaudojimas ir energijos vartojimo efektyvumas transporte didėja nežymiai, ar net mažėja, o elektros naudojimo plėtra šiame sektoriuje vyksta per lėtai, aplinkos ministra...